Samsung KS8005 og horisontale linjer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung KS8005 og horisontale linjer

Har siden dag en på min KS8005 hatt horisontale linjer oppe i venstre hjørne. Disse var såvidt synlige i enkelte scener men nå er de godt synlige. TV`en er såvidt 2 måneder gammel (siden kjøp). Dette skjer uansett om jeg spiller direkte via Netflix eller egen UHD spiller.

Tok derfor kontakt med Samsung (tv`en er kjøpt hos Netonnet). Samsung har informert at dette er helt vanlig på LCD i størrelsen 75 tommer og oppover. Jeg er uenig i dette. En TV som koster nesten 40 tusen mener jeg skal ikke vise slike linjer. Legger ved en del video snutter:

https://youtu.be/WGwfmM79q_w
    https://youtu.be/3lw0vK0DHpk
    https://youtu.be/Uy22340gkv4
    https://youtu.be/fQfBFimTXD4
    https://youtu.be/kHNX9mvIyDo
    https://youtu.be/TgMr0qXvrnE
    https://youtu.be/biADgrFO7ag
    https://youtu.be/mDb4kIC6L9g

Det er spesilet de siste videoene som viser dette skikkelig. Noen andre som har en KS8005 her som har disse linjene eller uten?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke godtatt det fenomenet du har der.
    Be om service.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tv'en selv, har ikke lagt merke til noe slikt på min

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bgk, hva slags instillinger har du på din TV på bildesiden?

Jeg har en pågående sak med Samsung og foreløpig har jeg fått til svar at jeg må sette TV`ens bildemodus til Dynamisk for at problemet skal forsvinne. Kan man tro det? Dette til tross for at jeg har informert at feilen i bildet er tilstedet under alle bildemoduser. Makan til useriøsitet. Lurer nesten om de bare leser av svarene fra en A4 siden.

Jeg har dog fått bort problemet på egen hånd. Dette på alle kilder utenom kilden som PC`en er koblet til da jeg kun kan velge mellom Dynamisk og Standard modus samt at nesten det meste av instillinger undet ekspert modus ikke kan justeres når PC`en er påskrudd.

1. Skrudd av alt av energisparingsmoduser under økoløsning menyen, der var den ene instillingen satt til PÅ husker ikke helt hvilken av dem nå.
    2. Satt bildemodus til FILM da TV`en brukes til film titting, Netflix, HBO, Blu-Ray, 4k.
    3. Satt Auto Motion Plus modusen til TILPASSET og satt under denne "LED klar bevegelse" PÅ. (Det er sistnevnte som faktisk gjorde at de horisonatle linjene forsvant).

Fortsatt en mangel synes jeg, så driver fortsatt med Samsung support.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser antyding til det der på min Samsung 75" KS8005 også. Må være genrelt ræva kvalitetskontroll hos Samsung. Har fult av flekker på skjermen også som ser ut som det er "vått/vannskadet", det vises heldigvis bare når den er skrudd av så er ikke så farlig. Men er verre med en lys flekk på skjermen som vises på lyse bakgrunner. Er også en del skygger som vises på grå/lyse bilder etter hva jeg har forsått kalles dirty screen effect.

Fikk byttet den i en ny, men den nye var stort sett like ille bare at det hadde flere røde døde piksler i tillegg, så sendte den tilbake siden det var mer plagsomt en den jeg hadde.
    Har egentlig bare gitt opp og funnet meg i feilene som er. Men tviler på at det blir Samsung tv neste gang.

Kjøpte min når den var på black friday tilbud. Nesten så man lurer på om de har fått inn B varer med små feil for å selge ut billig.
    Sist endret av Dennis87; 02-01-2017 kl 15:40
    Samsung UE75KS8005
    Denon AVR-4300H - Dali Fazon LCR/SAT 5.2.4

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis87 Vis post
    Er også en del skygger som vises på grå/lyse bilder etter hva jeg har forsått kalles dirty screen effect.
    Fikk byttet den i en ny, men den nye var stort sett like ille bare at det hadde flere røde døde piksler i tillegg, så sendte den tilbake siden det var mer plagsomt en den jeg hadde.
    Har egentlig bare gitt opp og funnet meg i feilene som er. Men tviler på at det blir Samsung tv neste gang.
    Enig.
    Min forrige tv var en dyr Samsung PS63C7705. Over 5 år ble det panelfeil 3 ganger. Problemet er bare at siste feil var 2 måneder etter garantiutløp, så tv-en ble "bosset".
    Var veldig skeptisk til Samsung. Snakket mye med en av deres representanter som lovet høyt og "ærlig" at den serien var en trøbbelserie, og nå var alt på stell.
    Brukte 30k på en Samsung UE65JS9505. Har også den dirty screen effekt som plager meg litt.
    Men i helgen røk en av bak LED-lampene. Så hvis jeg ser himmel, snø, ørken eller hvilken som helst litt lys flate, er det et mørkere området akkurat der.
    Vært i kontakt med Samsung, sendt bilde av feilen og fått standardsvar som:
    - Oppdatert fimrware
    - Trekk ut stikkontakt i 2 timer
    - Gjenopprett fabrikkinnstillinger.

Jeg er jo klar over at de "må" sende slike standard svar. Oppdatert firmware har jeg alltid, da jeg fortsatt venter på en firmware med Netflix i HDR.
    Stikkontaktrisket har jeg selvsagt prøvd.
    Gruer meg til gjenopprett fabrikkinstillinger da jeg har et hav av konfigurasjoner/kalibreringer i apparatet som må settes opp på nytt.

Skulle jeg kjøpt tv i dag, hadde jeg gått for Panasonic sin DX, eller aller best LG sin E6-OLED-serie.
    Samsung har jeg nå mistet stort sett all tillit til hva angår kvalitet på store tv-er.
    Men det skal de ha. Bildekvaliteten er digg når tingene fungere som de skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker bildemodus film, dynamisk er jo helt grusom.
    Auto motion plus står på auto, smart led på høy, digital støyfri visning er av

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dere snakker om her er jo svakheter i lcd teknologien og alle tvèr kan være plaget av dette mere eller mindre. Samsung sliter mest med dette, En av grunnene til at jeg holder meg langt unna det merket.

9. Liker classic46 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil Vis post
    Det dere snakker om her er jo svakheter i lcd teknologien og alle tvèr kan være plaget av dette mere eller mindre. Samsung sliter mest med dette, En av grunnene til at jeg holder meg langt unna det merket.
    Dette er min 4 Samsung TV jeg har og det er også den første som har denne feilen på. Så jeg vil ikke si det med mindre det er pga at tv`en er nokså stor og dette blir lettere synlig på en større tv, ikke vet jeg håpløst er det uansett.

Den forige TV`en er en 60" billig 6 serie og hadde ikke denne feilen. Når jeg da legger på et par slanter og går for 8 serie i stedet så forventer jeg ikke feil/fenomenet i bildet man kan kalle det så mye på en så dyr enhet.

Grunnen til så mange TV bytter er jo tommer hoppet, 32, 40, 60 og nå 75.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 4 siste hoved-tv'ene jeg har hatt er fra Samsung. 2 av dem plasma. Den andre gikk displayet på etter ett par år, og fikk nytt på garantien. Ellers har jeg ikke hatt problem av noe slag med dem.

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 03-26-2013, 20:57
  2. Svarte horisontale linjer
    By ire in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 11-25-2012, 11:40
  3. Sagem DVB-C HD-tuner: Svake horisontale linjer via HDMI
    By 88charlie in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 0
    Siste melding: 03-23-2008, 11:38
  4. Horisontale linjer/forstyrrelser