ARC: Audio Return channel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV: Samsung 75ks8005
    Receiver: Yamaha RX-A1020

Siden TV'en er 4k, mens reciveren kun støtter 3D. Så må eg koble f.eks XBone'en(den nye som støtter 4k) min direkte i TV'en, siden yamaha'en ikkje støtter dette formatet.
    Yamahaen er koblet til på den HDMI inngangen til tv'en som støtter ARC(no.4). Output/høytalere på Tv'en er sett til Receiver/HDMI.
    Og alt virker perfekt......i ca 2 ti 10 sekunder om gangen. Lyden hopper/skipper hele tiden. Arrrrrg. Dette gjelder både fra xbonen og når eg streamer direkte på Tv'en.
    Forsterkeren går automatisk til AUDIO1 når eg bruker TV eller Xbox'en.
    Ha er galt?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel fra receiver til tv-boks kan du prøve å snu. Aller best prøve med en annen kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tror det er forsterkeren som tuller. Yamaha viser på displayet hvilket høytalerutganger den sender signaler til, f.eks L og R og SW.
    Når eg slår på AUDIO1(eller 2,3 eller 4, kan kun bruke en om gangen) uten å velge noen HDMI innganger, så ser eg på displayet til forsterkeren at høytaleren den sender signalet til blinker, tilsvarende som når eg bruker tv signal eller xbone'en. I tillegg er det en fæl knitring i høytalerene hver gang den blinker.

Eg prøver å oppdater firmware gjennom network - men det virker heller ikkje. Når eg tvinger den(holder inne straight + power knappen etc)så sier den at "update sucsesfull- power down." Når eg slår på forsterkeren igjen, så er det samme firmware som alltid - ver 1.60.(skulle vært 1.96)
    https://europe.yamaha.com/en/support...visual&k=a1020

Brukt 7 time nå.....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må nok laste ned firmware på en minnepinne og oppdatere på den måten. Så håper jeg Arc funker. Mulig du må inn og ta bort TV til Audio one eller 4 i menyen. Tror det var sånn på min 2020 som jeg byttet ut for noen mnd siden. Såvidt jeg husker så velger jeg ingenting av innganger når jeg bruker TV som lyd. Det bare kommer av seg selv. En ting til: Ikke noe Biltema HDMI

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Sist endret av classic46; 12-22-2016 kl 01:27
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI
    Bytta fra en 500kr hdmi kabel 1.3 til 49kr hdmi 1.4. Alt funker.

6. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,758
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    ... Aller best prøve med en annen kabel.
    Som nevnt, prøv annen kabel.

Er ikke noe likhetstegn mellom kabelpris, og hva den klarer.
    Har selv erfart dyre kabler svikte, og billige klare jobben.
    Problemene du beskrev er tegn på at datastrømen er uregelmessig, og da er ofte kabelen første trinn å feilsøke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er kabelnisse...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og stolt av det..ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd....ARC: Audio Return channelARC: Audio Return channel

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Og stolt av det..ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd....ARC: Audio Return channelARC: Audio Return channel

En 0 er en 0 og en 1'er er en 1'er uansett hvilken (digital) kabel man bruker!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde det bare vært så enkelt. Da hadde alle DAC og CD spillere vært like. Det står mye interessant om HDMI på nettet...og tenk på elektronikken der hvor ledningen går ut og kommer inn...f. eks 🤣🤣🤣 lykke til
    Og datamengden har jo forandret seg bitte lite fra DVD til 4 K...og hvor mange HDMI standarder har vi hatt ?

Sist endret av classic46; 12-23-2016 kl 00:24

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    En 0 er en 0 og en 1'er er en 1'er uansett hvilken (digital) kabel man bruker!
    Det er sant, men det forutsetter fortsatt at alle 0'ene og 1'erne kommer fram. Hvis kabelen ikke støtter båndbredden så kommer ikke alle frem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Det er sant, men det forutsetter fortsatt at alle 0'ene og 1'erne kommer fram. Hvis kabelen ikke støtter båndbredden så kommer ikke alle frem.
    Jeg snakker ikke om kabler til 50 øre fra Kina. Det er jo en SELVFØLGE at man kjøper kabel med riktig/nok båndbredde.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC: Audio Return channelARC: Audio Return channelARC: Audio Return channelARC: Audio Return channel

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt dritt er at kabler som påstås å støtte 4k ikke nødvendigvis gjør det. Noen støtter bl.a. ikke full oppfriskingsfrekvens. Så det er ikke så lett. Men som nevnt så har dette lite med prisen på kablene å gjøre selv om jeg gav opp de billige og kjøpte Monster til slutt.
    Sist endret av Gurba; 12-29-2016 kl 14:57

16. Liker classic46 har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Det som er litt dritt er at kabler som påstås å støtte 4k ikke nødvendigvis gjør det. Noen støtter bl.a. ikke full oppgriskingsfrekvens. Så det er ikke så lett. Men som nevnt så har dette lite med prisen på kablene å gjøre selv om jeg gav opp de billige og kjøpte Monster til slutt.
    Jeg byttet nettopp ut en hel del HDMI-kabler av forskjellige fabrikat til de nye fra Biltema. Jeg har 4K-TV, 4K-BD, 4K mediaplayer, 4K-sattuner osv.

http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...el-2000038000/
    Sist endret av nordic45; 12-29-2016 kl 06:53

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Jeg byttet nettopp ut en hel del HDMI-kabler av forskjellige fabrikat til de nye fra Biltema. Jeg har 4K-TV, 4K-BD, 4K mediaplayer, 4K-sattuner osv.
    Det er kult. Jeg har bare 4k fra pc og xbox.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,984
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel strengt tatt alltid vært litt trøbbel med Samsung og ARC. Løsningen er å koble en optisk kabel for lyd fra TV til forsterker.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,058
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje derfor jeg ikke har Sumsang TV ARC: Audio Return channelARC: Audio Return channelARC: Audio Return channel

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 04-04-2013, 13:29
  2. Onkyo reciever, Audio Return Channel og en Samsung TV
    By J_E_J in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 03-19-2012, 11:32
  3. Audio Return i praksis - hvordan fungerer det?
    By Sherpa in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 08-09-2011, 00:26
  4. Audio return.
    By harryvilly in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 05-26-2011, 12:51
  5. Svar: 1
    Siste melding: 04-11-2006, 16:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder