synker prisen å plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

synker prisen å plasma?

Tror dere prisen på plasma skjermer kommer til å synke drastisk over nyttår?
    har hørt noe snakk om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tror ikke det.

Prisene skal sikkert noe ned, Peakman nevnte noe om en prisnedgang i et innlegg tidligere. (Tror det var ca 15%)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeavyMetalHamster skrev:
    Tror dere prisen på plasma skjermer kommer til å synke drastisk over nyttår?
    har hørt noe snakk om det.
    Det å spå om fremtidige prisnivåer på Plasma skjermer er vel ikke så vanskelig egentlig. Prisen vil selfølgelig reduseres, og produktene blir bare bedre og bedre. (den første plasma skjermen jeg så på, tror jeg var en 32" pioneer til 120 000,- , ikke serlig imponert over bildekvaliteten heller. )
    Om man får en drastisk prisreduksjon eller når det eventuellt vil skje, det er vanskelig å ha noe nøyaktig svar på. Jeg vil tro at konkuransen med større og billigere LCD tver vil utgjøre en del av prisreduksjonen, samt om de andre teknologiene som bak rojeksons dlp, oled eller hva de nå heter og videre utvikling av flatere CRT tver som kommer for fullt etter vært også.
    Hvor mye penger forbrukerene har eventuellt tørr/får låne, er jo andre faktorer som spiller inn for etterspørselen og salgsvolumet og dermed prissettingen av Plasma og flat skjermer.
    Pr. i dag, ser jeg ikke noe som skal gi en drastisk prisreduksjon effekt neste år, det eneste måtte vær hvis jeg kjøpet en, da ville selfølgelig prisen falle drastisk rett etterpå. :roll:
    Har ikke bestemt meg for når det blir, eller om valget da er plasma, LCD eller noe ganske annet.

ps, av en eller annen grunn fikk navnet "HeavyMetalHamster" meg til å tenke på Led-Zeppelin, hmmm vet ikke hvorfor..... stilig navn forresten :wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg krysser fingrene og håper man neste år får skjermer basert på annen teknologi enn LCD og plasma som har ordentlig billedkvalitet. Om dette skjer vil de lagrene man har igjen av elendige Plasma og LCD selges billig...

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på plasma har vel allerede falt ganske betydelig dersom man sammenligner med prisene for et år siden. For 20k får man idag det man måtte betale 30k for et år siden. Jeg kan forresten ikke si meg helt enig i krtikken av bildekvaliteten på plasma som enkelte her på forumet stadig kommer med. Jeg har en Samsung PS42V4S som nok ikke er verdens beste
    skjerm på noen måte, men bildekvaliteten er forrykende når bare programmaterialet er godt nok. Den er svært kresen på signalkvaliteten.

lark

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke vært mer enig. Jeg er veldig godt fornøyd med min plasma og ville ikke for noe i verden gått tilbake til min gamle sony 32".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden omhandlet prisdiskusjon om plasma og ikke generell billedkvalitet - som for øvrig er diskutert nok ganger til at det allerede er oppe og vedtatt at CRT gruser plasma på billedkvalitet, men at plasma på sin side gruser CRT når det gjelder WAF og "coolness"-faktor. Hva man velger for bli den enkeltes valg.

Personlig mener jeg at prisene på plasma ikke har falt så voldsomt, men det har det siste året blitt introdusert en del billigmodeller som har gjort terskelen for å få en plasma lavere. Dessuten har man etterhvert begynt å pumpe markedet med utgående modeller til lavere priser. En gjennomsnittlig spesifisert plasma-skjerm er fortsatt grisedyr.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    Prisene på plasma har vel allerede falt ganske betydelig dersom man sammenligner med prisene for et år siden. For 20k får man idag det man måtte betale 30k for et år siden. Jeg kan forresten ikke si meg helt enig i krtikken av bildekvaliteten på plasma som enkelte her på forumet stadig kommer med. Jeg har en Samsung PS42V4S som nok ikke er verdens beste
    skjerm på noen måte, men bildekvaliteten er forrykende når bare programmaterialet er godt nok. Den er svært kresen på signalkvaliteten.
    Hei lark, hvis det blandt annet var det jeg skrev høyere opp med skuffende bildekvalitet og plasma, gjalt det for de tidlige plasma skjermene som kostet 10x eller av tilsvarende størelser som crt tver og bak projeksjons tver.

Dagens plasmaer synes jeg gir mye bedre bildekvalitet og prisen nå er mer "riktig", og blir bare mer "riktig" etter som tiden går. :wink:
    Slitasje problemer og innbrenning, er jo blitt mye bedre i det siste også

Foreløpig klarer jeg meg godt med en 32" 16:9 crt skjerm til vanlig tv titting (tror nesten jeg ville foretrekke å ikke se Dagsrevyen i noe større). Valget blir muligens plasma neste gang når nåværende tv "tar kvelden".

Skal virkelig kino følelsen frem, er det etter min mening kun Projektor som gjelder med bildestørrelse så stor man har råd og plass til. :wink:

Tror nok den store økningen av salget av projektorer vil påvirke plaspaskjerm prisene noe også, men det spørs om de som da velger projektor for filmtitting og fotball ol, velger en mindre og billigere crt-tv eller flatskjerm modell som skjerm for vanlig tv titting, i vanlig opplyst rom, og ikke de større plasma og lcd modellene. dette kan jo gi et overskudd av de større plasmaene på lager og følgelig prisreduksjon
    , vi får se.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enig så enig. Prisene har ikke falt så mye som enkelte tror. Det som selges rimelig er som regel utgåendes modeller eller basert på gammel teknologi.

F.eks så selges PDP434 til 40k og den kostet 60k på samme tidspunkt i fjor. Men grunnnen er jo at det er kommet ny modell og den nye koster en plass mellom 50k og 55k. Altså en prisnedsettelse på ca 10-15% det siste året.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror nok den store økningen av salget av projektorer vil påvirke plaspaskjerm prisene noe også, men det spørs om de som da velger projektor for filmtitting og fotball ol, velger en mindre og billigere crt-tv eller flatskjerm modell som skjerm for vanlig tv titting, i vanlig opplyst rom, og ikke de større plasma og lcd modellene. dette kan jo gi et overskudd av de større plasmaene på lager og følgelig prisreduksjon
    , vi får se.
    Andelen som velger projektor foran plasma/LCD er så forsvinnende liten at jeg tror ikke det har noen betyning.

Når f.eks Pioneer kun lager 2000 plasma TV'r av hver modell pr måned så blir det ikke så mange. Og slik det er nå så sliter faktisk butikker med å skaffe skjermer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    , vi får se.
    Andelen som velger projektor foran plasma/LCD er så forsvinnende liten at jeg tror ikke det har noen betyning.

Når f.eks Pioneer kun lager 2000 plasma TV'r av hver modell pr måned så blir det ikke så mange. Og slik det er nå så sliter faktisk butikker med å skaffe skjermer.
    Godt mulig du har rett Peakman, jeg har ikke noe tallmateriale å gå ut i fra, men hadde bare intrykk av at projektorene selges som "varme hvetebrød" fortiden med leverings problemer og ventetid også der.
    I min omgangskrets, er det blitt flere projektor eiere enn plasma skjerm eiere den siste tiden.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på forumet vil nok mange velge projektor, men herr og fru jensen som vil ha vekk den store klumpen på gulvet kan ikke engang tenke på projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å sett "Bestemor" montere projektor i stua........

Fra spøk til alvor, projektor er etter min mening best i dedikerte "kinorom" og ikke i stua. Så projektor er vel heller et alternativ i tillegg til en TV/Plasma enn et substitutt!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på forumet vil nok mange velge projektor, men herr og fru jensen som vil ha vekk den store klumpen på gulvet kan ikke engang tenke på projektor
    Helt enig. De fleste jeg kjenner "drømmer" om plasma. "Så enkelt å bare henge på veggen" er en kjent kommentar.... :roll:

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herr Jensen kunne nok tenkt seg både det ene og det andre,
    men fru Jensen setter en stopper for det meste ;-)

En 30-40" flatskjerm i stua er mer enn stort nok for de fleste familier.
    Det vil dekke behovet for daglig såpe, reality, nyheter, barne tv og en film i ny og ne.
    En prosjektor for å se på Tore På Sporet og Sesam Stasjon blir litt i meste laget....

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, begge deler!!
    Jeg vil ha proje til film/special events og flatskjerm (teknologien spiller ingen rolle, kvaliteten gjør) til TV titting.
    Jeg tror vi vil se en god prisreduksjon på plasma ila 2005. Se LG's nye skjerm med 5000:1 i kontrast og strålende tester. "Billigmodellene"s kvalitetshevning vil presse de etablerte "kvalitetsmodellene" ned i pris.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Her på forumet vil nok mange velge projektor, men herr og fru jensen som vil ha vekk den store klumpen på gulvet kan ikke engang tenke på projektor.
    Hvis ikke den store klumpen er Barco projektoren til herr jensen da, og fru jensen ser rødt hver gang herr jensen nevner ordet projektor. :wink:

Neida jeg tror nok dere har rett dere som mener at Plasma skjermer er i vinden fortiden og fler og fler ser fordelen med litt ekstra gulvplass og henger tven på veggen. Får bare håpe at ikke etterspørselen blir så stor at prisene fyker i været i stedet ......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har iallfall deal senket prisen på sin "folkeplasma" ytterligere 2000,- Noen som egentlig vet noe om denne tv? Noen som har den? Den heter vel QPVision QPV42SDL

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den i går - for å se om jeg kan leve med denne (har 14 dagers returrett...) - skal skrive noen ord når den kommer - får forhåpentligvis testet litt ila. jula

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! 14000 er jo ganske billig.... Ta gjerne noen bilder av den og:-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •