Min 55PUS8809 fungerer ikke legge med Getbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
  1. #1
    Newcomer Galeris sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Min 55PUS8809 fungerer ikke legge med Getbox

    Jeg har en noen år gammel Philips 8809 som ble byttet ut fra stua for noen mnd siden, og ble flyttet til soveromet. Pga oppussing, så ble den ikke tatt i bruk før nå. Etter å ha stått 2-3 mnd, så var det selvfølgelig en hel del oppdateringer, både på firmware og android. Monterte i mellomtiden min nye Getbox Micro, alt vel og bra så langt...

    Starter så opp tv og dekoder, får Get's logo og oppstartsskjerm før skjermen blir sort i det lampa på boksen bytter til grønt lys. Kontakter Get, og de får kontakt med boksen, og alt ser bra ut fra deres side.

    -Boksen er koblet til fiberruter med Ethernet kabel, denne er sjekket og leverer bra signal på pc.
    -Har også Getbox i stua, byttet boksene, samme resultat, ny boks fungerer i stua, den jeg har hatt fra før fungerer ikke på soverommet.
    -Tv'en fungerte tidligere fint på boksen i stua, når den hang der.
    -Kjørt hard reset på tv'en, fortsatt samme problem.
    -Tv'en fungerer fint med nVidia Shield og pc.
    -Forsøkt flere ulike HDMI porter og kabler.

    Noen som har noen ideer?

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Antenneuttaket på veggen er ikke i bruk? Kun bredbåndssignaler?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  3. #3
    Newcomer Galeris sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av newman221 Vis post
    Antenneuttaket på veggen er ikke i bruk? Kun bredbåndssignaler?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Kun nettverk,ja. Get fiber. Boksen i stua og den på soverommet er koblet direkte på fiberruteren. Er 2 uttak til tv og 2 til datanett på den.

  4. #4
    Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    701
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kun nettverk på disse fiberboksene ja. Har samme selv, og bruker en micro boks på en 13 år gammel TV uten problemer.

    Så TV funker ikke med noen av Get boksene dine, men har vært brukt med en av de tidligere med hell?

    Hvilken hdmi og ikke minst HDCP standard støtter TV-en? Har opplevd hdcp problemer i blant med en av mine bokser gjennom receiver. Virker som STB-er generelt er mer følsomme (overfølsomme) på dette enn f.eks PC-er.
    En annen mulighet kan være hdmi innstillinger på boksen eller TV-en, slik at signalet som sendes ut ikke støttes. Dersom boksen virker med en annen TV burde dette være lett å sjekke.

  5. #5
    Newcomer Galeris sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nest høyeste serien til Philips fra 2014, så bør jo være greit støttet fortsatt. Har ikke noe problem med samme type boks på gamle tv'en til bestemoren min fra 2005. Men, ja ser nesten ut som om det skulle være HDCP relatert.

    Standarer:
    HDMI 2.0
    HDCP 2.2 (Tror ikke det er på alle porter, men har prøvd alle, så da er i så fall begge muligheter testet)
    Ikke HEVC (Men det bør jo ikke være relevant)

    Begge boksene fungerer fint på min nye Samsung 65KS9505. Skal sjekke innstillingene på boksen når jeg kommer hjem, men rart om de ikke skal fungere, da den ene jo var koblet til tv'en tidligere :-/

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har opplevd det samme hos meg. Problemet er at Get-boksen ikke liker å bli koblet på en HDMI 2.0 port. Så prøv å forandre HDMI inngang og boksen bør da fungere.

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    55PUS8809 har forferdelig HDCP-støtte. Hadde ekstremt mye problemer slik du har nå på min TV.
    Fikk byttet hovedkort to ganger på min, det løste ingenting. Philips innrømmer det er software-issues...

    Fikk byttet til en 55PUS7101, og er glad for det.

    Forferdelig med clouding/backlight bleeding hadde den også, bytte av panel hjalp ikke.

  8. #8
    Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å kjør signalet gjennom en billig hdmi switch/hub fra Ebay...

  9. #9
    Newcomer Galeris sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet det (men ikke med en billig en, ble gjennom Oppo BDP-103)

    Fikk da bilde, men det hakket, samt mye forstyrrelser i lyden. Har strøkent bilde fra alle andre kilder gjennom Oppo'en. Har prøvd gjennom begge inn- og utgangene på Oppo'en (skiller på signalbehandling der). Fungerer fint på Samsung'en. Har vært i kontakt med Philips, og skal teste nye firmaware som kom nå, fikser ikke det problemet så må den nok sendes inn.

Lignende tråder

  1. Philips 55PUS8809 -Clouding/flashlighting
    By drdecibel in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 12-12-2014, 09:20
  2. Philips 55" UHD LED SmartTV 55PUS8809/12 14.990,-
    By nordic45 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 09-25-2014, 00:22
  3. Svar: 4
    Siste melding: 06-20-2006, 11:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •