Pioneer 435-HDE og DVI->HDMI fra PC - problemer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Peakman, omskalering er ikke aktuelt som et alternativ. En PC brukes ikke kun til å se film vettu.
    Det argumentet blir jo helt omvendt. Det er jo akkurat på grunn av at den ikke bare brukes til film at det vil være langt bedre å kjøre inn 1280 x 768 enn 1024 x 768. Alt blir jo forvrengt på skrivebordet med 1024 x 768. Hvis den kun brukes til anamorph film så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre inn 1024 x 768.

Har du prøvd å sett på vanlige bilder på denne skjermen når du kjører inn 1024 x 768? Folk blir jo smellfeit. Alle surfing på nettsider blir jo helt fordreid siden bildene blir strekt i bredden.

Når det gjelder overscann funksjonens å kan sikkert det justeres i servicemeny. Syns forsåvidt ikke det er så krise på den skjermen. Man klarer fint å bruke start knappen.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om hvordan bildekvaliteten blir hvis jeg kjører S-video kabel mellom 9800 pro kortet og Pioneer skjermen...og evt. oppløsning?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir crap. (testet med 435 og GT6600)

Oppløsningen vil da være bestemt til PAL oppløsning. x X 576,

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da dropper vi den løsningen...slik jeg trodde...

Takk for all hjelp Peakman!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg stilte spørsmålet om jeg kunne koble til PC'n over HDMI til Finn Urianstad hos Pioneer. Jeg fikk beskjed om at dette ikke er mulig pga kopibeskyttelsen HDCP. Kun mulig å koble til via VGA. Det er vel mulig det finnes eller kommer grafikkort som er HDCP kompitable?
    Ser at det er en stund siden denne tråden stoppet, men det Finn Urianstad hos Pioneer sier her er jo bare tull. HDMI er jo bakoverkompatibel med DVI og DVI støtter jo PC signaler og da gjør også HDMI det selv om det har HDCP beskyttelse. HDCP skal jo beskytte materiale som kommer fra mediaavspillere med DVI/HDMI/HDCP, men det er vel ingen som sier eller krever at det skal beskytte materiale uten denne bekyttelsen. Andre veien er det greit. Man får ikke signaler hvis man ikke har HDCP på skjermen som mottar signaler med HDCP beskyttelse. Det finnes flere (hvis ikke alle) HD plasmaer med DVI/HDCP som pikselmapper 1:1 og mottar PC signaler.
    Rett meg hvis jeg tar feil...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •