B-b-b-b-billigplasma i hus - QPV42SDL - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 153
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RSy
    Jeg har en eller annen asono dvd-spiller. Ander ikke hva slags kabel det er
    og vet heller ikke hva det vil si å kjøre progressivt. Forklarer du?
    RSy
    Kortversjonen: Progressivt fra DVD-spilleren betyr at signalet settes sammen der og sendes som hele bilder til skjermen. Normalt sendes signalet som "to halve bilder" som hver består av annenhver linje -(interlaced), og plasmaen setter sammen (deinterlacer) disse før de vises. Avhengig av kvaliteten på deinterlacechippen kan det være en fordel at DVD-spilleren gjør dette frmfor Plasmaen.
    Vanlige CRT-TV'er viser f.ø. signalet Interlaced, og dagens TV-sendinger sendes også interlaced.

Asonoettelerannet'en har nok ikke prog-scan.

Grønnskjærporblemet mitt består - og er nå isolert til at det er for mye grønt på TV'en i normalstilling, og da det ikke går an å endre grønn-nivå / farger ved å kjøre prog. komponent - blir dette for grønt...

Forsøk å benytte normal-instilling fremfor user, og se om ikke bildene blir grønne hos deg også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skifter til NORMAL synes jeg ikke at jeg får grønnskjær, men kansje
    en smule for mye rødt. For mye farger er det i alle fall...

RSy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asono dvdx70 dvd spiller har progressiv scan

"Tv encoder: Interlace & progressive out - Six 108MHz/12-bit DACs"

"Video: 108Mhz/12Bit Video D/A converter, NTSC/PAL Video output, Progressive-Scan Output (Y,Pb, Pr)"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet denne tvèn før jul jeg , ble ikke skuffet , men leverte den tilbake ....Forventet ikke så mye for den summen og det fikk jeg rett i...

I forhold til plasmaèr rundt 20-25 tusen så har den ikke mye å stille opp med på disse pungter

-farge
    -sortnivå
    -selve roligheten i bildet
    -"se inn i sortfarger"
    -gråtone nyanse.

Skal man kjøpe seg en plasma så gå heller å kjøp feks Samsung eller min nr 1 Lg.

Lg er faktisk utrolig bra til å koste kun 23000;

Selv om dlp sagem 45 er Kongen for tiden(ikke plasma)

Man må også tenke litt på at Hd signalene er her om 2 år på bakkenett, og få Plasma tvèr takler det.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg har forstått har denne TV'en et Samsung plasmateppe, og bør i teorien være veldig lik enkelte av Samsungs 42"ere

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Man må også tenke litt på at Hd signalene er her om 2 år på bakkenett, og få Plasma tvèr takler det.
    Invitrerer du meg hjem i januar 2007 for å se HDTV via bakkenett? Jeg har nemlig ingen tro på det. Tror ikke du må vente tidligst 2009/2010.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDL'en har faktisk LG-matte :wink: , SD'en har Samsung

Når det er sagt er vel heller ikke jeg fornøyd med bilde, men har ikke sett at plasmaer i 20k klassen er særlig mye bedre (ikke så rart kanskje, siden mattene er de samme...)

Hvilken LG-modell er det som er "utrolig bra" til 23K ?

Har ellers bedt om å få opp en ny SDL (for å se om grønnskjæret er kun på min) , og har fått forlenget angrefristen i påvente av denne.

Greier liksom ikke helt å bestemme meg om dette er "godt nok", og vet heller ikke hva jeg skulle velge opp til 20K - som er mye bedre?

Etter et par uker med 42" er ikke dette spesielt stort bilde..., så en Pana37 blir fort "liten" + at jeg ikke liker designen på denne

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg har som heter: LG MZ-42PZ45v er iallefall jeg MEGET fornøyd med. Den ligger vel på rundt en 23-23 lapper ++ Dette er iallefall ett kjøp som har gitt mye seerglede i stua..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det med plasmamattene?

Sitat Opprinnelig postet av www.qpv.no
    Hva slags Plasmamatte benyttes i QPV Plasma TV?
    QPV Plasma TV har Samsung plasmamatte.
    i så fall må de oppdatere hjemmesidene sine...

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt valg - etter minst et år i tenkeboksen er som følger - jeg kjøper denne nå - og bytter om 2 år når det har kommet gode HD-plasmaer med oppløsning 1280*720 - og der HDCP funker 110% - pristips maks 20K
    Hvis du får kjøpt plasma fortsatt (satt på spissen)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Er du sikker på det med plasmamattene?

Sitat Opprinnelig postet av www.qpv.no
    Hva slags Plasmamatte benyttes i QPV Plasma TV?
    QPV Plasma TV har Samsung plasmamatte.
    i så fall må de oppdatere hjemmesidene sine...
    QPV sine hjemmesider er utdaterte - de har ikke engang listet specs på siste SD-modellen..., det har tidligere blitt opplyst at panelet i SDL er LG v6 - se også Deal (de har specs på alle modellene):

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec

Ellers spiller det vel mindre rolle om panelet er LG, Samsung eller noe annet for den saks skyld... etter endelig å ha fått sett igjennom en del flere filmer blir jeg liksom ikke "fornøyd nok" med farger etc., får se om det hjelper noe hvis jeg får opp en ny SDL...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så (eller forsøkte å se...) Master & Commander Widescreen versjonen i går kveld - en sinnsyk nedtur (ikke handlingen), de første mørke scenene var omtrent umulige å se på + at kanonrøyken etc. viste enorme graderinger...

Har sett mange "mørke" filmer på SDL'en tidligere - men ikke noe i nærheten av dette før - har det noe med kvaliteten på denne DVD'en å gjøre, eller at dette er scener som setter plasmaen på skikkelig prøve (som den feilet med glans...) ?

Nå heller jeg vel mer og mer mot å returnere SDL'en, men venter på at en tekniker skal komme innom... Hva han skal gjøre er dog et mysterium, da det ikke finnes servicemenyer på skjermen

Har f.ø. etter diverse søk på nettet funnet ut at QPV SDL'en egentlig er en Hyundai PT4250 (nøyaktig samme skjermen (også panelet) minus en tuner + noen innganger) - Hyundaien er tidligere testet med dårlig resultat her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112437

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den har samme menyer og fjernkontroll som Hyundai?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ER en Hyundai - med et QPV merke på - menyer, chassis, panel, veggfeste / fot - alt...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er så dårlig som HPT4240 så kan jeg ikke fatte å begripe at noen blir fornøyd med QPV skjermen. For den Hyundai skjermen er med god margin den dårligste skjermen jeg noensinne har sett.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvis den er så dårlig som HPT4240 så kan jeg ikke fatte å begripe at noen blir fornøyd med QPV skjermen. For den Hyundai skjermen er med god margin den dårligste skjermen jeg noensinne har sett.
    Har ikke sett Hyundai'en (live), men det vil forundre meg om det skulle være noe annet inni SDL'en når "alt" eksteriørt er likt, menyene er like etc, etc.

Jeg er dog ikke enig i at SDL'en er noe spesielt dårligere enn mye annet jeg har sett, men så har jeg også tunet oppsettet på denne i maaange timer...og sammenligningsgrunnlaget mitt er primært skjermer som henger rundt på alle mulige HIFI-sjapper & kjeder, med ymse oppkoblinger & innstillinger...
    Det jeg har sett av 42"ere der for rundt 19-20K har ikke ikke sett noe bedre ut enn SDL'en, hverken mht. farger eller graderinger

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ser at HPT4240'en hadde 1200:1 kontrast, SDL'en er etter alt å dømme en 4250 siden den har en (angitt) kontrast på 3000:1 - altså trolig ikke fullt så dårlig som en 4240... :?

Blir ikke klok av denne skjermen, sitter nå med en Robbie Williams konsert - hele trynet til RW og forskjellige publikummerer fyller skjermen, og bildene er svært bra / ingen graderinger / glimrende hudtoner...

Master & Commander ble f.ø. kjørt på 1910'en over ScartRGB, mens RW nå kjører på 575 prog over komponent - kjekt med litt flere parametre å rote seg bort i... (må nok dytte inn M&C i 575'en for å se om det hjelper noe)

Det jeg ikke blir sikker på er hva jeg evnt. kan få for 20K, som jeg ikke får for 14, og da tenker jeg på billedkvalitet (ikke flere innganger, tunere etc.). Det meste jeg har lest om Plasmaer til rundt 20K, er at disse også har (angitt) 3000:1 kontrast, 1000 cdm, er plaget med graderinger, slapt sortnivå etc?

Hvis noen har en "kvalifisert" mening om hvilken 42plasma til 20K som definitivt gir det "beste bildet" i dag - kom med tips, og; 37pa30 mangler f.ø. 5 tommer ifht speccen 8)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vel enten en LG skjerm (blir vel ikke aktuelt nå?) eller en Samsung skjerm. Eneste jeg har sett i samme price range. Men hva vet jeg...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    ... (må nok dytte inn M&C i 575'en for å se om det hjelper noe)
    Det hjalp en god del, både på bildet & graden av graderingene - puuuuhhh - har plugget så my komponent & scart fremogtilbake at jeg av og til glemmer å sjekke hva jeg egentlig ser på (spiller / kobling)...

Ja, Ja tiden vil vise, men jeg begynner å få følelsen av at ved å doble prisen til mellom 25-30 K og kjøpe en Axium 45, eller en Pana TH42WD7 vil frigjøre mye tid til virkelig å se film + en hel del annet...

Men det er en viss forskjell på å bruke 14 kontra 25-30 på TV i dag da...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Det ER en Hyundai - med et QPV merke på - menyer, chassis, panel, veggfeste / fot - alt...
    Eeeeeh - var muligens litt kjapp her, de er ikke sikkert det ER en hyunday - var på Elkjøp en tur i dag, de annonserte med en HPT4250 til 17K, var å kikket for å se om alt var likt, men det var det ikke. Denne hadde mye fetere ramme, noe forskjellige menyer etc. fra QPV'en - men den sto også merket som 4240 på prisplakaten i butikken???

På Elkj hang i tillegg til 4240en(?), også Samsung 42D4S, LG42PX11ettellerannet, diverse gamle Phillipser, 37PA30 og noen flere - i flombelysing rettet mot skjermene (sic)
    Jeg stilte meg opp på ca 3 meters avstand for å forsøke å bedømme bilde, farger og graderinger opp mot SDL'en hjemme - alle var f.ø. foret med et TV2 signal.

Alle så minst like 'dårlige' ut som SDL'en, absolutt alle hadde graderinger, muligens i varierende grad - hvis noen spør meg om hvilket bilde som var best, kan jeg ikke svare - fargene varierte noe voldsomt. Den eneste skjermen som skilte seg ut var PA30'en, men dette kun med et mørkere bilde - ikke noe bedre. PA30 var lenge på lista mi - men nå ble det plutselig enormt mye ramme og 'lite bilde' sammenlignet med en tomme sølv alu rundt 42".

Hva f.... gjør en stakkars storskjermjunkie med begrenset budsjett da, kapitulerer eller ???

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •