Panorering på lg plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panorering på lg plasma

Hei!
    Min nye 42 lg plasma (den elkjøp selger for 23K) er flott på de fleste måter, men jeg plages av panorening, eller ganske tydlige graderinger av farger, spesiellt på hudfarger og ved lysglimt. Har akkurat anskaffet digitaldekoder fra CD, uten at dette ble bedre, det ble kanskje enda tydligere. Kan dette bedres på noen måte, bytte scart e.l. eller må jeg leve med det evnt. returnere apparatet? Det ble muligens noe bedre med avslått XD-engine på menyen, men ikke bra. Ellers er bildet knallbra, fargene utrolig flotte og kontrast og lysstyrke bra!
    Håper det er noen som har noen formening om dette.
    MVH Hans :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dette må du nok rett og slett bare leve med, gitt... Litt hakkete panoreringer og gradering er svakheten 8-bits video og plasma som sådan sliter litt med. Er jo som du sier også mye positivt da!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken LG-modell er det du har kjøpt deg?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkede panoreringer vil du få på alle apparater som ikke har funksjoner som f.eks Natural Motion.

Graderingene er det ikke så mye heller å gjøre med hvis du da ikke kjøper en DVDO til 10k. (eventuellt kjøp en panasonic med 10 bits fargedybde)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

modellbetegnelsen er lg rz42pz21 tror jeg. Koster ca. 23k. Masse fordeler med den, da den har flott stand ferdig montert, innebygde sidemonterte/integrerte høyttalere, og to tunere. Vurderte å kjøpe samsung eller qpv, men da er mange av disse tingene ikke inkludert!
    Dere på avforum mener at det skal være slik med billig plasma, så da slår jeg meg til ro med det, og venter med spenning på veggstativet jeg har bestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Vil graderinger bli mindre tydlige ved bruk av dvd med dvi kabel? Vurderer å anskaffe den mye omtalte denon 1910 med dvi som man får for en grei penge? Er dette noe vits?
    mvh hans

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis så blir den bedre. Jeg er noe usikker siden du ikke klarer å kjøre perfekt pixelmapping fra DVD spilleren. (tror jeg)

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne skjermen selv, brukte både komponent og dvi kabel på den, var ikke stor forskjell mellom de to. Så graderinger alikavell.

Leverte den inn igjen innen returfristen hos min forhandler og kjøpte Panasonic TH37PA30 i stede... himmel i forskjell!

Er fornøyd nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg beholder den uansett jeg! Panoreringen er nok ikke så ille alikevel, bare jeg som legger merke til det.Ellers så har jeg fått tv'en opp på veggen, det ble nydelig, og tror ikke jeg orker å bytte med et panasonic, hvor jeg synes designet er noe mislykket, og iallefall ikke passer til å henge på vegg!! 8) god jul!
    MVH hans

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •