Kom på jobb i dag, og der sto min nye LG MZ-42PZ45v...men... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    rogers: JS Technology's RGB->Component er av bedre kvalitet enn denne, men, hvis du er avhengig av Composite konvertering, så ...

lark: Nei! Dette gir på ingen måte et "ekte" Component signal. For hver konvertering, skjer det en liten degradering av signalkvaliteten. Men, dette gir en enorm gevinst i forhold til S-Video.

Når det gjelder SCART inngang på TV’er / Skjermer, så blir RGB signalene i de aller fleste billigløsningene konvertert til S-Video før de behandles. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det konverterte signalet i forhold til RGB scart-scart?
    -lark

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare for andre skjermer, men på LG'en er det ikke tvil om at Konverteren gjør en bedre jobb enn skjermen.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er dyktige på dette her... Jeg må iallefall innrømme at dere er langt over min forstand rent teknisk... Nå er det slik at jeg snakka med leverandøren min. De har ikke lov å levere skjermen med kortet montert.. Men han fiksa det, han kasta seg rundt og fikk sendt meg ett videokort, og jeg får det mest sannsynlig på jobben i morra :-)

Dere har kommet med masse info til meg, og her går det i surr: RGB,component,compositt,s-video.... :-) Nå skriver jeg inn det som allerede er på skjermen av slik inn- og utganger:

- External speakerinngang
    - RS-232C input (Control service)
    - DVI input
    - RGB input
    - Audioinput
    - RGB output
    - Expanded unit

Finnes det noen løsning for meg i forhold til å bli operativ med skjerm ved å bruke noen av de eksisterende ut- og inngangene? Altså da scart i den ene enden(til paraboltuneren), og noe annet i andre (Til plasmaen)? Beklager min håpløshet i dette emnet...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet CYP konverteren med Canal Digitals digitale kabeldekoder. Den ga bilde på komponentutgangen samme hvilken kanal som sto på, så om TVNorge ikke sendes digitalt så merkes det ikke på annen måte enn at kvaliteten blir dårligere.

Ang. Scart->VGA så har jeg testet dette på Samsung-plasma. Der gikk det ikke, da VGA-inngangen ikke sync'er under 31.5Khz (PAL er 15.75Khz). Hvordan det er på LG aner jeg ikke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått ut finger'n og bestilt meg en "Scart-RGB-Converter" for å kunne bruke componentinngangen på plasmaen. Jeg bestilte en på hifiklubben i Ålesund. Der koster den 1198.- Så må jeg vel kjøpe meg ett skikkelig sett med componentkabler... Jeg var innom sjapper som Elkjøp og Spaceworld. Men de hadde selvfølgelig ikke slike convertere... De trodde heller ikke at en kunne få tak i dette, samt at det ikke ville fungere. Men de snudde oppfatningen raskt når jeg sa at jeg allerede hadde bestilt meg en slik på hifiklubben... Da kunne det visstnok likevel fungere Har tenkt å koble opp plasmaen i morra midlertidig med s-video for å sjekke om den i det hele tatt virker. Men ifølge dere her på forumet så blir jeg tydeligvis skuffet over billedkvaliteten om jeg gjør det. Da kan det jo bare bli bedre når jeg kobler gjennom converteren til helga da... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Hvis den også koverterer kompositt signalet til komponent så er det jo bare tut og kjør !!
    Da skal jeg også ha en slik converter :-)

Jeg kjøpte en RGB-Component konverter fra JS Technology men den tok bare RGB signalene fra Canal Digital tuneren.

Roger
    Roger: Har du gjort noen endringer på hvordan du har koblet opp ditt oppsett siden du gav meg en anbefaling for noen uker siden? Jeg har dig. dekoder + dvd som skal opp til plasma. Kunne gjerne tenkt meg at når jeg trykte på dvd på forsterkeren kom bildet og lyd. Det samme når jeg skiftet over til dekoder. Hadde det koblet slik på et gammelt anlegg for en tid tilbake.....da gikk alt via receiveren og opp til tv'en

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den converteren jeg bestilte på hifiklubben kom aldri, så jeg bestilte en på nettdata.no. Der kom hle herligheten på 1300.- inkl en god komponentkabel og frakt (Den koster 1298.- bare converteren på hifiklubben)... Nå ble bildet og lyd MEGET bra via en canal digital tuner... :-) Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal løse problemet med dvdavspilling... Jeg bruker ennå en s-videokabel til dette. Så bildet er ikke noe særlig optimalt... Jeg har en pioneer 575 med komponentkobling bak. Finnes det noe utstyr som gjør at jeg kan hooke opp med component både fra paraboltuner og dvd..?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •