Det du vil vite om QPVision Plasma (Testet QPV50HD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det du vil vite om QPVision Plasma (Testet QPV50HD)

Først og fremst la meg gi litt klarhet i DVI tilkoblings-mulighetene på QPVision Plasma (ser at flere er litt forvirret ang. dette).

- Du kan ikke bruke DVD-spiller med DVI-DVI på QPV42HD og QPV42SD.

- Du KAN bruke DVD-spiller med DVI-DVI på QPV42SDH05, OG QPV50HD da disse skjermen har støtte for HDCP-dekoding.

- QPV42SDL er jeg ikke sikker på.

Så til testen:

Jeg var på HIFI-klubben og kjøpte Denon DVD1910 (for en spiller!!) og koblet til DVI-DVI. Min QPV50HD dekodet fint HDCP og jeg endte med å stille Denon'en inn på 720p-oppskalering. Det var ikke spesiell forskjell fra de andre DVI-modusene, men jeg syntes det ble ørlite bedre der.

Jeg så også på skjermen en snakket om her i en tidligere tråd om spilleren jeg kjøpte som ble brukt på en plasma i HIFI-klubben, også via DVI. Til sammenligning var det tydelig etterslep på plasma'n i butikken, mens på QPV'en har jeg nesten ikke sett noe til det! Etterslep er nesten ikke-eksisterende, fargene er knivskarpe og holder seg der de skal være.
    Dette var noe annet enn SCART RGB!!

Jeg har fortsatt dette lys-forstyrrende elementet som jeg håper QPVision finner en løsning på snart. Ett ganske irriterende problem.

Så, rent bortsett fra litt blafrende lys-nivå, er jeg bare helt utrolig glad i denne skjermen! Bildet er rett og slett supert. Også Denon'en da...genial spiller!

Dette virker kanskje ikke så objektivt, men jeg er virkelig storfornøyd med denne plasmaen. 8)

Tommy
    (Klistret til mitt nye hjertebarn...) :roll: :lol:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QPV42SDH05, OG QPV50HD er dette nye modeller??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de er relativt nye.