Samsung UEKS607005 og innstillinger.....
Viser resultater 1 til 7 av 7

Hei der.....

Har på vei en saftig oppgradering på anlegget på vei.
    Har bestilt en Samsung UE60KS7005 TV samt en Pioneer SC-LX801 receiver og en Pioneer BDP-LX58 Blu Ray spiller.....
    Tv'en skal kobles mot Canal Digital parabol IDTV uten tuner.

Spesielt dette med innstillinger av TV er det ett mylder av har jeg inntrykk av.
    Prøvde ett søk her, men fant ikke noe bra treff.

Er det noen som har en rød tråd på hva som er de beste grunninnstillingene på denne TV'en som man kan finpusse og tweake?
    Sist endret av Schumacher; 10-30-2016 kl 15:10

Hei hei.....Nå er ikke UE60KS7005 den letteste tv`n å få godt bilde på pga mye lyslekasje men jeg ville prøvd å skru av alt av bildebehandling først.Ville også skrudd av de fleste kontrast filterene og eventuelle farge filtre. da har du et godt utgangspunkt.

Jeg har akkurat fått denne tven selv, og er ikke helt tilfreds enda. Dette er min første nye TV på 10 år , hadde Panasonic Plasma 42PV60. Så jeg er jo ikke veldig oppdatert. Jeg har forsøkt å sette alle innstillingene som man finner i TEST: Samsung UE55KS7005 - Lyd- og bildekvalitet - Tek.no . Men vet ikke nøyaktig forskjellene på 55 og 60, regner med det ikke er store forskjeller.
    Her er det også noe ; Bildekalibrering av TV-er | Hi-Fi Klubben, har ikke prøvd disse.

Jeg syns fargene er bra, men fortsatt noe lyst, gråaktig over det. Jeg syns bildet også varierer med kilden. Jeg sitter nærme, ca. 2 meter sitteavstand. Det er klart at er kilden dårlig, så blir det deretter. Den klarer ikke trylle med alt. Men når jeg ser på netflix 4k innhold, så blir bilde helt rått. Da blir alt veldig skarpt.

Flere med samme erfaring?

De innstillingene fra nettet funka overhodet ikke for meg i alle fall.
    Sist endret av nordic45; 11-03-2016 kl 00:13

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,189

Jeg har aldri opplevd å kunne kopiere innstillinger fra en skjerm til en annen. Stort sett ender jeg opp med totalt forskjellige innstillinger på både fargerommet og på gråskala. Eneste som stort sett kan "kopieres" er slikt som bildemodus, lysstyrke på baklyset, brightness/contrast, og kanskje saturation. Siste setning er selvsagt basert på kalibrering i samme rom eller lysforhold.

Sent fra min iDings, via Tapatalk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Er det noen andre som har opplevd noe rart på sin skjerm i det siste? Syns plutselig bildet var litt annerledes her en dag, og ser nå at bilde modus film er borte?
    Jeg har kun standard og dynamisk? Er dette kommet som en følge av en SW oppdatering, og man må kalibrere alt på nytt?
    Svært forvirrende.

For å svare meg selv, det var nok jeg selv som var litt forvirret.
    Det viste seg at Intel NUCen min plutselig var i 4k oppløsning, og når TVen går i 4k modus, da virker det som det er noe som skjer med innstillingsmuligheter.
    Det er kanskje noe med hdr og slikt som er i en bestemt modus. Jeg er temmelig grønn på dette.

Lignende tråder

1. Samsung internett@tv og innstillinger
    By asaf in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-22-2012, 23:45
  2. RGB innstillinger på Samsung 7705 ???
    By Wintermute in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-05-2011, 19:32
  3. Innstillinger til samsung LE40A756
    By chrisskaug in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-14-2009, 02:05
  4. Samsung innstillinger
    By faceman in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 09-21-2006, 15:25
  5. Innstillinger samsung m71