LCD og mørke farger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD og mørke farger

Jeg har kjøpt en Loewe 32 DR+ som skal være en av de beste på markedet. Jeg er rimelig fornøyd, men er litt skuffet over en ting.
    Jeg har koplet opp DVD via DVI inngang, med en Denon 1910.
    Bildene er helt fantasiske når de er lyse, men på mørke bilder blir det forsyrrelser i linjen mellom bildet og de svarte stripene oppe og nede der filmen "slutter". Det blir synlige pixler, og det virker som om den ikke helt klarer å tolke hivlken svartfarge som skal vises.
    Har noen tips til meg om hvordan jeg unngår dette problemet?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh...kjøper en skikkelig bilderørs-tv? :twisted: Ja vel, lite konstruktivt, men jeg kunne ikke dy meg!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Eh...kjøper en skikkelig bilderørs-tv? :twisted: Ja vel, lite konstruktivt, men jeg kunne ikke dy meg!
    Og kobble dvd spilleren til via DVI-D til en skikkelig bilderørs-tv? :roll: Er det noen CRT tver som støtter DVI ingang da, jeg har bare sett crt baserte skjermer med analoge innganger.

På det oprinnelige spørsmålet med Loewe 32 DR+ og DVI via Denon 1910 har desverre ikke jeg funnet ut noe som kan hjelpe deg dora1. Oppløsning på tv 1366x768 pixels og dvd spiller 720p går ikke helt overens, og man risikerer de forstyrrelser utenfor 720p bildet som du beskriver. Er det noen forskell i forstyrrelsene på forskjellige dvd filmer?

Med mindre det finnes noen blanking funksjon, eller noen skalering (scalering vil jo ødelegge 1:1 pixcel forholdet, og lage et dårligere bilde.) så må du kanskje over på progresivt signal via component inngangene for å fjerne problemene , eventuellt prøve en dvd spiller med custom instillinger for dvi oppløsning.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok komponent signal er tingen for deg. Da slipper du disse piksel miss-tilpassningene. Tror ikke bildet vil bli noe verre. Verd å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •