Ny TV 65" til 24-27k
Viser resultater 1 til 19 av 19

Ny TV 65" til 24-27k

Hei,

Er fortiden på jakt etter en ny 65 tommers TV i prisklasse 24-27k.
    Hva ville dere valgt? Har sett endel på denne: Sony 65 UHD LED KD65XE9005
    Bør jeg være bekymret over at TVen ikke har Dolby Vision støtte?

Fortsatt best å gå for LG OLEDB6V?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Jeg ville ventet til B7 faller i pris (går sikkert fort?). Det er en veldig mye bedre TV enn B6, da mange av svakhetene til sistnevnte er utbedret
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Helt enig, men ville satset på C7, om prisen er tilsvarende. For alt jeg vet er dette to nesten helt like TV'er, bortsett fra foten. Den praktiske forskjellen for dem som er opptatt av bildet er at C7 har sort ramme og ikke sølvkanten rundt som B7 har.

Takker for tips. Var en tur på hifi klubben idag for å se litt. Fant ut at jeg ikke likte Samsung sine Qled TVer, likte da først nevnte Sony TVen mye bedre (i samme pris klasse).
    Ble mektig imponert av Sony ZD9, men det er dessverre langt over mitt budsjett.
    Leting / venting på tilbud fortsetter.....

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe TV utfra bilder i butikkene igjen...

Men hva kjøper du det da utifra? Etter å ha en lest en haug med reviews?

Det + kjøpe fra en butikk med angrefrist...

Ser den. Hva slags TV har du i dag om jeg kan spørre?
    Var på en anne hifi butikk i dag hvor selgeren mente at det absolutt var bedre å kjøpe en B6 enn nye 9 Serien til Sony.
    Men som jeg så i en tidligere post på forumet at lg prosesserer ikke bevegelse så bra, ivertfall ikke som Sony?

Jeg har LG C6V OLED
    Sist endret av nordic45; 06-02-2017 kl 20:01

Snakker vi da en annen verden enn B6? Om du har noen erfaringer med B6.
    Beklager dumme spørsmål, har ligget under en stein siden OLED kom på markedet.

Vet ikke, men jeg valgte C6V på grunn av at den har 3D

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Jeg ville ventet til B7 faller i pris (går sikkert fort?). Det er en veldig mye bedre TV enn B6, da mange av svakhetene til sistnevnte er utbedret
    Hvilke svakheter? Har hørt at det er små forskjeller mellom 6 og 7 serien.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Skal liste raskt noen av de forbedringene jeg setter størst pris på:

6-serien har 9x9x9 intern LUT og altså bare 729 referansepunkter for farge, og dermed dårlig farge-presisjon - 7-serien har 17x17x17 LUT
    6-serien har veldig dårlig presisjon nær sort, resulterende i enormt mye banding. Grønnskjær nær sort er også vanlig - 7-serien er kraftig forbedret på dette området
    6-serien har lilla-farget filter på panelet, noe som gir lillaskjær på ambient lys som reflekteres i skjermen - 7-serien har sort filter
    7-serien får støtte for Calman Auto-cal, og dermed også støtte for manuell kalibrering uten å hente frem TV-menyen (gjennom Calman)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Jeg satt og ventet på 7-serien og håpet på en 3D der, men når ikke det kom, kjøpte jeg C6V.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Skal liste raskt noen av de forbedringene jeg setter størst pris på:

6-serien har 9x9x9 intern LUT og altså bare 729 referansepunkter for farge, og dermed dårlig farge-presisjon - 7-serien har 17x17x17 LUT
    6-serien har veldig dårlig presisjon nær sort, resulterende i enormt mye banding. Grønnskjær nær sort er også vanlig - 7-serien er kraftig forbedret på dette området
    6-serien har lilla-farget filter på panelet, noe som gir lillaskjær på ambient lys som reflekteres i skjermen - 7-serien har sort filter
    7-serien får støtte for Calman Auto-cal, og dermed også støtte for manuell kalibrering uten å hente frem TV-menyen (gjennom Calman)
    Legger på et par til.
    2pt hvitbalanse i HDR.
    Fortsatt banding og lignende nær sort, men mindre støy og fravær av black crush (eller ihvertfall minimalt).
    Alle modellseriene bruker samme prosessor, om ikke annet så blir ihvertfall firmware-oppdateringer synkronisert over hele fjøla.
    Mindre input-lag. rundt 20-22ms, selv på 4K/60 og 4K/60/HDR.

Takker for svar. Får prøve å smøre meg med tålmodighet da...
    Høres ut som det er det smarteste.

Tomodighet er noe dritt.
    Har nå fått et tilbud på en LG C7 til 40-41k, go for it? Eller fortsatt vente..

65b6 til 22.222,- må sies å være en god pris. Mon tro om disse ikke er halvveis 2017-modeller? Har kalibrert en i dag og den hadde særdeles lite støy i forhold til et par andre jeg har vært borti. I tillegg til at det gikk relativt greit å justere vekk black crush. Muligens var han ekstremt heldig med panelet, men det er ikke utenkelig at den siste batchen av 2016-modellene er 2017-light.

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 01-11-2016, 23:20
  2. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  3. Svar: 3
    Siste melding: 01-10-2009, 17:58
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. Hva er det "Group Delay" og "phase plot" betyr i programmet WINISD
    By Tommy Nilsemn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 09-29-2005, 17:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •