Ny 65" Budsjett 20k-30k

Sponsorer:
Takk Takk:  20
Like Like:  21
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 200
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 65" Budsjett 20k-30k

Nå er tiden kommet for å kjøpe ny TV etter 8 år med min LE46A656.
    Jeg har lest mange tester i både inn og utland men søker råd i fra guruene her inne.
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for Sony KD-65XD9305 da den er satt ned til 24k hos Hi-Fi Klubben men i forrige Topic her på forumet så jeg at Philips 65pus7601 var varmt anbefalt. Samt DX750. Bak LED og Ambilight frister veldig.
    På Expert sa de at det var ingen som slo Panasonic, og på Elkjøp var alt annet enn LG utelukket.
    Jeg håper såklart at mange av TVene som i dag koster 30-50k blir satt ned til 20-30k på Black Friday.

Så hva bør jeg gjøre? Vente å se om DX900 og ZD9 detter til 30k? På Black Friday.
    Jeg ser primært 720p/1080p materiale, men kommer til å prioritere UHD/HDR når jeg skal se film med ny TV. Ser mye film også men det er TV serier som dominerer. Lite direktesendt TV, annet enn sportsbegivenheter som OL og Håndball...
    CURVED panel vil jeg ikke ha.
    Sony KD-65X9305
    Samsung UBD-K8500, Get Box Micro, Intel NUC6 "Skull Canyon" (Kodi 16.1), Sony PS3 Slim
    Yamaha RX-A3020 Aventage
    MA Silver RX-8, MA RX-Centre, MA RX-FX, MA RX-W12
    Synology DS209II, Syology DS411j

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG OLED65B6V 65" OLED TV - Expert.no

Følg med på om denne kommer på tilbud.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,665
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den er på 20% avslag torsdag til lørdag hos Expert, for dem som har Mastercard fra DNB.
    Supertilbud med MasterCard fra DNB - DNB

Så da har du den til den nette sum av 28.000,-

4. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,176
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Elkjøp sa at LG er det du bør velge, håper jeg inderlig de snakket om OLED og ikke LCD. LG er klasseledende dårlig på LCD for de som ikke har innsynsvinkel som primærbehov.

XD9305 var opprinnelig ikke innenfor budsjett i tråden om pus7601 vs dx750. La inn et notis der om at jeg mest sannsynlig går for xd9305, nå som den er på tilbud. Den har kanskje ikke direkte LED bakbelysning, men en veldig god kantbelysning som gjør en veldig god jobb. Den når ikke like dypt sortnivå som Panasonicen, men den gjør en bedre jobb på HDR hva lysstyrke angår. Det blir riktignok en del clouding. . .men det må man bare leve med i denne prisklassen inntil videre.

Tipset om OLED og 20% rabatt er jo kurant, men det gjelder jo også øvrige TVer
    Jeg er ganske forelska i bildet OLED gjengir, men det er ikke mye positiv lesing mht ujevnheter i panel og døde eller utbrente piksler.

Edit:
    65" DX900 er nede i 32990 kr nå hos budalradio.no !
    Sist endret av Galnes; 10-26-2016 kl 16:23

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.

Før jeg så denne PUS7601 hadde jeg bestemt meg for XD9305 pga at den var den med best panel i denne testen:
    Test av 65” TV-er til Fotball-EM | Lyd & Bilde
    For meg er Bildekvaliteten alfa omega. Alle smartfunksjoner og andre ting kommer langt ned på lista.
    Men når det er sagt har Sonyen Android og da slipper jeg Media PC til Kodi. Eneste minus med å kjøre kodi i TVen er at hverken ARC eller den optiske utgangen takler HD lyd. Det beste du får er DTS/Dolby Digital.. men det kan jeg leve med. Kan oppgradere Intel NUCen min til en som takler 4K senere...

OLED65B6V er jo muligens innenfor med et BF tilbud. Men du, Galnes, mener at OLED teknologien fortsatt sliter med barnesykdommer?
    Jeg forventer å ha denne TVen i 8 nye år så da sjangser jeg ikke på OLED.

Spørsmålet nå er om XD9305 detter under 24000 noen gang eller om ZD9/DX900 detter under 30000 på Black Friday...
    Sony KD-65X9305
    Samsung UBD-K8500, Get Box Micro, Intel NUC6 "Skull Canyon" (Kodi 16.1), Sony PS3 Slim
    Yamaha RX-A3020 Aventage

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,176
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra hva jeg har lest kan man redusere sannsynligheten for OLED problemer ved innkjøring ala plasma, og at problemene ikke skal være like ille på 2016-modellene som tidligere. Avhengig av hvor man kjøper, vil det være veldig lett å få sendt den i retur dersom man får et dårlig panel og oppdager det hhv tidlig. Det er vel ennå for tidlig å si noe om hvorvidt 2016-modellene også vil oppleve døde/utbrente piksler etter +/- 1000 timer. Men jeg tar ikke sjansen per nå. Har hatt nåværende TV i 9 år og håper å ha erstatteren lenge også.

Du kan jo høre i morgen med expert (på nett) om de matcher budal radio på dx900.
    Med DNB mastercard rabatten blir den da under 30 000.

Jeg tenker å kjøpe xd9305 i morgen og prisen etter rabatt tror jeg slår selv black friday pris.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,080
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare en måte å hindre fast innbrenning på OLED, og det er å sette dem opp med moderat lysstyrke/spenning på panelet. I et mørk-maskert rom holder det med 100 nits, og da er innbrenningsfaren relativt liten. Om du ønsker å se HDR-materiale, så glem OLED. Med panorering i scener med noenlunde jevne gråtoner ser man innbrenning på alle OLED paneler som er kalibrert for bruk i lyse miljøer (typisk stue med ambient lys). Jeg sjekker OLED-panelene i alle butikkene jeg er innom, og har ikke opplevd en eneste "butikk-TV" uten innbrenning.

Forøvrig enig med Galnes, sjekk prisen på DX900 i morgen, eller kikk på XD9305
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

9. Takk torsteinvh takket for denne posten
    Liker Kohe321 har likt denne posten
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,665
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er bare en måte å hindre fast innbrenning på OLED, og det er å sette dem opp med moderat lysstyrke/spenning på panelet. ......
    Om du ønsker å se HDR-materiale, så glem OLED. ....... J
    eg sjekker OLED-panelene i alle butikkene jeg er innom, og har ikke opplevd en eneste "butikk-TV" uten innbrenning.
    Huff og puff.
    Jeg trodde innbrenning hørte fortiden til. Dette var jeg ikke klar over er en problemstilling i OLED-verden.
    Og hvis OLED ikke egner seg for HDR, er det i mine øyne et tilbakeskritt da jeg synes HDR er en av de store oppgraderingene på tv-fronten siste årene.
    Hvis jeg kunne valgt mellom 4k-oppløsning uten HDR, eller et blu-rayformat med 1080p og HDR, hadde jeg valgt sistnevnte.
    Nå fikk heldigvis nye formatet begge deler, men jeg med mine 65" sliter med å se forskjell i oppløsningen mellom 1080 og 4k. Men med og uten HDR ser jeg stor forskjell på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg burde kjøpe meg en LG-OLED... Tv'en står på opptil 16 timer i døgnet, og jeg har SKRIFTLIG svar fra LG at jeg ikke vil få problem med innbrenning på LG OLED...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg chattet med Expert.no supporten i dag og spurte etter tilbud på DX900.
    Det kunne de ikke svare på men hintet sterkt til å følge med på helgekupp tilbudet på lørdag...

Det blir spennede å se om jeg får meg en DX900 til 33k-20% eller en XD9305 til 24k-20%...
    Da blir det mest sannsynlig ny TV på Lørdag.. \o/
    Sony KD-65X9305
    Yamaha RX-A3020 Aventage

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,176
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble XD9305 på meg idag. Fristet å vente å se på dx900, fikk også tilbakemelding om at de ikke tar prismatch. Får heller bruke mellomlegget på å delvis sponse atmos receiver og xbox one s. Etter rabatten blir one s 2232kr. UHD Blu-rayspiller svært billig og Atmosstøtte bekreftet at kommer

14. Takk coopers takket for denne posten
    Liker WarMastodon, Gorm har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes Vis post
    Ble XD9305 på meg idag. Fristet å vente å se på dx900, fikk også tilbakemelding om at de ikke tar prismatch. Får heller bruke mellomlegget på å delvis sponse atmos receiver og xbox one s. Etter rabatten blir one s 2232kr. UHD Blu-rayspiller svært billig og Atmosstøtte bekreftet at kommer

Gratulerer!

Gi oss en liten tilbakemelding etter kalibrering/oppsett så vi får høre om du er fornøyd og om den har andre styrker eller svakheter enn de som er påpekt i testene..
    Sony KD-65X9305
    Yamaha RX-A3020 Aventage

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare en måte å hindre fast innbrenning på OLED, og det er å sette dem opp med moderat lysstyrke/spenning på panelet. I et mørk-maskert rom holder det med 100 nits, og da er innbrenningsfaren relativt liten.
    For å begrense lysstyrken, skrur du da ned kontrast eller OLED-light eller begge deler? Utifra det jeg har lest meg til på diverse forum vil jeg gjette på kontrast...
    Jeg har imidlertid også lest at kontrasten kan påvirke gamma og gråskala ved kalibrering, og at den derfor bør settes til en bestemt verdi. Har du erfart dette under kalibrering?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,080
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar ned panelspenningen først, og tilpasser med kontrast etterpå. Kontrasten endrer strengt tatt bare gamma om du skrur den for høyt, for da risikerer du utbrenning i toppen. Kontrasten senker bare lysstyrken i hvitt (og dermed hele gråskalaen), og skal ikke endre gamma på et riktig konstruert panel. Klart, om du senker kontrasten ekstremt lavt vil du til slutt havne i en situasjon der du har begrenset dynamikken til panelet så mye at det ikke lengre klarer å opprettholde en korrekt gamma. Men da har du også alt for lav lysstyrke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

18. Takk torsteinvh takket for denne posten
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,176
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WarMastodon Vis post
    Gratulerer!

Gi oss en liten tilbakemelding etter kalibrering/oppsett så vi får høre om du er fornøyd og om den har andre styrker eller svakheter enn de som er påpekt i testene..
    Takker
    Jeg antar at jeg ikke mottar min før uti neste uke, med mindre jeg er svært heldig. Så da er mastercardkampanjen over. Krysser fingrene for at DX900 kommer på lørdagstilbud

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk!
    Bare for å være sikker, når du sier panelspenning, mener du da menyvalget 'OLED-light'? Finner ikke noe annet enn det og kontrast som setter ned lysstyrken...

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare en måte å hindre fast innbrenning på OLED, og det er å sette dem opp med moderat lysstyrke/spenning på panelet. I et mørk-maskert rom holder det med 100 nits, og da er innbrenningsfaren relativt liten. Om du ønsker å se HDR-materiale, så glem OLED. Med panorering i scener med noenlunde jevne gråtoner ser man innbrenning på alle OLED paneler som er kalibrert for bruk i lyse miljøer (typisk stue med ambient lys). Jeg sjekker OLED-panelene i alle butikkene jeg er innom, og har ikke opplevd en eneste "butikk-TV" uten innbrenning.
    Dette syntes jeg var et merkelig svar i fra en fagperson som deg selv Gorm. Argumentet om at du ikke har vært innom en butikk uten å ha sett et OLED panel uten innbrenning er jo nokså naturlig siden disse panelene står ukalibrerte på "vibrant" modus og fremviser eksakt samme materiale dag ut og dag inn. Det ville også ha skjedd med et plasma panel, som forøverig i mange fagpersoners øyne fremdeles blir sett på som det beste man kan få av bildekvalitet og teknologi.

Jeg har snakket med flere som har hatt både DX900 og LG B6V i hus, og rater B6V som det suvurene settet av de to. Jeg var i samme båt og valget sto mellom de to. Jeg er nå snart to uker inn med min B6V og jeg kunne ikke vært mer happy. Kjører OLED LIGHT på 100 i dagmodus og OLED LIGHT 30 på natt/kveldmodus uten et hint av innbrennning, banding eller andre problemer. På AVforums.com eviglange B6-tråd finner du heller ingen med innbrennings problemer. HDR/ Dolby Vision modus på B6V gir etter min mening mye mer punch enn DX900 og andre tv'er fordi man oppnår en mye bredere dynamikk med sortnivået man får fra B6V på tross av lavere nits.

Det eneste ankepunktet med B6V har vært hakking under avspilling av UHD BluRay, noe som var et software problem og som ble løst med en global firmware oppdatering som ble rullet ut i går.

Snakker vi derimot om OLED paneler FØR 2016 modellene, er jeg helt enig med deg Gorm

22. Takk Solgaard takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når/hvor helgekuppene til Expert publiseres?
    Sony KD-65X9305
    Yamaha RX-A3020 Aventage

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Expert kundeservice og de sa at Helgekuppet publiseres i nettbutikken kl 18.00 i dag.
    Sony KD-65X9305
    Yamaha RX-A3020 Aventage

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 65 B6 satt ned ytterligere i pris fra i dag: Best pris pa LG OLED65B6V - Se priser for kjop i Prisguide

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Trenger tips til ny hjemmekino på "budsjett"
    By ksjon in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 02-17-2014, 20:39
  2. CM7 - Rimelig forsterker "student" budsjett.
    By OriginalRed in forum Høyttalere
    Svar: 35
    Siste melding: 08-11-2010, 01:26
  3. Panasonic DMP-BD65. Ny "budsjett" blu-ray spiller til stor tv.
    By thamule in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-27-2010, 00:35
  4. Plasma/LCD 47"-50" (maks 8000,-) budsjett-TV
    By niccen in forum TV-apparater
    Svar: 36
    Siste melding: 02-22-2010, 22:20
  5. Innspill til første "budsjett" hifi anlegg
    By Øivind-J in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2008, 03:56

Stikkord for denne tråden