Hva bør en velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer THX-MaN sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør en velge??

Har lest en del her inne nå om plasma TV, men for en amatør på den biten er det ikke lett å bli klok. Hva bør en egentlig være på vakt for når en kjøper plasmaskjerm? Ser at f.eks. Elkjøp selger PANASONIC TH42PW5 til 39995,-. Er dette en bra skjerm for en rimelig penge eller er den middels bra? Har prøvd å få ut noe fra forumet her, men det er mange betegnelser og produkter og jeg har gått meg vill allerede. Noen som kan hjelpe meg her? Kanskje noen som har andre forslag til en god skjerm for rundt 40K?? Skal hovedsaklig brukes til DVD, men også TV og PC...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    PW5 er en god skjerm etter min mening! 10 bits fargedybde, 3000:1 +++ Kommer for øvrig ny modell, PW6, til høsten med 11 bits fargedybde og 4000:1 samt DVI +++, du får vurdere om du gidder vente...

Newcomer THX-MaN sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir uansett ikke noe kjøp før ut i september så da må jeg sterkt vurdere den nye. Har du en link til den nye skjermen? Evt. en pris?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digresjon...

Hvorfor er det noen som absolutt vil kjøpe Plasma ?

Innrømmer at jeg var litt hektet en stund jeg også, men selvfølgelig satt økonomien en stopper for noe kjøp (heldigvis).

Plasma er svinedyrt.
    Plasma har begrenset levetid. (10 år og mindre, men hva skjer etter garantitiden er løpt ut. Sikkert ikke billig å reparere?)
    Plasma har meget høy feilrate. (Opp mot 30% iflg uttalelser på forskjellige forum)
    Bildekvaliteten er ikke så god. Iallefall ikke det jeg har sett. Har sett på hifi-klubben, elkjøp og på noen dyre philipser med pixel+. Noen av dem er direkte dårlige.

Som et eksempel på hvor mye 39.900,- er (som er noe av det billigste du kan få av Plasma) satt jeg kjapt sammen dette eksempelet.

Her har man i tillegg råd til litt pop-corn, noen fine komponent-kabler, et par DVD filmer, en bedre middag eller 2 og rimelig bra bruktverdi på utstyret hvis man en dag ville skifte det ut.

Klart i noen tilfeller er Plasma/LCD er eneste løsning med tanke på plass osv.

Men lykke til iallefall

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma av bra kvalitet gir et lyssterkt, kontrastrikt og godt bilde.
    Kan fint brukes uten å stenge ut dagslys.
    Plasseringsvennlig, og enkel i bruk.
    Høy WAF (Wife Acceptance Factor)

I en vanlig stue så blir det for mye styr med lerret og projektor bare for å se på nyhetene en kveld.
    Men har man plass og mulighet, så kan man jo ha en vanlig tv i stua, og filmrom med projektor i kjeller eller på loft.

En god plasmaskjerm har i dag en levetid på ca. 30.000 timer på full lyssttyrke. Dette gir deg over 13 års levetid hvis du i snitt ser på tv 6 timer hver dag, 365 dager i året.
    Hvis snittet er 4 timer hver dag, 365 dager i året, vil den vare i over 20 år.

Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •