LG B6V vs Phillips 9002
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

LG B6V vs Phillips 9002

Hei!

LG B6V til kr 13 995 eller Philips 9002 til kr 16 995 (nedsatt fra kr 26 995)?

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...t-tv-oled55b6v
    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...comparison2989

LG støtter både HDR10 og Dolby Vision, mens Phillips støtter ikke Dolby Vision. Selgeren på Elkjøp sa at Phillipsen har et nytt panel som gjør at detaljer i mørke scener kommer tydelig fram, mens LG-en sliter med dette. Likevel, Philipsen støtter ikke Dolby Vision.

Hva velger jeg?

I mine øyne, Philips uten tvil!

Lg B6 pga Dolby Vision og ingen Android tull.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Android er greit, siden vi da kan caste fra telefonen akkurat som med Chromecast. Det er bare bildekvaliteten som betyr noe her.

Ingen DV trekker phillipsen ned og spille lag er sky høyt på den.

https://www.homecinemamagazine.nl/20...s9002-oled-tv/

Den blir ikke brukt til spill heller.

Men ingen dolby vision er dumt, ja. Men flere sier at Philips er bedre på bildebehandling enn LG, men jeg vet ikke...

Ingen DV på Phillips er en ting men var ikke b6 oled sett på som for svak i lysstyrken for HDR uansett format.
    Glem 10000 nits når tven knapt tester til 600.

Og hva er den store kilde for DV ?
    15.5Mb/s netflix ?

DV spessielt og HDR generelt trenger mer modning.
    Så dette ser jeg enda på som et ekstra på tv. Kjøp den oled med best overgang i sort og prosessering og det er vel garantert ikke en 2016 modell LG.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ingen DV på Phillips er en ting men var ikke b6 oled sett på som for svak i lysstyrken for HDR uansett format.
    Glem 10000 nits når tven knapt tester til 600.

Og hva er den store kilde for DV ?
    15.5Mb/s netflix ?

DV spessielt og HDR generelt trenger mer modning.
    Så dette ser jeg enda på som et ekstra på tv. Kjøp den oled med best overgang i sort og prosessering og det er vel garantert ikke en 2016 modell LG.
    Vi er vel snart oppe i 10 stk 4K UHD filmer med Dolby Vision nå, og de første har fått glimrende kritikk....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Ingen tvil om at DV er teknisk bedre.

Men og velge en utdatert og gammel modell som egentlig ikke støtter HDR i det hele tatt blir massiv bom.
    Så om man absolutt skal sette dolby vision og hdr som en stor prioritet for all del gå for en 2017 modell LG.

For min del er det veldig mye i en tv som er langt mer viktig enn den siste gimmick funksjonen.
    Og ja hdr er en gimmick enn så lenge.

Selve phillipsen har jeg ikke mye kjennskap til. Men den er et 2017 oled panel. B6 et 2016 som knapt måler 640 nits og da er panelet i så mye overspenning at man får denne utbrenningen som en reel fare. Når man da også vet at man trenger helst over 1000 nits for full effekt av HDR så blir det noe merkelig og vurdere denne.

Kort sagt:
    2016 oled er ikke en HDR tver. Og de støtter bare funksjonene på papir alene.

Om man ikke har råd til og gå opp til B7/C7 og man virkelig ser på dolby vision som kritisk anbefaler jeg og vente.
    Sist endret av TorTorden; 08-04-2017 kl 09:45
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Takk for svar alle sammen!

Det høres ut til at det er best å betale 3000 kr ekstra for Philipsen, hvis jeg skal velge nå. Men egentlig så er det beste å vente da? Hvis HDR10 vinner og Philipsen støtter HDR10+, så er man jo redda, men dersom DV blir foretrukket, så kan vi risikere å sitte der med en utdatert TV om to år. Jeg er enig i det dere skriver om at det er lite innhold tilgjengelig i DV og HDR enda, men vi ser en del på Netflix. Og selv om innholdet der sikkert er komprimert, så får man jo litt utbytte av HD og DV likevel. Og om et år da? To år? Hva er situasjonen da? Utviklingen går fort, og DV- og HDR-tilbudet kan være mye bedre da enn nå. Vi må jo prøve å se litt inn i fremtiden?

Men støtter Philipsen HDR10+ forresten?

Jeg tipper vi ikke har noen klar løsning på dette før om minst tre år.
    Og det vil alltids være nytt og kjøpe uansett.
    Og meget sannsynlig kommer det vel hdmi 2.1 til neste år og. Med nye kabler som skal takle 10k eller 4k@120hz med båndbredde på 48Gb/s.

Og uansett worst case. Kjøper man en uhd disc i dag med dv men ikke har dolby vision utstyr så får man enda hdr10 og 2020.

Jeg sitter nå og tester en panasonic ub700 opp mot samsung uhd spiller.
    Samsungen kan umulig ha gjort ting korrekt for det har ikke verdt noe tvil om jeg har fått hdr.
    Men dette ser mye bedre ut.
    Spessielt i fargene.
    Så må kanskje revidere en par erfaringer rundt UHD HDR.
    Denon AVR-4520 CI

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Hvordan kan du si at B6 ikke er en HDR TV, basert på lysstyrke?
    Offisielt referansenivå for HDR lysstyrke er som følger: minimum 1000 nits for LCD, og minimum 540 nits for OLED. Dynamikken på OLED skjermen vil alltid være ekstremt mye bedre enn fra en mer lyssterk LCD, så lenge man sitter i en noenlunde lyskontrollert rom. Eneste stedet LCD ser bra ut i mørke HDR scener, er jo i flombelyste butikklokaler.

Ellers ville jeg selv ventet til C/E7 faller i pris, men det skyldes bedre fargeoppløsning og ikke lysstyrke. For årets OLED paneler har ikke spesielt mye mer lys enn fjorårets, selv om spec-en er blitt "blåst opp litt". Når det gjelder fargeoppløsning og banding-issues så har 2016 modellene intern LUT på 9x9x9, mens årets har 17x17x17.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Kort sagt er bildebehandlingen og fargene bedre på Philipsen som er 2017-modell, men den mangler Dolby Vision.

Ok, tar tilbake den om B6 og HDR.
    Det var vel litt kanskje som og smøre olivenolje over smøret, som lå smurt på flesket :P
    Hmm, nå blei jeg sulten gitt..

Strengt tatt er vel ikke noen av disse noen dårlige tver.
    Men om man ser etter noe som er framtidsrettet, er egentlig B6 noe og vurdere.
    På den annen side, er phillipsen.
    Virker litt som om 2017 er et ingensteds land igjen på ny teknologi, og mer raffinering rundt HDR10 som kom i fjor.
    Det er vel kanskje og håpe at Dolby Vision tar av litt mer til neste år.
    Er vel nesten kun LG sine tv'er som støtter denne, muligens Sony kommer?, også var det jo dette med at man trenger en bd spiller som kan vise dette og.
    Eventuelt lene seg på den interne Netflix appen?

Anyhoo, er jo alltids noe på horisonten, og man skal være godt skodd økonomisk om man skal være helt oppdatert på alt.

Jeg hoppa på i fjor, og joda, Oled kunne verdt interessant det. Men jeg tror jeg kan leve greit med hva jeg har en del år til.
    I mellom tida så får man kjerne HDR om man kjøper Dolby vision filmer, og det blir jo bare grunn til og se ting på ny når den tid kommer.
    Denon AVR-4520 CI

LG B6V vs Phillips 9002

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ok, tar tilbake den om B6 og HDR.
    Det var vel litt kanskje som og smøre olivenolje over smøret, som lå smurt på flesket :P
    Hmm, nå blei jeg sulten gitt..

Strengt tatt er vel ikke noen av disse noen dårlige tver.
    Men om man ser etter noe som er framtidsrettet, er egentlig B6 noe og vurdere.
    På den annen side, er phillipsen.
    Virker litt som om 2017 er et ingensteds land igjen på ny teknologi, og mer raffinering rundt HDR10 som kom i fjor.
    Det er vel kanskje og håpe at Dolby Vision tar av litt mer til neste år.
    Er vel nesten kun LG sine tv'er som støtter denne, muligens Sony kommer?, også var det jo dette med at man trenger en bd spiller som kan vise dette og.
    Eventuelt lene seg på den interne Netflix appen?

Anyhoo, er jo alltids noe på horisonten, og man skal være godt skodd økonomisk om man skal være helt oppdatert på alt.

Jeg hoppa på i fjor, og joda, Oled kunne verdt interessant det. Men jeg tror jeg kan leve greit med hva jeg har en del år til.
    I mellom tida så får man kjerne HDR om man kjøper Dolby vision filmer, og det blir jo bare grunn til og se ting på ny når den tid kommer.
    Nok en gang lærer man noe nytt på YouTube...på en helt fersk opplasting av en tysk test som handlet om HDR og Dolby Vision, så sa de at hvis man har en 4K UHD fra Sony, så inneholder den noen test bilder. Testet nettopp min LIFE, og det stemmer. Tast 7669 på fjernkontrollen til 4K spilleren når du kommer fram til Play movie bildet. Mest interessant for de som driver med kalibrering osv. Men her kan man se hvordan 10000 nits ser ut på sin skjerm / projektor. [emoji851][emoji851][emoji41]
    Foregår i HDR mode.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    Sist endret av classic46; 08-05-2017 kl 03:32
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Virker som Tor Torden ikke har peiling på Oled Dv på B6 ser helt fantastisk ut og mye mer naturlig mot de fleste UHDs med Hdr 10.

Så langt ser 2017 Oled som et mareritt på Banding mot 2016 modellene.

Har ikke noe erfaring med Phillip sin.
    Men B6 er en fantasistk TV til den prisen, lysstyrke er ikke ett problem. Har selv ikke en DV UHD spiller men, etter å sett noen serier på Netflix som for eksempel Hibana Spark så må jeg si jeg er skeptisk til å kjøpe en TV som ikke kan vise DV. Kjøpte selv en B6 for ikke så lenge siden.
    Men hadde jeg hatt tolmodighet så hadde jeg nok ventet til Sony sin A1 faller i pris, men det skjer nok ikke med det første.

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Så langt ser 2017 Oled som et mareritt på Banding mot 2016 modellene.
    Du mener at banding er et større problem i 2017 enn i 2016?

Nå har jeg forstått det slik at det slik at minusene med LG B6 er mindre nøyaktige farger, black crush og dårlig bildebehandling/interpolering. Philips sin nye 2017-modell har ikke blitt testet enda, men vi kan kanskje forutsette at den er bedre på disse områdene? Det eneste minuset med Philips er mangelen på Dolby Vision. Så spørs det om fordelene er store nok til å veie opp for den ulempen...

Ja 2016 har den berømte litt til venstre fra midten en band ,mot 2017 som har Banding over hele skjermen.
    flere bilder på AVS og AVF av Sony A1 alle 2017 Lg oleds og Panasonic Oleds.
    Ser ut som 2015 problemene er tilbake.

Har en engelsk bud som har allerede bytta be E7 65" pga Banding over hele skjermen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. phillips gammel tv
    By arcam81 in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 04-14-2011, 10:38
  2. Phillips pfl9705 eller Phillips 8705?
    By Tveita in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-26-2011, 17:27
  3. Er Phillips 36PW9308 et bra tv?
    By Mastiff in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 04-07-2007, 17:30
  4. phillips vs lg ??
    By tator in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 08-11-2006, 15:25
  5. Phillips 37PF7320 & Phillips 37PF9986??
    By massive in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-22-2005, 21:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •