Samsung 65 8005 - instillinger som endrer seg i 4k på netflix
Viser resultater 1 til 5 av 5

Samsung 65 8005 - instillinger som endrer seg i 4k på netflix

Heisan
    Har en Samsung 65" s8005 som jeg har satt opp slik jeg vil ha den (enn så lenge )

Eneste rare jeg har merket meg er at når jeg skulle teste 4k i Netflix appen, så endret innstillingene seg. Da glemte den mine egne instillinger.
    Så fort jeg slo på annet innhold som ikke var 4k, da var mine instillinger tilbake igjen.

Noen som vet hva det skyldes? Burde jeg kanskje bare restore alt til default og legge inn på nytt?

Sånn er det på min LG også. TV har egne innstillinger for HDR og ( hos meg) Dolby Vision . Så du kan justere når du ser på 4K. Disse innstillinger dukker bare opp når du forer TV med denne typen signal.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Det er helt normalt. TV-en kjenner igjen HDR-signalet og endrer innstillinger. fordelen med dette er at man kan gjøre egen kalibrering for SDR og HDR på samme inngang, noe som er essensielt når man har TV-en koblet til en surroundreceiver for eksempel, eller bruker samme spiller til både SDR og HDR. Da slipper man å bytte modus på TV-en.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru Vis post
    Det er helt normalt. TV-en kjenner igjen HDR-signalet og endrer innstillinger. fordelen med dette er at man kan gjøre egen kalibrering for SDR og HDR på samme inngang, noe som er essensielt når man har TV-en koblet til en surroundreceiver for eksempel, eller bruker samme spiller til både SDR og HDR. Da slipper man å bytte modus på TV-en.
    Så det er egne instillinger for 4k, og egne for HDR? Jeg har i øyeblikket ikke aktivert HDR på min tv.

Sånn helt generelt så er kalibreringen på 4K ikke unik sammenlignet med kalibrering for TV-sendinger og Blu-ray, men er det 4K med HDR er det en egen kalibrering, fordi det da er rec.2020 istedenfor rec.709.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Lignende tråder

1. samsung 8005
    By Premutos in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 04-10-2014, 19:41
  2. Kuro vs Samsung 65 8005