Problemer med "grønn" vertikal linje Samsung 75" UE75KS8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
  1. #1
    Newcomer Wangen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Problemer med "grønn" vertikal linje Samsung 75" UE75KS8005

    Hei

    Kjøpte meg en TV hos Elkjøp i November i fjor tyupe Samsung 75" UE75KS8005.
    Men nå har det kommet en lang vertikal linje som går fra toppen av skjermen og ca. 40-50 cm nedover. Ikke sentrert i skjermen, men litt til venstre for midten.

    Jeg kjøpte TV'en for 50k (koster nå 27k på komplett ser jeg, men drit nå i det ) i tillegg til en forsikring Elkjøp har som gir meg returvare hvis noe som helst skulle skje med TV'en.

    Denne linja er mildt sagt irriterende i lyse partier på skjermen, og til en slik pris så er det ikke noe man "kan leve med".

    Det virker som om det er en hel rad med pixler som er døde eller at lyspunktene bak har slukket. Dette kommer frem når det er lyse partier, da er denne "grønne" linja mer synlig.


    Er litt grønn på slikt, men er dette noe som jeg kan klage på til Elkjøp og få fikset der? Eller må jeg "tippe" den ned fra TV'benken og bruke forsikringen jeg kjøpte med? Er sikkert ikke noe jeg får fikset selv, men er litt kjedelig å kjøre en såpass stor TV tilbake til forhandleren og så vente i ukesvis med å få tilbake produktet.

    Noen som vet hva man burde gjøre i slike situasjoner, før jeg evt. kontakter Elkjøp?

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt klart garanti. Bare å levere tilbake til rep eller få en ny

  3. #3
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøp byttet panel på en 4 år gammel samsung jeg hadde med grønn stripe på
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

  4. #4
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,912
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det du beskriver høres ut som en panelfeil. Det er ikke uvanlig på LCD paneler. Det bør dekkes innenfor fem års reklamasjon. Det er bare å ta kontakt med Elkjøp og returnere den for reparasjon. Det kan være lurt å kontakt Elkjøp før du dukker opp hos dem med TV'en i bagasjerommet. Det kan hende at den kan leveres direkte til verksted selv, eller at verksted har avtale om opphenting hos kunde.

  5. #5
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En så stor tv skal du ikke ta med deg noen steder.
    Ringe Samsung Prestige Support.
    De kommer hjem til deg og bytter mens du venter.
    Jeg har selv fått skiftet 2 slike paneler på min 63".
    Og da fikk jeg også slik grønn strek. Etter en stund, flere streker, så værre og værre.

    Samsung Prestige er raske og effektive.

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    En så stor tv skal du ikke ta med deg noen steder.
    Ringe Samsung Prestige Support.
    De kommer hjem til deg og bytter mens du venter.
    Jeg har selv fått skiftet 2 slike paneler på min 63".
    Og da fikk jeg også slik grønn strek. Etter en stund, flere streker, så værre og værre.

    Samsung Prestige er raske og effektive.
    Prestige support finner du bare i Oslo og muligens i Bergen. Hvis du leverer tv til Elkjøp, så havner den hos Infocare i Sverige, men du kan selv ta kontakt med Samsung, eller ditt nærmeste Elesco verksted for hjelp.
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

  7. #7
    Newcomer Wangen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

    Takk for svar.
    Jeg prøver å kontakte Samsung Prestige Support først, for det er veldig irriterende å måtte ta med meg en såpass stor TV for å få den reparert/byttet.

  8. #8
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fikk feil på min samsung 65js9505 i dag som jeg kjøpte for 1 år siden som erstatning for forrige ødelagte samsung.

    sånn som jeg husker det fra sist så ringte jeg bare min lokale Elesco sjappe da elkjøp bad meg ta kontakt direkte med dem.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

  9. #9
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    funket fint å hoppe over å gå via elkjøp for min del hvertfall.
    snakket med mitt lokale Elesco verksted i stad og dem kunne deale med det direkte.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

  10. #10
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Neineinei.....
    Dette høres ikke bra ut folkens.
    Min "gamle" Samsung 63" svindyre plasma røk panelet på 3 ganger.
    2 av gangene var innenfor 5 års garanti og ble skiftet. 3. gang var 14 dager over garanti, og jeg fikk ikke service.
    Reperatøren sa selv at modellen var en kjent problemmodell og selv ved skifte av panel ville feilen oppstå igjen.

    Var tvilende til om jeg skulle tørre å kjøpe dyr Samsung igjen. Etter LAAANG samtale med Samsungselger på messe, kunne han nærmest garantere meg at dette var problemer som hørte fortiden og plasmaperioden til.
    Kjøpte UE65JS9505, og ser nå at samme feil dukker opp hos diverse brukere.
    Og trådstarter sin tv er jo nyeste modell fra Samsung, og problemet oppstår der også.
    Ser for meg at det blir reparasjoner på min tv de neste årene også da.
    I så tilfelle takker jeg for meg vedrørende Samsung og skifter merke.

Lignende tråder

  1. Samsung 55" HU7505 - bleeding/linje rundt skjerm
    By Bilet in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 12-24-2014, 01:01
  2. ST30/GT30/VT30 "grønn flekk"-problemer
    By slc in forum TV-apparater
    Svar: 234
    Siste melding: 12-30-2013, 12:10
  3. 2:35.1 linse, "vertikal strekk" til digital projektor.
    By RBG in forum Digitale projektorer
    Svar: 12
    Siste melding: 11-02-2013, 14:17
  4. Tw4400 - lilla "linje" nederst i bildet
    By ohkaasa in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-04-2012, 12:53
  5. Noen som kan hjelpe en "grønn" på innkjøpr av projektor?
    By marjusen in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 09-20-2007, 11:42

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •