oled tv innstillinger - Side 2
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 153
    Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Har bestemt meg for å teste tven noen dager til,og så se om eg skal levere den tilbake igjen.Dette er med tanke på innbrening.Skal sjekke samsung tven til min bror om noen dager og sjekke hva eg synest om bildet der.Vet at eg samsungen gir dårligere bilde.Men kanskje da gir et godkjent bilde til mine krav.Er mye snakk om midlertidig innbrenning på oled.Sjekket for dårligt opp før eg handlet tven.Trudde problemet var borte med 2016 modellene.Fikk en liten innbrening på min pioneer tv.Den har aldri plaget meg slikt sett.Ble vant til det.Men er lei av å måtte ta forhåndsregler og slikt.Også kjipt å måtte justere ned lys styrken mye.Spesielt med tanke på sommer og ekstra lyst i stuen.Men skal gi tven noen dager og se.Er det greit å ha oled light på 100,kontrast på 85 og lys styrken på 52.Er det for høyt? Skal stille det slik at det ikkje blir så lett innbrenning.Og se om eg kan leve med et så "mørkt" bilde i stuen
    brightness på min B6 blir får høyt med 52,skal vere på 54 etter brightness pattern men da blir sort grått samme med 52 og enkelt og sjekke det ut er og bruke 0% test pattern i mørkt room også sette brightness blir det grått da er brightness feil.min tv høyer enn 51 da blir sort grått på min tv.
    LG 55B7-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    -Pioneer BDP-120-Sony BDP-S6500.Panasonic UB700

Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    brightness på min B6 blir får høyt med 52,skal vere på 54 etter brightness pattern men da blir sort grått samme med 52 og enkelt og sjekke det ut er og bruke 0% test pattern i mørkt room også sette brightness blir det grått da er brightness feil.min tv høyer enn 51 da blir sort grått på min tv.
    Høres ut som noe en grå skala gamma kalibrering bør kunne ta seg av, men her bør man absolutt ha måle utstyr til jobben.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Høres ut som noe en grå skala gamma kalibrering bør kunne ta seg av, men her bør man absolutt ha måle utstyr til jobben.
    Det har jeg dessverre ikkje mulighet til å måle eller kalibrer tvn.

Etter å ha hatt LG B6 i litt over ukes tid, så kan jeg konkludere med at bildebehandling og oppskalering i denne tven er svært dårlig, rett og slett helt ødeleggende for bildekvaliteten. Man er nødt til å fore denne tven med direkte 4k. Feks en skalerer eller en feks Oppo med intern 4k oppskalering, bilde man får da er av en helt annen kvalitet, og yter rettferdighet for potensialet i denne tven.
    Sist endret av Per Johnny; 12-08-2016 kl 14:15

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Etter å ha hatt LG B6 i litt over ukes tid, så kan jeg konkludere med at bildebehandling og oppskalering i denne tven er svært dårlig, rett og slett helt ødeleggende for bildekvaliteten. Man er nødt til å fore denne tven med direkte 4k. Feks en skalerer eller en feks Oppo med intern 4k oppskalering, bilde man får da er av en helt annen kvalitet, og yter rettferdighet for potensialet i denne tven.
    shit in shit out

Finns kalibrering tjenester i Norge.

shit in shit out
    Nei, denne tven klarer t.o.m. å ødelegge 'shit'. Bruker man en god skalerer på denne tven, som kan skalere helt til 4k, så blir dvd, tv-signaler etc akkurat så bra det kan bli, og ikke ødelagt slik hvis man hadde foret det rett i tven uten en bra skalerer.

(Selv svært bra BluRay, blir degradert hvis man lar tven oppskalere).

Nei, denne tven klarer t.o.m. å ødelegge 'shit'. Bruker man en god skalerer på denne tven, som kan skalere helt til 4k, så blir dvd, tv-signaler etc akkurat så bra det kan bli, og ikke ødelagt slik hvis man hadde foret det rett i tven uten en bra skalerer.

Eg har merket at hvis man kjører netflix fra app store fra pc den er bedre enn netflix app fra tvn

Bruker du blu ray spilleren til oppskalere eller tvn?

eller bruker du en video video processor.

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Finns kalibrering tjenester i Norge.
    Ikkje her hvor jeg bor,koster dyrt hvis dem ska reise til meg.

Sluttet på avforums? vak

Ikkje her hvor jeg bor,koster dyrt hvis dem ska reise til meg.

Sluttet på avforums? vak
    Tilbake i januar om jeg blir benådet hehe

Synes den innebygde IDTV dekoderen gir bra bilder på kabel-TV fra CD. Fornøyd med Blu-ray også. Har vi samme TV'n?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Tilbake i januar om jeg blir benådet hehe
    Ble bannet ja eg og du hehehe.

Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Synes den innebygde IDTV dekoderen gir bra bilder på kabel-TV fra CD. Fornøyd med Blu-ray også. Har vi samme TV'n?
    Noen er bra men ta penny dreadful fra blu ray disc på b6 er e lik elendig bilde kvalitet

Fant noen youtube videoer der de diskuterer denne TVen.
    Kalibrering og LG Oled Followup
    Det ble nevnt noe om noe bildestøy problemer med CMS på på denne,
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Hva er det som er så dårlig med den serien? Har aldri hørt om eller sett den. Lastet ned en episode fra sesong 2 (MKV fil). Så nå ganske bra ut det jeg så.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Er det noen som bruker optisk kabel til ekstern lydkilde med B6?
    F.eks. lydplanke?

Går det da an å stille lyden med fjernkontrollen til B6? Eller må fjernkontrollen til lydplanken brukes?

Hva er det som er så dårlig med den serien? Har aldri hørt om eller sett den. Lastet ned en episode fra sesong 2 (MKV fil). Så nå ganske bra ut det jeg så.
    Da må du ha black crush delux på din tv hvis du ikkje ser noe.

Ser dette bra ut asså.og husk dette er fra en blu ray disk

Fra ISF dark room ikkje kalibrert default med alt som ikkje skal vere på av
    oled light 28
    contrast 85
    brightness 51
    gamma BT1886
    sharpness 5/5
    tint default.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		WP_20161026_23_47_13_Pro.jpg
Visninger:	56
Størrelse:	1.77 MB
ID:		122844   Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		WP_20161026_23_48_52_Rich.jpg
Visninger:	61
Størrelse:	2.15 MB
ID:		122845  

Sitat Opprinnelig postet av Solgaard Vis post
    Er det noen som bruker optisk kabel til ekstern lydkilde med B6?
    F.eks. lydplanke?

Går det da an å stille lyden med fjernkontrollen til B6? Eller må fjernkontrollen til lydplanken brukes?
    Kun med LG sine egne planker. Ellers må man programmere en Harmony. Man kan bruke ARC (om man er så heldig at det fungerer 100% prikkfritt sammen med en lydplanke fra en annen produsent, men da mister man en HDMI-inngang)

Da må du ha black crush delux på din tv hvis du ikkje ser noe.

Ser dette bra ut asså.og husk dette er fra en blu ray disk

Fra ISF dark room ikkje kalibrert default med alt som ikkje skal vere på av
    oled light 28
    contrast 85
    brightness 51
    gamma BT1886
    sharpness 5/5
    tint default.
    Har samme innstillinger bortsett fra Oled Light 60 og contrast 75.

Har samme innstillinger bortsett fra Oled Light 60 og contrast 75.
    Hmm vel som du ser på bildene mine at penny dreadful ser elendig ut og fra blu ray disk kan komme bort i mangen sånne eksempler fra blu ray disk som ser slik ut.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  2. Svar: 1
    Siste melding: 09-24-2015, 17:41
  3. Svar: 6
    Siste melding: 07-12-2015, 15:11
  4. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater