oled tv innstillinger - Side 6
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 153
    Sitat Opprinnelig postet av Solgaard Vis post
    Jeg har også lagt merke til at når jeg spiller av Blu-Ray filmer til dels også 4K UHD filmer, så er det en "aura" rundt mennesker når de beveger seg ganske raskt eller fort....
    Hvorfor skjer det?
    Kan det fjernes?

Jeg har det ikke slik med Benq W5000 projektoren min i kjellerstua. Der spiller jeg av filmer med PS3.
    Da må du skru av eller skru ned på Trumotion. Dette er jo en algoritme som jevner ut bevegelsene i bildet ved å få ting til å se mer flytende ut enn de faktisk er. Personlig har jeg det på, da jeg liker denne effekten av alt ser silkerent ut i bevegelsene og bryr meg ikke om artifaktene som kan oppsto ved raske bevegelser.

B6 sliter med bevegelser avf har en tråd om problemet

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    B6 sliter med bevegelser avf har en tråd om problemet
    Den hadde et problem med UHD-BD og bevegelser. Dette har blitt rettet i en oppdatering.

Nei flere som forutsatt klager Og har startet en underskrifts kampanje for å få Lg til å fixse problemet.

Nei flere som forutsatt klager Og har startet en underskrifts kampanje for å få Lg til å fixse problemet.
    Virker som den ikke takler 60i så bra. Annet enn det, så virker det bare som at den håndterer bevegelser annerledes enn f.eks. Sony.

For min del, som hadde en Panasonic LCD fra 2012/2013 (toppmodell WT50-serien), så ble bevegelsene bare mye bedre på LGen jeg har nå. Mye mindre artefakter rundt ting som er i mye bevegelse. Klart, det har såpeoperaeffekten, men jeg elsker denne, så det er bare win-win for meg.

Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    ISF dark er den beste, smak og behage.

ISF Dark
    Oled light 28
    Kontrast 84
    Brightness 51
    Sharpness 0/0
    Color 50
    tint default
    Gamma BT1886
    Resten er standard fra fabrik utenom edge enhancer er off.
    Dette var helt ubrukelig for meg på C6 i alle fall...

Bedre å bruke out of box isf dark om man ikke får Oled tvr proff kalibrert. Kopiering av settings er bare lotteri alle tvr selv i en samme serie er forskjellige fra panel til panel.

Bedre å bruke out of box isf dark om man ikke får Oled tvr proff kalibrert. Kopiering av settings er bare lotteri alle tvr selv i en samme serie er forskjellige fra panel til panel.
    Helt ubrukelig for meg den og. Standard er fin for meg.

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Helt ubrukelig for meg den og. Standard er fin for meg.
    Standard er helt ubruklig for meg
    LG 55B7-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    -Pioneer BDP-120-Sony BDP-S6500.Panasonic UB700

Standard er ubrukelig på Oled. Alt for mye blått i bildet.
    Sist endret av vaktmestern; 02-17-2017 kl 11:03

Noen som vet hvordan man tilbakestiller tven? Tilbake til fabrikk innstillinger? Får ikkje til dette.Har justert litt på bildet,men tror så lenge eg ikkje er noen expert innen dette feltet,og heller ikkje har tenkt å få den kalibrert,så er nok innstillingene fra fabrikk det beste.Tenker da på isf mørkt og lyst rom orginale innstillinger.

Tror det er under generelt menyen.

Noen andre som har problem med youtube appen? har sluttet å virke hjå meg.

Måtte resete tven/fabrikk innstillinger for å få youtube til å virke.Idag har netflix appen sluttet å virke.Og innimellom får eg ikkje på tven.Må dra ut støpselet. :/

hva setter dere på lys styrke?hvis min går over 51 da lyser det opp på 0% black pattern i et helt mørkt rom.

Fikk vite at scenen mellom tom cruise og morgan freeman oblivion når han avhører cruise med sigaren, da skal man kunne se ansiktet hans og skjegget osv, men med min lys styrke på 51 ser eg bare brillene og tennene når han snakker ser ikkje resten av ansiktet hans,men hvis eg setter lys styrken til 54 da får jeg flere detalsjer i bildet og oblivion ser vedlig bra ut på blu ray, men hvis eg bruker 54 på andre blu ray filmer så kan det komme mye noise osv i bildet og ser ikkje så bra ut lengre.

Første bilde brightness 51
    andre bilde brightness 54
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		WP_20170407_16_26_50_Pro.jpg
Visninger:	23
Størrelse:	1.51 MB
ID:		124299   Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		WP_20170407_16_27_22_Pro.jpg
Visninger:	23
Størrelse:	1.63 MB
ID:		124300  
    Sist endret av shield; 04-07-2017 kl 17:00

hva setter dere på lys styrke?hvis min går over 51 da lyser det opp på 0% black pattern i et helt mørkt rom.

Fikk vite at scenen mellom tom cruise og morgan freeman oblivion når han avhører cruise med sigaren, da skal man kunne se ansiktet hans og skjegget osv, men med min lys styrke på 51 ser eg bare brillene og tennene når han snakker ser ikkje resten av ansiktet hans,men hvis eg setter lys styrken til 54 da får jeg flere detalsjer i bildet og oblivion ser vedlig bra ut på blu ray, men hvis eg bruker 54 på andre blu ray filmer så kan det komme mye noise osv i bildet og ser ikkje så bra ut lengre.

Første bilde brightness 51
    andre bilde brightness 54
    Dette er avhengig av gamma også, men bildet med brightness på 51 er det som er nærmest riktig hvis man bruker et godt brightness test pattern til å sette opp displayet. Det bildet med 54 er alt for lyst og vil ødelegge sortnivået ditt.

Man skal kun skimte konturene av ansiktet, litt skjegg og tenner. Muligens også litt av hånden hans, men det husker jeg ikke i detalj.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

MEd brightness pattern så skal det vere 54 i brightness,gamma er BT1886

Hvis du tenker på det hvite lyset under morgan så er det pause menyen på spilleren.

Men brightness 51 ser bare brillene og tennen når han snakker,ser ikkje no konturene avc ansiktet hans.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Dette er avhengig av gamma også, men bildet med brightness på 51 er det som er nærmest riktig hvis man bruker et godt brightness test pattern til å sette opp displayet. Det bildet med 54 er alt for lyst og vil ødelegge sortnivået ditt.

Man skal kun skimte konturene av ansiktet, litt skjegg og tenner. Muligens også litt av hånden hans, men det husker jeg ikke i detalj.
    Hmm du sier 51 menst Kalibreringsmannen sier at 54 stemmer på det bildet.

Hmm du sier 51 menst Kalibreringsmannen sier at 54 stemmer på det bildet.
    Man skal se konturene av ansiktet hvis du ikke gjør det er bildet litt for mørkt med 51, med 54 ser du alt for mye. Har du ikke satt den opp med brightness testpattern? Med bt1886 på OLED har du så og si en 2.4 gamma og med riktig brightness skal du ikke se så mye som bildet med 54.

Er skjermen kalibrert? Hvis ikke er det sikkert noe som ikke er helt riktig med bt1886 gammaen ut fra esken.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Man skal se konturene av ansiktet hvis du ikke gjør det er bildet litt for mørkt med 51, med 54 ser du alt for mye. Har du ikke satt den opp med brightness testpattern? Med bt1886 på OLED har du så og si en 2.4 gamma og med riktig brightness skal du ikke se så mye som bildet med 54.

Er skjermen kalibrert? Hvis ikke er det sikkert noe som ikke er helt riktig med bt1886 gammaen ut fra esken.
    Skjermen er kalibrert til gamma 2.4 og brightness 51.

test pattern viser at brightness skal vere på 54 men der kommer mye noise etc i bildet og hvis man går etter hva UK og USa forum har funnet ut så skal min brightness vere på 51,man tar 0% black pattern i et mørkt room ingen lys venter til øynene har vennt seg til mørket og skrur opp brighntess til der 0% ikkje har en glow i seg.alt over 51 på min så får eg glow, jo mere brightness jo verre ser 0% black pattern ut og mister sortnivå.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  2. Svar: 1
    Siste melding: 09-24-2015, 17:41
  3. Svar: 6
    Siste melding: 07-12-2015, 15:11
  4. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater