oled tv innstillinger - Side 4
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 153
    Sitat Opprinnelig postet av mrmarbles Vis post
    Nais! Hva med B6V?
    Sikkert neste år en gang hehehe
    LG 55B7-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    -Pioneer BDP-120-Sony BDP-S6500.Panasonic UB700

Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Fra LG

Ønsker du å gjøre en kalibrering anbefaler vi deg at leie/kjøpe kalibrerings produkt.
    Å bruken en DVD eller Blue-Ray disk anbefales ikke siden den disken ikke er anpasset for dit panel.

Dessutom har du en OLED panel som har veldig annerledes nit nivå enn en vanlig LCD-/LED-Paneler.
    Så att en viss lys styrke på en viss LCD-/LED-panel er ikke samme på en OLED
    Er nok tryggest å få skjermen kalibrert med riktig måle utstyr og få en som har riktig kunnskap til å foreta dette.

Ellers så stusser jeg litt på at ikke "Blue-Ray kalibrerings disk anbefales, disse skjermene skal vel også fungere til å vise Blu-Ray filmer i rec-709, skal de ikke?

At ikke Oled i dag klarer HDR med 1000 nits som enkelte led skjermer, er vel ikke noen hemmelighet, poenget er vel å kalibrere slik at man får riktig sortnivå og kontrast dynamikk og av rulling mot maks lysstyrke av det skjermen takler, samt korrigert enkelte store feil i det større BT2020 fargerommet. Da kan man jo ikke bruke blu-ray test disker, beregnet for 709, det er vel kanskje de LG mener med kommentarene over.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Er sikkert fordi om du setter brightness (sortpunktet) med vanlig brightness testbilde, så klarer ikke skjermen lengre å gå helt ned i sort. LG-skjermene har black crush fra fabrikk, og om dette ikke korrigeres via gamma-kalibrering, så ender man fortsatt med black crush - eller det motsatte, at sort blir "grått".

I tillegg er hvitpunktet og lysstyrke i hvitt et issue. OLED kan nemlig ikke opprettholde lysstyrke når størrelsen på hvitt testbilde øker. Dersom man justerer lysstyrken i hvitt med et lite hvitt testbilde, så vil lysstyrken være ekstremt mye lavere når hele skjermen skal vise hvitt. Justerer man lysstyrken i hvitt basert på fullskjerm testbilde, blir lysstyrken i mindre objekter ekstremt mye høyere, og man er garantert innbrenning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Er sikkert fordi om du setter brightness (sortpunktet) med vanlig brightness testbilde, så klarer ikke skjermen lengre å gå helt ned i sort. LG-skjermene har black crush fra fabrikk, og om dette ikke korrigeres via gamma-kalibrering, så ender man fortsatt med black crush - eller det motsatte, at sort blir "grått".

I tillegg er hvitpunktet og lysstyrke i hvitt et issue. OLED kan nemlig ikke opprettholde lysstyrke når størrelsen på hvitt testbilde øker. Dersom man justerer lysstyrken i hvitt med et lite hvitt testbilde, så vil lysstyrken være ekstremt mye lavere når hele skjermen skal vise hvitt. Justerer man lysstyrken i hvitt basert på fullskjerm testbilde, blir lysstyrken i mindre objekter ekstremt mye høyere, og man er garantert innbrenning.
    Interessant, men da er det vel egentlig ikke bare problemer med å bruke test materiale fra BD.
    Da vil vel også test materiale fra alle kilder som ikke er tilpasset Oled være problematiske å bruke uten å ta hensyn til denne teknologien sine styrker og svakheter?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,186
    Vet ikke om jeg vil kalle det noe problem? De fleste lever jo godt med skjermen slik den er rett ut av esken. Det med sortpunktet, eller rettere sagt "gamma", er ikke LG alene om. Det med lystyrke i hvitt er jo strengt tatt ikke noe problem, så lenge man er klar over denne begrensningen. Vi har jo levd med samme issue på plasmaskjermer i lang tid

Sent from my iDings using Tapatalk Pro
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

God jul alle sammen og måtte nissen komme med perfekt oled neste år;-)

2017 blir Oled vs Samsung quantum dot paneler....

Noen som vet om denne kabelen kan overføre 4k bilde?

https://www.monsterproducts.com/HDMI...ctDetailsTabs3

Testet xbox one s til ein kompis.Spilte av the revenant i 4k bluray.Men etter at me hadde testa,kom eg på at hdmi kabelen min var gammel (2008).var monster cable hd700 high speed.

Hvorfor gå over bekken etter vann? Biltema har kabler bedre enn denne til samme pris eller billigere. Jeg kjøpte 5 m til 199 kr.

Biltema har en som nesten ser ut som en kopi av Monster her: http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...el-2000038000/
    Noen som har testet den på 4K?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Hvorfor gå over bekken etter vann? Biltema har kabler bedre enn denne til samme pris eller billigere. Jeg kjøpte 5 m til 199 kr.
    Nå har eg allerede denne kabelen.Ble kjøpt i 2008 (ja ble lurt den gang,da eg trodde dyrere hdmi var bedre.Men så viste det seg at billige kabler var like bra.Ingen forskjell).Men denne kabelen er ikkje hdmi 1.4 eller 2.0 osv..... Men det står high speed på den.

What kind of cables will I need for 4K?

The two standard cables you're most likely to use are either a standard HDMI or if you're connecting a PC to a Ultra HD monitor, DisplayPort.
    HDMI cables now come in four flavors: high speed with ethernet; high speed without ethernet; standard speed with ethernet and standard speed without ethernet. Standard speed cables are capable of 1080i, but aren't able to handle the bandwidth of 4K. High speed cables can do anything higher than 1080. Now, as long as you're using the same class of cable, there is no distinguishable difference in terms of performance between one manufacturer's set of cables and another's.
    The speed of your connection will depend on the types of connectors, which includes HDMI 1.4, HDMI 2.0 and HDMI 2.0a. HDMI 1.4 connectors support a 3820x2160-resolution at 30 frames per second, while HDMI 2.0 is the latest spec and can output video at Ultra HD resolution at 60 frames per second. (But more on that below!) HDMI 2.0a is capable of HDR, which is limited to a very specific range of televisions from each manufacturer.
    The other type of cable you can use is DisplayPort. DisplayPort carries 4K image and audio signal from most high-end graphics cards to monitors without any noticeable artifacts or delays.

http://www.techradar.com/news/televi...-4k-tv-1048954

Ser ut til at eg må ha hdmi 1.4 eller 2.0?

Det er vel egentlig så enkelt som at hvis du fikk bilde med din kabel, så er den god nok.
    Behov for ny kabel melder seg når en har problemer med å få bildet frem.

Så det er ikke slik at du får bedre bildet med dyrere HDMI-kabel. Virker det, så virker det. Problem solved, money saved.

Vi har vist fått barn i følge avforums hehhe.

I'm sure you're vakt and shield's lovechild

Har kjøpt meg xbox one s som eg skal bruke til å spille av 4k bluray (oppoen som er komt er sikkert knallbra,men høy pris og mest streaming på meg).Men blir sikkert ørlite spilling på den av dattera mi eller onkelbarna.Men det blir ikkje ofte.Men prøvde den spill innstillingen.Men da står kontrast og oled lampe på 100.Noen som har noen greie innstillinger for spilling?

Prøvde the revenat på 4k.Bruktte innstillingen "hdr-effekt",og hadde "hdr effektnivå" på lav.Fantastisk bilde

HDR-effekt er vel noe en ikke skal bruke på HDR-filmer, men mer en slags "oppkonvertering" av vanlige filmer til HDR-effekt.
    Eller tar jeg feil nå?

Poenget mitt er uansett at en normalt ønsker så lite "kluss" som mulig med bildet fra platen til skjermen.
    Jo flere prosesser som skal inn og "fikse/trylle" bildet, jo flere potensielle artefakter og "feil" i bildet risikerer man.
    Parallelt til folk som overdriver sharpness, eller kjører på med ekstra farger, såpeoperafilter (motion enhanced på full), eller for høy kontrast.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    HDR-effekt er vel noe en ikke skal bruke på HDR-filmer, men mer en slags "oppkonvertering" av vanlige filmer til HDR-effekt.
    Eller tar jeg feil nå?

Poenget mitt er uansett at en normalt ønsker så lite "kluss" som mulig med bildet fra platen til skjermen.
    Jo flere prosesser som skal inn og "fikse/trylle" bildet, jo flere potensielle artefakter og "feil" i bildet risikerer man.
    Parallelt til folk som overdriver sharpness, eller kjører på med ekstra farger, såpeoperafilter (motion enhanced på full), eller for høy kontrast.

Det var jeg ikkje klar over.Men du har et poeng.Synest bildet ble veldig bra.Men mulig det blir "for bra",og da ser uekte ut.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  2. Svar: 1
    Siste melding: 09-24-2015, 17:41
  3. Svar: 6
    Siste melding: 07-12-2015, 15:11
  4. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48