oled tv innstillinger - Side 8
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 153 av 153
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Høres greit ut det, så lenge du ikke ser TV i helt mørklagt rom. 100 nits er referansen i helt mørklagt rom, mens du lett kan doble og tredoble dette i rom med ambient lys.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Høres greit ut det, så lenge du ikke ser TV i helt mørklagt rom. 100 nits er referansen i helt mørklagt rom, mens du lett kan doble og tredoble dette i rom med ambient lys.
    Eg har D65 ambient lys bak tvn.
    LG 55B7-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    -Pioneer BDP-120-Sony BDP-S6500.Panasonic UB700

Hei.Ved visning av netflix fra tven og neyflix/4k bluray på xbox one s,så er det en slags skygge/støy ved personer/gjenstander som er i bevegelse.Ser det ikkje ved vanlig tv altiboxen.Er det noen innstillinger som kan fikse dette?

Det høres ut som du har noe kantforbedring eller annet dall som kødder til bildet ditt.
    Prøv i utgangspunktet å sette disse innstillingene.
    (Obs, dansk side, så til=på og fra=av)

Gruppe Indstilling Værdi
    Billedprofil ISF Expert Mørk
    Format Billedformat Original
    Just scan Til
    Global OLED Lys 60
    Kontrast 85
    Lysstyrke 50
    H Skarphed 10
    V Skarphed 10
    Farve 50
    Farvetone 0
    Ekspert Dynamisk kontrast Fra
    Super opløsning Fra
    Hele farveskalaen Auto
    Kantforbedring Fra
    Gamma 2.2 / BT.1886
    Hvidbalance Farvetemp Varm2
    Billedindstillinger Støjreduktion Fra
    MPEG støjreduktion Fra
    Sortniveau Lav
    TruMotion Fra

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Det høres ut som du har noe kantforbedring eller annet dall som kødder til bildet ditt.
    Prøv i utgangspunktet å sette disse innstillingene.
    (Obs, dansk side, så til=på og fra=av)

Gruppe Indstilling Værdi
    Billedprofil ISF Expert Mørk
    Format Billedformat Original
    Just scan Til
    Global OLED Lys 60
    Kontrast 85
    Lysstyrke 50
    H Skarphed 10
    V Skarphed 10
    Farve 50
    Farvetone 0
    Ekspert Dynamisk kontrast Fra
    Super opløsning Fra
    Hele farveskalaen Auto
    Kantforbedring Fra
    Gamma 2.2 / BT.1886
    Hvidbalance Farvetemp Varm2
    Billedindstillinger Støjreduktion Fra
    MPEG støjreduktion Fra
    Sortniveau Lav
    TruMotion Fra
    Takk for hjelpen.Skal sjekke dette.Eit spørsmål til.Har nettopp fått apple tv 4k i hus.Ved hdr innstilling,hva bruker dere? Har til nå brukt innstillingen mørklagt rom (innstillinget fra fabrikk) og hdr standard.Men prøvde idag hdr lys,som gav eit veldig bra bilde.Men litt skeptisk med tanke på lys styrken og innbrenning.Noen meninger om dette?

Krever litt Kalibrerings jobb med å få en Lg Oled til å se bra ut. Men motion stutter kan ingen gjøre noe med..... desverre
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Takk for hjelpen.Skal sjekke dette.Eit spørsmål til.Har nettopp fått apple tv 4k i hus.Ved hdr innstilling,hva bruker dere? Har til nå brukt innstillingen mørklagt rom (innstillinget fra fabrikk) og hdr standard.Men prøvde idag hdr lys,som gav eit veldig bra bilde.Men litt skeptisk med tanke på lys styrken og innbrenning.Noen meninger om dette?
    Kjør "Lys" hvis du synes det er best. (Mørk er jo ment for et mørkt rom).
    Tror ikke du skal bekymre deg for innbrenninger, med mindre det er snakk om lange timesvis økter med spill som viser samme speedometer/tid/ammo i hjørnet.
    Nyt tv-en, gjør som du vil. Om 5 år har du sikkert skiftet den ut igjen.

Sorte detaljer og ut av sort er veldig innhold avhengig. Lg Oled liker ikke low bit content som HBO nordic og marco blocker ofte dålig innhold.
    Farve Banding er et annet Lg Oled problem spesielt lyse farver som Lg prosessing sliter med.
    Dansende pixler er det en del som klager på desverre endel av Lg Oled løsning sitt litt lengre unda tvn.

Bruk mest mulig kvalitet innhold så kommer man langt på vei til en tv man bli fornøyd med.

Hmmm..... Hvordan ber jeg LG OLED (B7 i mitt tilfelle) ta opp en hel serie?
    Mener jeg så en funksjon for serie-opptak tidligere. Oppdaterte til nyeste firmware forrige uke, og nå finner jeg ikke serieopptak noen sted.
    Vil ta opp "Jul i Blodfjell". Finner serien på TV-Guide, velger opptak.
    Men jeg får ikke opp mulighet til å ta opp serien, kun mulighet til å "gjenta opptaket".

Har de fjerne serieopptak i siste firmware?
    (I så fall blir jeg litt sur. Min Samsung JS9 hadde serieopptak, og de fjernet det i firmwares etter noen måneder. Kjipt hvis det samme nå skjer på min flett nye B7 fra LG)

Hehe,det har du rett i.Tenker det blir bytte av tv om noen få år.Angrer på at eg kjøpte 55 og ikkje 65 tommer.Har kjørt "mørkt rom" hele tiden i 1 år nå.Selv i dagslys.Men trur eg satser på "lyst rom isf" fabrikkinnstillingene og hdr lyst.Er lite spilling.Nettopp kjøpt ein nintendo switch til vetlo,men blir ikkje spilt so ofte på den.Og eg spiller omtrent aldri.Bruker tven ein del til youtube,men ikkje ofte eg lar samme bilde stå på for lenge.Etter å ha levd med ein pioneer i 8 år,så er eg vant med forhåndsregler :P Ser at det er kun i 4k eg får sånn clouding/pixeleffekt.Men sjekka war of the planet of the apes på apple tv 4k,og meiner eg ikkje såg noe der.

Herre min hatt så elendige LG er på support.
    Nå har jeg vært i kontakt med dem 2 ganger vedrørende spørsmål om min B7.

Siste problemstilling er at jeg mener å huske å tidligere kunne velge "Serieopptak" i programguide, og så tok tv-en opp alle episodene i en tv-serie.
    Jeg oppdaterte til nyeste firmware fra 7. nov 17, og nå finner jeg ikke funksjonen igjen på tv-en.

Jeg skriver:
    Hei.
    Hvordan tar jeg opp en hel TV-serie på B7?
    Har nyeste firmware fra 7/11-2017
    Finner ikke ut hvordan jeg tar opp en hel serie.

Mener å huske jeg hadde mulighet for å velge "Serie-opptak" ved tidligere firmware, men er usikker.
    Det står "Serie-opptak" i brukermanualen, men jeg finner ikke funksjonen selv når jeg bruker tv.

Kan dere gi meg en trinn for trinn veiledning, eventuelt et screen shot av den aktuelle menyen/funksjonen?

LG Support svarer:
    Takk for din henvendelse til oss. Jeg skal forsøke å hjelpe deg på best mulig måte.

Du bruker en ekstern, USB-tilkoblet harddisk med sin egen strømforsyning.

Du er velkommen til å kontakte oss igjen på e-post: kundservice@lgservice.se, telefon eller chat om det er noe mer vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen,

Stefan
    LG Electronics
    First Line Agent

Prøvde en gang å få svar fra support hvorfor min Ec930 Oled var den eneste i Norge som ikke fikk nye updates over the air. Nope ingen hjelp solgte tvn dagen etter

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  2. Svar: 1
    Siste melding: 09-24-2015, 17:41
  3. Svar: 6
    Siste melding: 07-12-2015, 15:11
  4. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9