Pioneer kuro vs 2017 - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Dere har blitt vant til feilene, det er saken.
    Nå er vel alle de forskjellige bildeteknologier en form for triksing med syns sansen vår, så "feilene" en teknologi har kan oppfattes individuelt forskjellig.

Bare tenk på regnbueeffekten til 1chip fargehjuls DLP eller hvordan farger kan oppfattes individuellt forskjellig når bilder med mer "rendyrket" RGB bølgelende kan forårsake "Observer metameric failure", typisk et mulig problem med bildeteknologier som benytter RGB lasere direkte.

Plasma baserer seg på å opfriske hver piksel flere ganger pr frame, mens LCD prinsippet mer baserer seg på å slå på og holde lyset åpen på pr frame.

Selv er jeg ganske følsom for forskjellig RGB etterglødingstid på teknologier som benytter fosfor.

Det er derfor kanskje heller det at du la merke til KURO skjermen sitt arbeidsprinsipp på en annen måte enn de som liker disse skjermene, eller som Per johnny angir hadde små timing-feil mellom skjerm og kilden.
    Sist endret av ask4me2; 06-07-2017 kl 21:02
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Nå er vel alle de forskjellige bildeteknologier en form for triksing med syns sansen vår, så "feilene" en teknologi har kan oppfattes individuelt forskjellig.

Bare tenk på regnbueeffekten til 1chip fargehjuls DLP eller hvordan farger kan oppfattes individuellt forskjellig når bilder med mer "rendyrket" RGB bølgelende kan forårsake "Observer metameric failure", typisk et mulig problem med bildeteknologier som benytter RGB lasere direkte.

Plasma baserer seg på å opfriske hver piksel flere ganger pr frame, mens LCD prinsippet mer baserer seg på å slå på og holde lyset åpen på pr frame.

Selv er jeg ganske følsom for forskjellig RGB etterglødingstid på teknologier som benytter fosfor.

Det er derfor kanskje heller det at du legger merke til KURO skjermen sitt arbeidsprinsipp på en annen måte enn de som liker disse skjermene.
    Det stemmer nok det ja. Som jeg sa tidligere, så ser vi forskjellig. Jeg ser og at jeg selv venner meg til feil i bilder etter tid, men hakkinga til Pioneer ble jeg aldri venn med.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Dette med hakking på Kuro'er kunne lett fjernes. Det kom frem spesielt med utstyr som hadde små timing-feil på hz kombinert med feil innstilling. Jeg var hjemme hos mange som hadde dette problemet, og klarte alltid og fikse det på de jeg besøkte. Nå er det 3-4 år siden jeg hadde noe med Kuro å gjøre.
    - ser man det !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Det stemmer nok det ja. Som jeg sa tidligere, så ser vi forskjellig. Jeg ser og at jeg selv venner meg til feil i bilder etter tid, men hakkinga til Pioneer ble jeg aldri venn med.
    Trur du har Kineserøya, har aldrig merka noe til denne hakkinga som du bemerker. Har du den stilt på rett mod.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Fot til Pioneer Kuro?
    By UltimaNoctis in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 08-03-2014, 07:12
  2. Svar: 2
    Siste melding: 09-25-2013, 21:24
  3. Pioneer Kuro PDP-LX608D
    By Mooze in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 11-21-2010, 20:27