lg65uh850 vs. UE65KS8005TXX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lg65uh850 vs. UE65KS8005TXX

Har fått hevet et kjøp på Expert og skal kjøpe en 65" til ca 16000. Hadde i utgangspunktet sett meg ut dette http://www.expert.no/tv/tv/samsung-6...txxe/p-255607/ men selgeren var veldig sikker på at dette http://www.expert.no/tv/tv/lg-65-4k-...vaen/p-255147/ var en bedre TV. Hvem burde jeg kjøpe? Burde jeg heller går for en annen?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowe Vis post
    Har fått hevet et kjøp på Expert og skal kjøpe en 65" til ca 16000. Hadde i utgangspunktet sett meg ut dette http://www.expert.no/tv/tv/samsung-6...txxe/p-255607/ men selgeren var veldig sikker på at dette http://www.expert.no/tv/tv/lg-65-4k-...vaen/p-255147/ var en bedre TV. Hvem burde jeg kjøpe? Burde jeg heller går for en annen?
    Er vel en av de få her inne som har en LG 55 UH850 som jeg hatt siden mai 2016. Har lest masse tester og ikke alle er helt fornøyde...men jeg er...bruker parabol som kilde, både CD og Viasat, nyeste boksene, Netflix med Dolby Vision er flott og the Grand Tour på Amazon er super i HDR10...satte opp en Sumsang 7005 for en kamerat og den var helt OK..denne testen sier en god del, men foretrekker min LG,,,har ennå ikke kjøpt en 4K spiller..
    http://www.dinside.no/data/tre-hoyak...enken/60857129

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Er vel en av de få her inne som har en LG 55 UH850 som jeg hatt siden mai 2016. Har lest masse tester og ikke alle er helt fornøyde...men jeg er...bruker parabol som kilde, både CD og Viasat, nyeste boksene, Netflix med Dolby Vision er flott og the Grand Tour på Amazon er super i HDR10...satte opp en Sumsang 7005 for en kamerat og den var helt OK..denne testen sier en god del, men foretrekker min LG,,,har ennå ikke kjøpt en 4K spiller..
    http://www.dinside.no/data/tre-hoyak...enken/60857129

Takk for svar.Ser jo at Samsung vinner denne testen, og flere andre, men selgeren er fast bestemt på at LG'en er bedre.
    Det gjør meg veldig i tvil.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjønner jeg...og de fleste her inne kjøper Samsung...som vinner mange tester...og alltid er på tilbud...osv. osv. Tror nok forskjellene er mindre enn det man tror...selvom en her inne mener LG gjør store feil...har hatt 3 Panasonic Plasma før...og Samsung har HBO innebygget, det har ikke LG...selvom de hadde det for et par år siden...skal bli morsomt å se hvem som vinner de fleste tester av 2017 modeller...not lg65uh850 vs. UE65KS8005TXXlg65uh850 vs. UE65KS8005TXX

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det skjønner jeg...og de fleste her inne kjøper Samsung...som vinner mange tester...og alltid er på tilbud...osv. osv. Tror nok forskjellene er mindre enn det man tror...selvom en her inne mener LG gjør store feil...har hatt 3 Panasonic Plasma før...og Samsung har HBO innebygget, det har ikke LG...selvom de hadde det for et par år siden...skal bli morsomt å se hvem som vinner de fleste tester av 2017 modeller...not lg65uh850 vs. UE65KS8005TXXlg65uh850 vs. UE65KS8005TXX

Har du justert noe på bildet til LG'en? Eller står den som den gjorde ut av esken?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hipp som happ for det meste.
    LG for bedre innsynsvinkel. Samsung for bedre sortnivå og en ekstra HDMI-inngang. Samsung har også vært flinke med lavt inputlag i de senere modellene, men dette må du selv sjekke opp for aktuell modell (om dette er viktig for deg).

Samsung oppfører seg stort sett som forventet ved kalibrering. LG er litt mer variable her. Skal du ikke profkalibrere dem, så er kanskje ikke dette punktet så viktig.
    Menysystemet/GUI på begge er inni hampen irriterende, men jeg tror det er Samsung jeg irriterer meg mest over, med disse popupsene og annet som man ikke kan deaktivere. Men så har LG denne forferdelige rullehjul-knappen på fjernkontrollen og den uberirriterende musepekeren (som riktignok kan skrus av).

Jeg hadde nok valgt LG om jeg måtte velge absolutt velge, hvis ikke sortnivået er særdeles dårlig, dog tillegger jeg innsynsvinkel ganske høyt. Men kan du ikke kjøpe begge og gjøre en avtale om å levere tilbake den ene? (De har jo sånn 30dagers returrett-greie)
    Sist endret av Capitaine; 03-25-2017 kl 12:49

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowe Vis post
    Har du justert noe på bildet til LG'en? Eller står den som den gjorde ut av esken?
    Har justert expert Dark room etter anbefaling. på nett..ellers er Cinema den jeg bruker mest. Ingen problemer med fotball . Har alltid lys bak TV og som oftest lys på når jeg ser på TV. Hos meg er svart svart selvom alle klager over svartnivå.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med https://www.expert.no/tv/tv/sony-65-...baep/p-413231/ . Er rydde-kampanje på Expert om dagen så fullt mulig jeg kan få den noe billigere. Har troen på direkte-LED fremfor kant.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rtings.com. .... Samsung er vel anbefalt foran LG der slik jeg tolker det

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,052
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke store forskjeller....lg65uh850 vs. UE65KS8005TXXlg65uh850 vs. UE65KS8005TXXlg65uh850 vs. UE65KS8005TXX Life's Good lg65uh850 vs. UE65KS8005TXX

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •