lampebytte på bakprojekson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lampebytte på bakprojekson

vanlige projektorer må jo bytte lamper en gang i blandt. Så det er vel det samme med bak projeksjon.

Hvor lenge holder normalt en pære der, har ikke sett noe om dette. og er det vanskelig å bytte pære, eller må den sendes til service?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret finnes nok et annet sted i dette forum, men for at du skal slippe å lete : Ja, du må bytte pære på bakprojeksjon, hvis det dreier seg om f.eks. LCD, 3LCD eller DLP bakprojeksjon. På CRT bakprojeksjon slipper du dette, men ... gå for 3lcd eller (helst) dlp. Pærene varer stort sett ca. 6-8.000 timer, og det kan bety at du må bytte pære ca. hvert 3-6 år avhengig av hvor mye du bruker tv`en. Fordelen er at når du bytter, er du back to scratch bildekvalitetsmessig) Jeg var i et møte med en amerikansk Texas Instrument (DLP) fyr for noen uker siden og han sa at en DLP TV vil yte fra 100->90% helt til du må bytte pære. Når du har byttet den, blir apparatet nesten helt som nytt igjen (nå skal man selvsagt ikke stole 100% på han, siden han tjener på å få folk til å velge DLP bakprojeksjon fremfor PDP/LCD, men det høres ikke veldig usansynlig ut såfremt apparatet behandles bra og ikke blir utsatt for mye støv, røyk og dritt ) Vi selger alle teknologier, så jeg må prøve å være nøytral. Tror de fleste store produsenter har "self serviceable" pærebytte.. men vil anbefale å sjekke før du kjøper. Prisene på pære varierer fra ~3000-6000,- så det må innkalkuleres i budsjettet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TVen jeg har sett meg ut er Sony KF-42SX300, som er en 3xLCD.

Når oppdager jeg at jeg må bytte, lampa bare ryker? (dumt spørsmål, men men)

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en del av våre apparater (kjenner ikke Sonys så godt, men tipper det er noe av det samme der?) finnes det en "lamp" lampe i fronten som lyser, pluss at du kan ofte se i menyen hvor mange timer TV`en har blitt brukt (som på mange projektorer), slik at du har mulighet til å anskaffe en reserve pære før det er for sent. Men som alle lyspærer generelt, så kan det si "poff" helt plutselig, så det kan være lurt å ha en i backup. Kjedelig hvis det skulle bli mørkt 5 minutt før sesongfinalen mellom ManU og Chelsea begynner

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •