synker prisen å plasma? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    14.000 er ekstremt billig. Noen tusenlapper billigere enn jeg trodde man ville få se i løpet av året. Får håpe neste året bringer gode 42/43" med HDTV oppløsning under 30k. (1280 x720). Men jeg tviler.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    14.000 er ekstremt billig. Noen tusenlapper billigere enn jeg trodde man ville få se i løpet av året. Får håpe neste året bringer gode 42/43" med HDTV oppløsning under 30k. (1280 x720). Men jeg tviler.
    Det er vanskelig å fatte at folk lar seg friste til å kjøpe en flatskjerm med en oppløsning på 8xx * 480 pixels. Det er jo ikke nok til dagens PAL materiale en gang...

Når i tillegg skjermstørrelsen er så stor at enhver pixel i oppløsningen teller så er det en dårlig investering å kjøpe en "NTSC"-skjerm.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, der er vi tilbake til den absolutte oppløsningsdebatten igjen. Husk at nesten samtlige skjermer må skalere om oppløsningen, og 848x480 skjermer kan gi meget høy bildekvalitet på både PAL og NTSC materiale. Har selv hatt både XGA, SXGA og WVGA skjermer, det det på ingen måte er slik at bildekvaliteten på en XGA/SXGA alltid oppleves som bedre enn WXGA, snarere tvert imot.

Ta en titt på en Panasonic 42" plasmaskjerm med 848x480 oppløsning på normal sitteavstand Esp1, så kan det hende du endrer oppfatning.

Sier selvsagt ikke dermed at oppløsning er tull, jo mer jo bedre selvsagt; men en oppløsning på 848x480 er på ingen måte ensbetydende med et dårlig bilde, og da tenker jeg både pr. dato men også mhp "morgendagens" HD. (der båndbredden er langt viktigere enn selve oppløsningen, sjekk ut f.eks. en D-VHS på 848x480, ser utrolig bra ut).

Innspillet er ikke ment mhp den skjermen som diskuteres her, kun ment som et generelt innspill til den til tider absolutte oppløsningsdebatten her inne!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, der er vi tilbake til den absolutte oppløsningsdebatten igjen. Husk at nesten samtlige skjermer må skalere om oppløsningen, og 848x480 skjermer kan gi meget høy bildekvalitet på både PAL og NTSC materiale. Har selv hatt både XGA, SXGA og WVGA skjermer, det det på ingen måte er slik at bildekvaliteten på en XGA/SXGA alltid oppleves som bedre enn WXGA, snarere tvert imot.
    Såklart en skjerm med dårlige egenskaper vil ha dårlige egenskaper uansett oppløsning. Men det er hinsides poenget.

Ta en titt på en Panasonic 42" plasmaskjerm med 848x480 oppløsning på normal sitteavstand Esp1, så kan det hende du endrer oppfatning.
    Jeg har faktisk sett den. Poenget er snarere at akkurat den samme skjermen med 848 x 576 pixels ville hatt et bedre bilde.

Sier selvsagt ikke dermed at oppløsning er tull, jo mer jo bedre selvsagt; men en oppløsning på 848x480 er på ingen måte ensbetydende med et dårlig bilde,
    Faktum er at plasmaprodusentene pusher "NTSC"-modeller der den vertikale oppløsningen er 20 prosent for dårlig for dagens tv/video-bilder i vår del av verden.

og da tenker jeg både pr. dato men også
    mhp "morgendagens" HD. (der båndbredden er langt viktigere enn selve oppløsningen, sjekk ut f.eks. en D-VHS på 848x480, ser utrolig bra ut).
    I første rekke pga en fullstendig progressiv prosess vil jeg tro.

Ellers er har vel D-Theater normalt 1080i på bildesiden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •