LG OLED Sweeps 2017 TV Shootout
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186

LG OLED Sweeps 2017 TV Shootout

TV Shootout fra CE uke in New York. LG "feier gulvet" med sine konkurrenter i følge shoot-out der blant annet Joel Silver (ISF) er medarrangør

https://www.soundandvision.com/conte...17-tv-shootout

Samsung er testen store taper, som ender opp med å bli slått av Vizio sin P serie, altså en LCD TV til under halve prisen av Q9.

EDIT: Det hadde vært moro om det hadde vært mulig å få til en tilsvarende shoot-out i Skandinavia.
    Sist endret av Gorm; 07-18-2017 kl 09:38
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Det burde ikke være så vanskelig å få til en tilsvarende shootout i Norge hvis man vil det nok, hvis det skjer vil jeg gjerne delta.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Og da begynner jeg å stusse litt over denne testen:
    https://www.tek.no/artikler/test-samsung-qe65q9f/383244

Det er med dette som det eksempelvis er med kabler. Alle ser og hører forskjell på ditt og datt, men når det blir snakk om skikkelige tester eller andre ting for å bevise dette, er det ingen som blir med. Blindtest av TV'er er nok vanskelig. Må i så fall kalibreres nogen lunde likt, men ikke minst, så må ALLE logoer og kjennemerker skjules, for det er ikke mye som bestemmer like mye for resultatet, som det å vite hva man ser eller hører...

Trenger ingen blind tester, kun en shootout med tvr kalibrert til samme standard i hd og hdr.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Sitat Opprinnelig postet av GWH Vis post
    Og du er ikke alene!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

...kjøpte selv en Vizio P, absolutt en habil TV på mye materiale, og garantert bedre enn Samsung på det aller meste... Milesvis unna OLED da, det er klart, men 65" til 10k NOK (i USA vel å merke) passer ofte bedre enn 30-40k når det er snakk om en TV...

Ellers har jeg reagert på det samme mtp Samsung og testresultater over lang tid, en får nesten anta at testerne ikke tilstrekkelig opplyst, alternativet er jo temmelig drøyt å tenke seg...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg må også si meg enig mhp. Samsung. I stort sett alle omtaler/tester, så får de gode kritikker, mens både min, og tydeligvis mange andres erfaringer tyder på at apparatene ofte ahr store svakheter. Når det gjelder den nye toppmodellen, så synes jeg det er fryktelig rart at Samsung benytter kant-LED. På rimelige modeller er det forsåvidt OK, men på en toppmodell? Jeg synes det er alt for dårlig!
    Sist endret av Ak; 07-21-2017 kl 07:55

Samsung skuffer i 2017 ja, det virker som de konsentrerer seg om lysstyrke/kvantitet og ikke like mye over de andre viktige bildeparametrene som sortnivå/kontrast og uniformitet...
    Får håpe Samsung fikk en vekker nå og kommer sterkt tilbake uten kantled på de dyreste modellene og med bedre oppløst og styring av baklys systemet.

Det er vel stort sett LG som produserer OLED paneler i samtlige OLED baserte TVer fortiden, Stusset på at det ikke var nevnt noe om Panasonic i TV Shootout fra CE...

Når det gjelder gode tester av Samsung, så har jeg en mistanke om at hvis TVen settes opp og testes i lyse lokaler, og uten å ha en god OLED referanse å sammenligne med, så kan de se ganske så imponerende ut. Det er når man har en refferanse eller man demper lyset i rommet og vil se en film på Samsung skjermen at man ser de store svakhetene.

Sist endret av ask4me2; 07-20-2017 kl 14:06
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Panasonic selger ikke sine Oled i USA samme med Phillips.

Er det Funai Philips selges som i USA enda?

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Panasonic selger ikke sine Oled i USA samme med Phillips.
    Ja det hørtes ut som en god forklaring på fraværet av disse merkenavnene....

En mulig skandinavisk TV Shootout kan jo da bli enda mer utfyllende og interessant...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Problemet med å få til en slik shoot-out, er at det nesten må involvere en stor forhandler med alle merkene i sitt sortiment. For jeg tviler på at TV-produsentene stiller opp til et slikt arrangement hvis det ikke er bankers å komme veldig godt ut. LG stiller sikkert da de har garantert ikke har noe å tape, men det blir nok verre å få med en del andre merker? Så fort man involverer en forhandler, så forsvinner jo også kredibiliteten raskt. Dette løste de i NY ved å involvere ISF som "nøytral part". Ikke like lett å få til dette her hjemme kanskje?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Ser at denne ukas episode av Home Theater Geeks tar for seg denne TV Shootout fra CE uke in New York

Den ligger ute på youtube https://youtu.be/qEXUhb-ZAwk

Edit: Du har nok rett i det du angir her Gorm.

Kunne kanskje latt seg gjennomføre i privat AVforum regi, med at enkelte deltagere har som oppgave å låner med seg en TV hver fra en butikk som er villig til å låne ut, eller den litt styggere varianten kjøpe og benytte 30 dagers retur...
    Sist endret av ask4me2; 07-21-2017 kl 10:22

Ville nok tro at noen leverandører ville vært villige til å låne ut, mens andre måtte man nok en tur på elkjøp for ja...

Nordisk tv shootout må være mulig med kalibratørene vi har i Norge ?

Men er det noen som tar TEK.no seriøst ?
    De kjører knapt på click bait nivå, og eneste teknologien de egentlig virker som de har noen som helst interesse for er mobil telefoner, om det de da tester ikke er en mobiltelefon virker det som de egentlig heller bare ville gjort noe som helst annet.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Ville nok tro at noen leverandører ville vært villige til å låne ut, mens andre måtte man nok en tur på elkjøp for ja...
    Med 30+ dager full retur rett så hadde det vel godt greit det og
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Re: tek.no
    https://www.tek.no/artikler/vg-kjoper-tek-no/382606
    Det som blir litt "problematisk" her synes jeg, er at de testene gjengis da i VG.
    Når "Mikke Mus" tester gjengis der så er jo den rene hellige sannhet.

Lignende tråder

1. Husbygging og ny kino 2017
    By kellex in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 144
    Siste melding: 07-09-2017, 21:31
  2. Pioneer kuro vs 2017
    By Fevikpredator in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 06-09-2017, 17:53
  3. Første kig på LGs 2017 OLED (& teknisk information)
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-17-2017, 21:42
  4. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  5. Svar: 1
    Siste melding: 06-28-2015, 15:42

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg