LG B6V vs Phillips 9002 - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Ja 2016 har den berømte litt til venstre fra midten en band ,mot 2017 som har Banding over hele skjermen.
    flere bilder på AVS og AVF av Sony A1 alle 2017 Lg oleds og Panasonic Oleds.
    Ser ut som 2015 problemene er tilbake.

Har en engelsk bud som har allerede bytta be E7 65" pga Banding over hele skjermen.
    Banding på native 10-bit (UHD) eller kun på oppskalert 8-bit (1080P)? Er jo egentlig verre om en har banding på begge deler da, i så fall er det jo paneldriveren som sliter, ikke "kun" fargedybdesoppskaleringen...

Marco polo netflix.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_9042.JPG
Visninger:	76
Størrelse:	104.1 KB
ID:		124946

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_9104.JPG
Visninger:	66
Størrelse:	44.8 KB
ID:		124947

Typisk 2017 Oled panel der test bilde feil vises på "real" content
    Sist endret av vaktmestern; 08-06-2017 kl 21:09
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Banding på native 10-bit (UHD) eller kun på oppskalert 8-bit (1080P)? Er jo egentlig verre om en har banding på begge deler da, i så fall er det jo paneldriveren som sliter, ikke "kun" fargedybdesoppskaleringen...
    Er panel feil vises på grå test bilder som lyse bilder som marco polo.

Ser jo ikke ut som banding i normal betydning dette her ettersom lysendringen går gjennom ulike fargeoverganger... Ser vel da mer ut som et generelt panelproblem, som i så fall er langt fra en god nyhet med mindre dette kun gjelder på enkelte (defekte) TVer?

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ser jo ikke ut som banding i normal betydning dette her ettersom lysendringen går gjennom ulike fargeoverganger... Ser vel da mer ut som et generelt panelproblem, som i så fall er langt fra en god nyhet med mindre dette kun gjelder på enkelte (defekte) TVer?
    Virker som et generelt problem på alle 2017. Litt synd med andre forbedringer på 2017 panelene. Som bedre ut av sort , renere bilde og bedre nits på hdr.
    kjøp med 30dagers retur mulighet ivertfall.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Det der er vel ikke bandig, men snarere innbrenning/retention? Får de samme stripene etter testbilder under kalibrering, men de blir relativt raskt borte igjen

På 2016 modellene var det gjerne menyen som laget tilnærmet permanente horisontale striper, siden de hele tiden fornyes hver gang man tar frem menyen. Man skal være litt forsiktig med hva man bruker en OLED skjerm til, spesielt når panelet viser høy lysstyrke (HDR). Statiske bilder gir raskt slike striper som på bildene ovenfor, men de blir som regel borte igjen
    Sist endret av Gorm; 08-07-2017 kl 07:38
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Shit, hadde tilbudet vært enda på philips 55pos9002 hadde jeg kjøpt :/
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Virker som et generelt problem på alle 2017. Litt synd med andre forbedringer på 2017 panelene. Som bedre ut av sort , renere bilde og bedre nits på hdr.
    kjøp med 30dagers retur mulighet ivertfall.
    Det er mange som vistnok har disse problemene med dårlig uniformitet nær sort på 2017 modellene, min B7 har dette svakt uten at det syns med noe annet enn 2-15 IRE testbilder. Jeg har også fått det til å bli enda svakere med å kjøre Pixel Refresher noen ganger.

Og @Gorm dette er ikke innbrenning, men et kjent problem med vertikale striper/dårlig uniformitet som faktisk har blitt litt værre på 2017 modellene etter det jeg har lest på diverse forum. De værste bildene jeg har sett har vært enda værre enn de vaktmestern postet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det er mange som vistnok har disse problemene med dårlig uniformitet nær sort på 2017 modellene, min B7 har dette svakt uten at det syns med noe annet enn 2-15 IRE testbilder. Jeg har også fått det til å bli enda svakere med å kjøre Pixel Refresher noen ganger.

Og @Gorm dette er ikke innbrenning, men et kjent problem med vertikale striper/dårlig uniformitet som faktisk har blitt litt værre på 2017 modellene etter det jeg har lest på diverse forum. De værste bildene jeg har sett har vært enda værre enn de vaktmestern postet.
    Ja spesielt på Sonys A1 en avforums bruker Mensy har bytta 5stk 65" A1 og ga opp. Selv 55" paneler i år har Banding noe som var ikke et problem på den størrelsen i fjor.

Banding vises mest på Panning shots på lyse blå eller grå bakgrunner.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. phillips gammel tv
    By arcam81 in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 04-14-2011, 10:38
  2. Phillips pfl9705 eller Phillips 8705?
    By Tveita in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-26-2011, 17:27
  3. Er Phillips 36PW9308 et bra tv?
    By Mastiff in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 04-07-2007, 17:30
  4. phillips vs lg ??
    By tator in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 08-11-2006, 15:25
  5. Phillips 37PF7320 & Phillips 37PF9986??
    By massive in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-22-2005, 21:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •