Samsung UE82MU7005TXXC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE82MU7005TXXC

Samsung UE82MU7005TXXC Jeg er nyskjerrig på denne tven, er det noen som har sett den og kan si noe om denne?
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Samsung UE82MU7005TXXC-aa1da9bb-a932-4665-9d22-b2c1a2896fe9-png  

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg diggern. Når det er sagt, jeg driver ikke å kalibrerer med instrumenter eller liknende. Jeg bare freestyler innstillingene til jeg får noe jeg liker. Men jeg synes denne er dritbra, og den har lav latency om du skal game. Kommer helt klart til å kjøpe den selv for å erstatte en ødelagt PJ i kjellerstua.

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Jeg diggern. Når det er sagt, jeg driver ikke å kalibrerer med instrumenter eller liknende. Jeg bare freestyler innstillingene til jeg får noe jeg liker. Men jeg synes denne er dritbra, og den har lav latency om du skal game. Kommer helt klart til å kjøpe den selv for å erstatte en ødelagt PJ i kjellerstua.
    hvordan er det med lyslekkasje ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg så hadde ikke tegn til dette. Jeg så den i et relativt mørkt rom men langt i fra noen batcave. Tror egentlig det er et mye større problem på litt eldre modeller enn disse nye. Jeg har en kompis med en 2015 model 75 tommer og jeg ser ikke noe på han sin heller. På mine mindre 2011 modeller derimot er dette ganske fremtredende så jeg synes det virker som dette har blitt generelt mye bedre.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg så hadde ikke tegn til dette. Jeg så den i et relativt mørkt rom men langt i fra noen batcave. Tror egentlig det er et mye større problem på litt eldre modeller enn disse nye. Jeg har en kompis med en 2015 model 75 tommer og jeg ser ikke noe på han sin heller. På mine mindre 2011 modeller derimot er dette ganske fremtredende så jeg synes det virker som dette har blitt generelt mye bedre.
    vurderer en Samsung 75" UHD LED Smart TV UE75MU7005 til 20k, las noen kommentarer på nett at lyslekkasje kunne være et problem så vart litt i tvil, men greit du kan bekrefte det motsatte da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i allefall de MU7005 modellene er fantastiske og gir voldsom valuta for penga så jeg er ikke i tvil om at det blir min neste tv.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i allefall de MU7005 modellene er fantastiske og gir voldsom valuta for penga så jeg er ikke i tvil om at det blir min neste tv.
    Da tror jeg det blir en slik på tvstuen, må bare finne et veggfeste nå som bygger minst mulig
    noen tips kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    Da tror jeg det blir en slik på tvstuen, må bare finne et veggfeste nå som bygger minst mulig
    noen tips kanskje?
    De jeg har sett har stått på de medfølgende føttene, men jeg skal henge min på vegg selv så her ønsker jeg også input.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    hvordan er det med lyslekkasje ?
    Jeg har bestilt denne 82" Jeg får den ikke før om en lang uke. Det jeg har lest meg til er at den skal være godt skrudd sammen, der lyslekasje ikke er et problem. I USA er denne modellen 8000 istedet for 7000 her hjemme..skal ikke være for lett for oss forbrukere..
    Skjermen er ikke av de mest lys-kraftige/nits men skal til gjenngjeld være bra i de mørke delene. Skjermen har ledlys som skyter fra nedsiden og lysdimmingen er defor delt opp i horrisontale soner.
    Okey, har ikke all terminologien på plass, så jeg legger heller ved et av de beste klippene jeg har funnet om modellserien mu7000. Tror forresten at 7000 serien var fra 2016 men at 82"mu7000 er fra starten av 2017..
    Om det er verdt noe så har Samsung mu7000 serien i sin kategori; premium uhd tv....finner ingenting i manualen eller på elkjop om HDCP, men på prisjakt er den ført opp med hdcp2.2.

https://youtu.be/4wRpk_y4Ymo

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte se youtube-snutten en gang til. Mitt inntrykk er at man får mye lcd skjerm for pengene. Den holder et jevnt og godt nivå for å være en "billig-premium". Man får ikke like bra kontrast som QLED og Oled, men man betaler heller ikke i nærheten. Jeg drømte om C8-oleden på 77" LG, men innser at jeg kan ikke vente til den detter ned i pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    82MU7005 skuffer ikke. Et døgns bruk og jeg kan si at ang størrelse så er dette beste tv jeg har hatt..
    Bildet og bevegelser er perfekt for meg, men sort,svart,natt bilder er det som ikke er tipp topp. Alt i alt er vi fornøyd og kommer ikke til å levere tilbake til elkjop. Kom fra ett par samsung 75" og et 50" pioneer.

12. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,825
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    82MU7005 skuffer ikke. Et døgns bruk og jeg kan si at ang størrelse så er dette beste tv jeg har hatt..
    Bildet og bevegelser er perfekt for meg, men sort,svart,natt bilder er det som ikke er tipp topp. Alt i alt er vi fornøyd og kommer ikke til å levere tilbake til elkjop. Kom fra ett par samsung 75" og et 50" pioneer.
    Moro at du er fornøyd da
    Og den voksne størrelsen gjør jo at man kan tilgi noen andre svakheter
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hooket opp et par skikkelige høytalere. Mitt siste tv var et Samsung 75"H6000. Det jeg ville si, er at dette tv er veldig kjekt mtp youtube og musikk. Snakker bare inn i mikrofonen på håndkontrollen og vips så får man opp mange forslag. Aldri brukt Harmony, men denne fjernkontrollen fant min mediaboks og yamahaen. Tv hverdagen min er blitt litt enklere.
    Større skjerm, er noe man ikke får uansett hvor bra bilde er på en liten skjerm. Det er jo en grunn til at man går på kino, i stedet for å se film hjemme.
    Grunnen til at jeg "finner meg i" LCD bildet i stedet for Oled, er at da hadde det blitt 65". Samt at man får vel ikke perfekt bilde uansett? Oled mangler litt lysintensitet og led mangler "kontroll" på natt-bilder...
    Hadde kona insistert på kvalitet og ikke størrelse hadde vel valget blitt et annet()

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2014, 22:34
  2. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  3. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  4. Svar: 3
    Siste melding: 11-22-2008, 19:47
  5. Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2006, 14:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder