Trenger hjelp/råd ang. kjøpt av ny TV
Viser resultater 1 til 5 av 5

Trenger hjelp/råd ang. kjøpt av ny TV

Hei,

Dette er en ukjent verden for meg, og ble anbefalt av flere venner å legge inn et innlegg her før jeg kjøpte meg ny tv. Alle råd, tips, etc. tas i mot med stor takk.
    Har en 42-tommer TV fra før av, men ønsker å investere i en ny en, 52-tommer om mulig. Har et budsjett på ca. 7000,- men kan selvfølgelig strekke meg lengre om det må til for å nettopp få en tv av god kvalitet. Fra meg og TV-en er det ca. 6 meter, da jeg gjerne sitter ved spisebordet og gjør andre sysler og ser på TV samtidig, så trenger en TV av god kvalitet.

Vil 52-tommer være nok? Har dere noen anbefalinger? Takk på forhånd! :-)

52" blir smått på 6m avstand. Jeg har 65" på 3m. Elkjøp har to 65" til 10.000kr. De er vel kanskje ikke av det jeg vil kalle god kvalitet siden de gjerne koster 3x så mye og oppover, men på den avstanden det er snakk om her så er nesten størrelse viktigere.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    52" blir smått på 6m avstand. Jeg har 65" på 3m. Elkjøp har to 65" til 10.000kr. De er vel kanskje ikke av det jeg vil kalle god kvalitet siden de gjerne koster 3x så mye og oppover, men på den avstanden det er snakk om her så er nesten størrelse viktigere.
    Er redd for at kvaliteten ikke skal bli bra nok. Det går jo for øvrig greit med den jeg har nå på 42", jeg klarer både å lese tekst å se på TV-en, men vil ha en større og med god kvalitet. Men kan ikke/har ikke råd til å bruke 20-30.000,- på TV :-)

Og når jeg tenker meg om så er det jo flere som skal se på TV-en som sitter kun 2 meter unna, så da vil nok alt over 52" bli for stort?

Har noen forresten anbefaling når det kommer til TV?

Sitat Opprinnelig postet av bcaa Vis post
    Og når jeg tenker meg om så er det jo flere som skal se på TV-en som sitter kun 2 meter unna, så da vil nok alt over 52" bli for stort?

Har noen forresten anbefaling når det kommer til TV?
    Jeg sitter ca 1.2 meter fra 55"

Lignende tråder

1. B&W CM9 vurderes kjøpt, trenger litt hjelp
    By toboja in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 24
    Siste melding: 12-30-2012, 12:59
  2. Trenger hjelp - Hvor får jeg kjøpt Flintstones sesong 5 og 6 ?
    By Eirik84 in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 0
    Siste melding: 07-22-2010, 12:38
  3. Har kjøpt AB IP BOX 9000 HD Canal Digital trenger hjelp
    By Menor in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 03-16-2009, 01:27
  4. Svar: 1
    Siste melding: 07-09-2008, 17:22
  5. Har kjøpt Dreambox 7025 trenger hjelp!!
    By Placebo in forum Satellitt
    Svar: 16
    Siste melding: 01-05-2008, 01:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •