Når er det ideele tidspunktet å kjøpe TV i 2017?
Viser resultater 1 til 17 av 17

Når er det ideele tidspunktet å kjøpe TV i 2017?

Hei,

Jeg tenker å kjøpe en TV i 2017 men har lyst til å kjøpe på det best mulige tidspunktet, jeg tenker f.ek.s å kjøpe en Samsung TV, feks. KS8005 og ser at Samsung kommer med nye modeller i år; QLED-serien som jeg da regner med fører til at prisene på 2016 TV-ene til Samsung faller i pris før de går ut av markdet. så mine spørsmål er:

1) når tror folk at de nye samsung tv-ene vil komme i butikkene i 201, vet at dato ikke er annonsert, men hvis det er noen som følger med fra år til år her inne regner jeg med at noen har en tanke om når noe slikt vil komme til salgs

2) Hvor lenge etter de nye TV-ene har kommet vil 2016 modellene være til salgs?

3) Vil 2016 modellene vanligvis gå mye ned i pris når de nye modellene blir tilgjengelige, isåfallhvor mye, ser at f.eks. KS8005 allerede har gått ned til 18 000 fra 33 000 på under ett år, vil denne type TV typisk bli særlig mye billigere innen de neste si 3 månedene?

takk for all insight!

Mesteparten av prisfallet på f.eks KS8005 er nok allerede tatt. Gå inn på prisjakt.no og se på statistikken på tilsvarende modell i fjor. Når det er sagt beveger prisene seg opp og ned, så se hva de er solgt for på det billigste, og slå til når du kommer dit.

VEnter du for lenge risikerer du at det blir utsolgt, og da har du skjegget fullt av postkasser.

Ue55js8005 fra ifjor falt ned til 9995kr første juledag (25.des 2015). Den ble aldri billigere enn det.
    Dagens 55KS8005 ligger rundt samme prisnivå, og jeg tviler på at det går særlig mer ned.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

enig med 2 foregående svar, men samtidig er ikke prisjakt.no sin prishistorikk nødvendigvis helt å stole på.
    f.eks kjøpte jeg min samsung 65js9505 for 24995,- i februar i fjor, og prisjakt sier at prisen aldri har vært lavere enn 29995,-
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Pleier vel og være et siste push på 2016 modellene før påsken.

Etter dette blir det vel kun nye 2017 i butikkene, og man må vente til vinteren før ting faller i pris igjen.
    Om jeg var i markedet hadde jeg funnet en par modeller jeg var interessert i og satt opp et epost varsel på prisjakt.no.
    Også slå til om man finner en pris som du er komfortabel med.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Og viktig!!
    Skaff deg et DNB Mastercard.
    Med jevne mellomrom får du da 20-25% avslag på kjøp hos Expert.
    (Skjer ca 3-4 ganger i året).
    Da snakker vi ytterligere besparelse.

Når er neste DNB-rabatt tror du?
    Jeg trenger ny tv i kjellerstua

Ren tipping tenker jeg siste halvdel av mars, evt tidlig april.

Tror det var DNB-rabatt på Expert i februar i fjor. Håper på det samme i år, da blir det LG 65B6

Fikk akkurat prisvarsel på Samsung UE65KS8005

Gikk ned enda 199.-
    Og Philips 65" 7601 gikk ned 5000.-

Er det ikke omtrent samme panel og kvalitet på 7005 og 8005? 65KS7005 koster 13990 nå. Og kjøper du på torsdag får du 20% ekstra DNB-rabatt

Interessant emne for meg akkurat nå. Må fortelle om noe jeg opplevde idag på en Elkjøp Megastore der jeg bor. Jeg gikk for å slå til på dette tilbudet: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...-tv-ue55ku6075

Pratet litt med selgeren som kunne fortelle meg at dette tilbudet ville vare en uke til. Ellers ville prisen ligge på 9000. Jeg påpekte at dette nok måtte være det beste tilbudet akkurat nå. Da fortalte selgeren meg at dette nok var det verste tidspunktet å kjøpe TV på. Om tre uker kommer det haugevis av nye TV`er. De nye innen 6-serien til Samsung vil da være 100 hz og være bedre enn dagens 7-serie, pluss en mer sjarmerende pris. 8-9000.

Han nærmest anbefalte meg å vente og ikke kjøpe nå. Så jeg gikk tomhendt hjem. Håper det da snart kommer noen bra tilbud på noe innen 2016-utgaver av 7-serien da..!? Jeg ble uansett frarådet å kjøpe den TV`en de har kampanje på nå, siden den kun er 50 hz og TV-sendinger sendes i 60hz. Den vil ikke være god ift fotball fikk jeg beskjed om. Stemmer det?

Jeg har strengt tatt ikke særlig peiling på TV`er, men jeg har lest meg opp i det siste. Hva burde jeg gjøre? Vente til april? Tenker på bl.a. UE55KS7005. Vil den bli rimeligere i april, eller har den falt så mye som den kan falle i pris på en stund?

Lefdal solgte 55KS8005 til 8888 på boligmessa på Hellerud i helga. 13000 for 65ks8005. 24k for 75" utgaven.
    Så jeg synes 9k for en 55" i 6-serien er ubehagelig dårlig tilbud

Sitat Opprinnelig postet av rexcharm Vis post
    Interessant emne for meg akkurat nå. Må fortelle om noe jeg opplevde idag på en Elkjøp Megastore der jeg bor. Jeg gikk for å slå til på dette tilbudet: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...-tv-ue55ku6075

Pratet litt med selgeren som kunne fortelle meg at dette tilbudet ville vare en uke til. Ellers ville prisen ligge på 9000. Jeg påpekte at dette nok måtte være det beste tilbudet akkurat nå. Da fortalte selgeren meg at dette nok var det verste tidspunktet å kjøpe TV på. Om tre uker kommer det haugevis av nye TV`er. De nye innen 6-serien til Samsung vil da være 100 hz og være bedre enn dagens 7-serie, pluss en mer sjarmerende pris. 8-9000.

Han nærmest anbefalte meg å vente og ikke kjøpe nå. Så jeg gikk tomhendt hjem. Håper det da snart kommer noen bra tilbud på noe innen 2016-utgaver av 7-serien da..!? Jeg ble uansett frarådet å kjøpe den TV`en de har kampanje på nå, siden den kun er 50 hz og TV-sendinger sendes i 60hz. Den vil ikke være god ift fotball fikk jeg beskjed om. Stemmer det?

Jeg har strengt tatt ikke særlig peiling på TV`er, men jeg har lest meg opp i det siste. Hva burde jeg gjøre? Vente til april? Tenker på bl.a. UE55KS7005. Vil den bli rimeligere i april, eller har den falt så mye som den kan falle i pris på en stund?
    Mest sannsynlig verst tenkelige tidspunkt for han som selger.
    Ja det er akkurat nå rett før de nye tvene kommer på markedet, men som nevnt, disse vil starte på høy pris igjen.

Om de så sender flere og større tilbud ut om litt, så vil dette høyst sannsynlig være eksisterende lager beholdning som selges unna og vil da være for spesifikke butikker.

Om det da så skulle være seg at de slår pris ned ytterligere så har du 30 dagers åpent kjøp, og om du da nevner dette er det som regel enkleste vei og gi deg tilbake mellom legget.

Apropos 100hz støtte. Hvorfor dette skal være så vannvittig bra har jeg vanskelig for og forstå, samtlige tve'r har jo input lag som knapt klarer og holde følge med 30hz kilder.
    Har de også fått panel treghet og prosessering forsinkelse helt ned til under 10ms ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Takk for svar!
    Newman, kampanjen som Lefdal nå har overtatt, går ut på at denne TV'en selges for 6000. Ser ut til at det blir den faste prisen hos Elkjøp. Men jeg vet ikke om jeg kan klare å få enda bedre TV'er til 7000 e.l. om en mnd tid?

Vedr Hz og om 100 hz er nødvendig, så aner jeg ikke? Men vil gjerne ha flere formeninger og input vedr det..��

Jeg synes ikke KU 6000 serien fra Samsung imponerer veldig. Hakker mye på bevegelige bilder. Det er manglende prosessorkapasitet og skyldes ikke 50 vs 100 Hz.
    (Den eldre J 6000 (HD) serien var ganske bra, men er vel ikke å få tak i lenger.)

Skulle jag ha UHD fra Samsung så ville jeg nok forsøke å strekke meg til KS modellene.

Lignende tråder

1. Svar: 92
    Siste melding: 07-11-2017, 01:23
  2. Husbygging og ny kino 2017
    By kellex in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 144
    Siste melding: 07-09-2017, 21:31
  3. Første kig på LGs 2017 OLED (& teknisk information)
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-17-2017, 21:42
  4. 3 nye 4K UHD blu-ray spillere forventes lansert på CES 2017
    By Polarbear in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2016, 19:43
  5. Svar: 11
    Siste melding: 11-30-2009, 22:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder