Ny 65" Budsjett 20k-30k - Side 9
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 200
    Da var OLED65B6V på veggen.

Ble møtt med en liten utfordring umiddelbart.. Viser seg at OLED65B6V har VESA festet helt nederst på baksiden, hvorpå vår Kuro LX5090H har de relativt høyt på baksiden. Dette har ført til at TV-en henger høyere enn vi hadde sett for oss. Ikke noe umiddelbart problem, og det spørs om vi gidder å skru ned veggfestet fra veggen, lage nye hull i det som er betong osv.. Irriterer meg også litt at strømkabelen har uttak på stikk motsatt side kontra alle inngangene på TV-en, gjør det ekstra kronglete med tanke på kabelhåndtering.

Når det er sagt så er jo TV-en usaklig tynn, hvor vår Kuro LX5090H føles som en tanks så var det nærmest ubehagelig å løfte OLED65B6V opp på veggen da det føles som jeg håndterer et spedbarn som ikke tåler noe som helst. Viste seg jo også at ting som antennekabel, optisk kabel og nettverkskabel måtte kobles til før vi hang den opp da den er såpass tynn og det såpass vanskelig å komme til disse koblingene bak på TV-en at det ikke nyttet å prøve på det etter den var på veggen.

Førsteinntrykket er ganske så nådeløst. Dette er en TV med vanvittig stort potensialet. Med riktig kildematerialet så ser den rett og slett fantastisk ut med et kontrastnivå som går et par hakk utenpå Kuro LX5090H som må sies å være temmelig solid den også. Men samtidig så er den temmelig nådeløs når den kommer til dårligere kildematerialet, spesielt når vi sitter såpass nærme en 65-tommer TV så skal det ikke så mye til før bildet føles noe utvasket og "mykt".

Nå har vi foreløpig ikke fått testet noe 4K/UHD/2160P materialet enda, men man ser jo stor forskjell fra 1080P materialet med god bitrate og 720/1080P materialet med litt mer ymse kvalitet/bitrate. Det mest skuffende er vel at nettopp Live-TV (Canal Digital Parabol/Satellitt) er noe av det som fungerer litt skuffende. Satellitt-TV har jo høy bitrate, men de fleste kanaler sender jo dessverre bare i 720P og det ser veldig ymse ut på denne TV-en.

Jeg mistenker at LG rett og slett har spart inn endel på prosesseringen på disse TV-ene for å presse prisen. Inntrykket mitt er at den ikke er av de beste når det kommer til verken oppskalering eller interpolering. Vanskelig å sammenligne direkte med min Kuro LX5090H da den bare er 50-tommer og 1080P, men føler den gjorde en bedre jobb med å få ting som ikke kjørte i native oppløsning til å se bra ut.

Når det kommer til interpolering så føler jeg "TruMotion" som LG kaller det må være en av de mer passive løsningene på markedet. Det positive for folk er vel at du aldri vil oppleve noen markant "såpeoperaeffekt". Selv når jeg setter TruMotion til User og skrur både de-judder og de-blur til maks så blir det ingen voldsom såpeoperaeffekt å spore. Dette er jo både negativt og positiv, for min del så har jeg ikke noe problem med såpeoperaeffekten da jeg liker effekten den har på bildekvalitet i form av det føles ekstra skarpt og "smooth", og det litt negative for min del er jo at jeg selv ved å maksimere innstillingene til TruMotion ikke klarer å fremprovosere den effekten jeg ønsker. Sier jo sitt når TruMotion satt til manuelt med alt på maks er mindre aggressiv enn hva et par av de pre-konfigurerte alternativene til blant annet Samsung og Sony.

Igjen så syntes jeg dette tyder på at prosesseringen her er noe redusert. Og selv om jeg finner WebOS 3.0 ganske så visuelt og behagelig i bruk så må jeg understreke en ting; Det er treigt..... Dette er jo en av hovedgrunnene til at jeg skyr "Smart-TV" konseptet som pesten. Jeg ser virkelig ikke poenget når det skal oppleves så tregt i bruk.

Nå bruker vi en Apple TV (Gen.4) til alle "smarte funksjoner", og dette tåler virkelig ikke en sammenligning.. Installerte Plex og testet YouTube. Navigeringen i Plex er så treg sammenlignet med Apple TV, og den bruker tidvis så lang tid på å laste inn "album arts" osv at det er til å få fnatt av. YouTube er noe bedre, men det føles så tregt å navigere i menyene... Eneste vi kommer til å bruke WebOS 3.0 til er for å se 4K/UHD/2160p via Plex, da Apple TV ikke støtter 4K. Og det får være lidelse nok.

Men sånn alt i alt så virker det jo som en grei forbedring ifra min Kuro LX5090H, må få testet mer litt mer materialet osv før jeg kan trekke noen endelig konklusjon med førsteinntrykket av selve bildekvaliteten er veldig positiv. Det er bare synd at TV-en virkelig litt sånn middels hva gjelder oppskalering, interpolering osv..

Har du lastet ned siste oppdateringen? Ligger som regel ute der før du får automatisk melding om den på TV'n.
    http://www.lg.com/no/support/support...t/lg-OLED65B6V

Er en veldig bra oppdatering som fikser en del viktige ting. Såpass bra at bl.a. HDTVtest.co.uk har oppdatert testen sin.
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled5...1611044381.htm

Oppskaleringa er vel ikke helt på Sony nivå men jeg synes kabel TV fra CD ser bra ut på den innebygde tuneren. Parabol har jeg ikke prøvd. Smart TV har jeg kun testet så vidt på NRK og YouTube. Synes hastigheten var helt OK. Muligens fordi jeg kommer fra Android TV.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Jeg har samme skjerm og er enig med alt du skriver. Den er i noen tilfeller litt kresen og ikke alle kanaler på min Get boks ser like bra ut for å si det sånn. Ut over dette så er jeg strålende fornøyd da den leverer så det synger ellers.

Et spørsmål, jeg ønsker også å få den opp på veggen (betong). Vet noen hvilket veggfester om er best å benytte? Jeg finner ikke noe konkret for årets Oled modeller...

Veggfeste skulle vel egentlig bare være og følge vesa standarden, og så finne et feste som skal takle vekt og være ment for og festes i betong i ditt tilfelle.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Sitat Opprinnelig postet av RamGuy Vis post
    Da var OLED65B6V på veggen.

Ble møtt med en liten utfordring umiddelbart.. Viser seg at OLED65B6V har VESA festet helt nederst på baksiden, hvorpå vår Kuro LX5090H har de relativt høyt på baksiden. Dette har ført til at TV-en henger høyere enn vi hadde sett for oss. Ikke noe umiddelbart problem, og det spørs om vi gidder å skru ned veggfestet fra veggen, lage nye hull i det som er betong osv.. Irriterer meg også litt at strømkabelen har uttak på stikk motsatt side kontra alle inngangene på TV-en, gjør det ekstra kronglete med tanke på kabelhåndtering.

Når det er sagt så er jo TV-en usaklig tynn, hvor vår Kuro LX5090H føles som en tanks så var det nærmest ubehagelig å løfte OLED65B6V opp på veggen da det føles som jeg håndterer et spedbarn som ikke tåler noe som helst. Viste seg jo også at ting som antennekabel, optisk kabel og nettverkskabel måtte kobles til før vi hang den opp da den er såpass tynn og det såpass vanskelig å komme til disse koblingene bak på TV-en at det ikke nyttet å prøve på det etter den var på veggen.

Førsteinntrykket er ganske så nådeløst. Dette er en TV med vanvittig stort potensialet. Med riktig kildematerialet så ser den rett og slett fantastisk ut med et kontrastnivå som går et par hakk utenpå Kuro LX5090H som må sies å være temmelig solid den også. Men samtidig så er den temmelig nådeløs når den kommer til dårligere kildematerialet, spesielt når vi sitter såpass nærme en 65-tommer TV så skal det ikke så mye til før bildet føles noe utvasket og "mykt".

Nå har vi foreløpig ikke fått testet noe 4K/UHD/2160P materialet enda, men man ser jo stor forskjell fra 1080P materialet med god bitrate og 720/1080P materialet med litt mer ymse kvalitet/bitrate. Det mest skuffende er vel at nettopp Live-TV (Canal Digital Parabol/Satellitt) er noe av det som fungerer litt skuffende. Satellitt-TV har jo høy bitrate, men de fleste kanaler sender jo dessverre bare i 720P og det ser veldig ymse ut på denne TV-en.

Jeg mistenker at LG rett og slett har spart inn endel på prosesseringen på disse TV-ene for å presse prisen. Inntrykket mitt er at den ikke er av de beste når det kommer til verken oppskalering eller interpolering. Vanskelig å sammenligne direkte med min Kuro LX5090H da den bare er 50-tommer og 1080P, men føler den gjorde en bedre jobb med å få ting som ikke kjørte i native oppløsning til å se bra ut.

Når det kommer til interpolering så føler jeg "TruMotion" som LG kaller det må være en av de mer passive løsningene på markedet. Det positive for folk er vel at du aldri vil oppleve noen markant "såpeoperaeffekt". Selv når jeg setter TruMotion til User og skrur både de-judder og de-blur til maks så blir det ingen voldsom såpeoperaeffekt å spore. Dette er jo både negativt og positiv, for min del så har jeg ikke noe problem med såpeoperaeffekten da jeg liker effekten den har på bildekvalitet i form av det føles ekstra skarpt og "smooth", og det litt negative for min del er jo at jeg selv ved å maksimere innstillingene til TruMotion ikke klarer å fremprovosere den effekten jeg ønsker. Sier jo sitt når TruMotion satt til manuelt med alt på maks er mindre aggressiv enn hva et par av de pre-konfigurerte alternativene til blant annet Samsung og Sony.

Igjen så syntes jeg dette tyder på at prosesseringen her er noe redusert. Og selv om jeg finner WebOS 3.0 ganske så visuelt og behagelig i bruk så må jeg understreke en ting; Det er treigt..... Dette er jo en av hovedgrunnene til at jeg skyr "Smart-TV" konseptet som pesten. Jeg ser virkelig ikke poenget når det skal oppleves så tregt i bruk.

Nå bruker vi en Apple TV (Gen.4) til alle "smarte funksjoner", og dette tåler virkelig ikke en sammenligning.. Installerte Plex og testet YouTube. Navigeringen i Plex er så treg sammenlignet med Apple TV, og den bruker tidvis så lang tid på å laste inn "album arts" osv at det er til å få fnatt av. YouTube er noe bedre, men det føles så tregt å navigere i menyene... Eneste vi kommer til å bruke WebOS 3.0 til er for å se 4K/UHD/2160p via Plex, da Apple TV ikke støtter 4K. Og det får være lidelse nok.

Men sånn alt i alt så virker det jo som en grei forbedring ifra min Kuro LX5090H, må få testet mer litt mer materialet osv før jeg kan trekke noen endelig konklusjon med førsteinntrykket av selve bildekvaliteten er veldig positiv. Det er bare synd at TV-en virkelig litt sånn middels hva gjelder oppskalering, interpolering osv..
    Mulig de har spart på prosesseringen, men har det ikke også litt med at det ikke er baklys på OLED? Tenker da på interpoleringen. Har også bestilt meg en B6V, dog på 55" (ellers hadde kona tatt livet av meg- holdt på tilte i vinkel når jeg snakket om å kjøpe TV til 35k (dette var før nedgangen til 27-28k)), så er veldig spent selv. Jeg liker også godt såpeoperaeffekten på min Panasonic 55" TX-L55WT50Y. Selv om den introduserer artifakter rundt raskt bevegende objekter.

Du snakker om AppleTV, og den er jo helt på tryne mtp på at den kjører alt på 60Hz og ikke på 23/24Hz. Spesielt ille på NRK-appen. Det er natt og dag forskjell på bevegelser dersom du ser på NRK via Canal Digital Kabel og AppleTV. Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt bruker Plex på stuePCen når jeg skal se filmer i god kvalitet, samt at jeg også bruker Netflix appen på TVen, selv om den tar 3 minutter å starte. Da får jeg helt perfekte (i mine øyne) bevegelser på innholdet jeg skal se.

Skaffet meg Lg oled55b6v sist uke til 15 000 på lefdal (black friday).Hadde opprinnelig handlet ein samsung 557005 led tv.Men kommer fra pioneer lx5090,så ble ikkje heilt fornøyd med samsungen.Men begynner å bli litt skeptisk,når eg leser om fare for innbrening på lgen etter å ha lest igjennom tråden her.Nå er vel dette en ny modell,så det kan jo dukke opp problemer etterhvert. :/ Har retur fram til 31 desember meiner eg.Usikker om eg skal beholde tven og ta sjangsen på at det ikkje blir noe tull,eller levere den inn igjen og bytte ut med led tv?????? Hva ville dere gjort?
    Sist endret av gertost; 11-27-2016 kl 15:44

Prøver forøvrig desse innstillingene på tven nå:

https://www.youtube.com/watch?v=HXwFi3E1K0g

Må si meg virkelig misunnelig på de som fikk LG OLED B6 65" til 27k i helgen. Helt latterlig bra TV for den prisen. pappaen til en kompis av meg holdt på å kjøpe den i sommer til 65 000kr men valgte å utsette TV kjøpet.

Får håpet at Black Friday 2017 så får vi 65OLEDB7 til under 25k så kanskje jeg kan pensjonere 50" Kuro fra 2008

Lurer på om LG kommer til å forsette TV hierarkiet på samme måte som de gjorde i år.
    Fire OLED Tver:

1. G6 --> G7
    2. E6 --> E7
    3. C6 --> C7
    4. B6 --> B7

Der G indikerer toppmodellen og B er bunnmodellen, MEN alle fire har +/- ≈ bildekvalitet og eneste forskjellene er tilbehør/features/høyttaler( menhelt ærlig, hvem bruker mer enn 15k på en TV uten å kjøpe eksterne høyttalere?) <-- håper ingen!! syns nesten at TV produsenter skal slutte å bygge inn høyttalere på TVen, slik at man blir "tvunget" til å kjøpe godlyd.. Bra for hi-fi industrien
    Så vidt meg bekjent er det ingen andre produsenter som har gjort dette før?

Perfekt for sånne som meg som er kun etter bildekvalitet. For min del kunne den nye B7 i 2017 hatt tjukkere plastramme, vært feit som en plasma, hatt ingen høyttalere i det hele tatt, ingen dekoder, ingen 3D, ingen smart-TV så lenge den får bildekvaliteten til G7 til en langt lavere pris. O.K., kanskje ikke de to første, men de fire sistnevnte vet jeg at jeg ALDRI kommer til å bruke uansett, så jeg syns det er synd at ingen produsent tilbyr high-end bilde med basic TV.

Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Skaffet meg Lg oled55b6v sist uke til 15 000 på lefdal (black friday).Hadde opprinnelig handlet ein samsung 557005 led tv.Men kommer fra pioneer lx5090,så ble ikkje heilt fornøyd med samsungen.Men begynner å bli litt skeptisk,når eg leser om fare for innbrening på lgen etter å ha lest igjennom tråden her.Nå er vel dette en ny modell,så det kan jo dukke opp problemer etterhvert. :/ Har retur fram til 31 desember meiner eg.Usikker om eg skal beholde tven og ta sjangsen på at det ikkje blir noe tull,eller levere den inn igjen og bytte ut med led tv?????? Hva ville dere gjort?
    Har lest igjennom hele tråden på avsforums.com, og det er vel ingen der som klager på innbrenning. Noen få har nevnt image retention dersom et statisk bilde har stått på i lang tid. Har forsvunnet med litt white noise eller renseprosessen som er bygd inn i TVen. Har selv bestilt samme TVen og er ikke bekymret for dette.

Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Da har jeg fått tittet litt på mitt nye Panasonic DX900 TV. Umiddelbart er inntrykket negativt. Blasse bilder og svak fargegjengivelse er normen. Har prøvd ut alle bildemoduser, men må si jeg er svært skuffet over kvaliteten på bildet. Jeg har ikke justert noe. Dette er rett ut av boksen. Men satte på filmen Modig (animert) siden det var den som lå nærmest og heller ikke her er jeg videre imponert. Bildene på mitt 3 år gamle Samsung TV er 100 ganger bedre. Håper det er neo jeg ikke har gjort/burde ha gjort som er årsaken. TV-bildene kommer fra RiksTv. Ikke verdens beste signaler der, vet jeg. OPPO var kilde på BD. Alt av signaler går igjennom, en nå ganske uttdatert , Yamaha DPS-Z7. Bruker ordinære HDMI-kabler. Noen som vet hva som er feil her? Jeg hadde forventet mye mer av et TV til kr 54000,- må jeg være ærlig å si.
    Du har vel fått orden på tv-en din nå, men min umiddelbare reaksjon var: Garbage in garbage out...og det å bytte ut Tv-en uten å oppgradere det som formidler bildet ditt vil sjelden være vellykket.
    Kjøpte 55 LG UH 850 i mai, og satte den opp med min Yamaha 2020 og samme HDMI kabel mellom receiver og TV. Har parabol fra både CD og Viasat. Det så jo fint ut...og Netflix i 4K var jo bra...samt div. klipp fra YouTube...Var en tur i butikk og tenkte at jeg kanskje skulle få en ny HDMI mellom receiver og TV...kjøpte en ordentlig K Monster Cable...den som var der fra før av kjøpte jegor 3 år siden på nettet...skulle være utrolig bra...Men da jeg byttet ut den med den nye Monster Cable så fikk jeg et merkbart bedre bilde.... så kom ny Viasat 4K tuner i hus...og bildene fra Astra satellitten var utrolig bra...i dag er det et utvalg fra NASA.... Valgte å bytte ut min Yamaha 2020 med en 860 for å få HDCP 2.2 på plass slik at jeg kunne se det lille av 4K sendinger som Viasat foreløpig har i gjennom receiver. Min konklusjon er jo at man må ha balanse i sitt oppsett...dvs. komponenter som matcher hverandre...og med nye standarder som HDR osv så
    holder det ikke med Biltema kabler lenger....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Det er HELT innafor å ha innebygde høyttalere. Ikke alle som gidder "fyre opp" ekstra enheter for å høre på Dagsrevyen.

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Du har vel fått orden på tv-en din nå, men min umiddelbare reaksjon var: Garbage in garbage out...og det å bytte ut Tv-en uten å oppgradere det som formidler bildet ditt vil sjelden være vellykket.
    Kjøpte 55 LG UH 850 i mai, og satte den opp med min Yamaha 2020 og samme HDMI kabel mellom receiver og TV. Har parabol fra både CD og Viasat. Det så jo fint ut...og Netflix i 4K var jo bra...samt div. klipp fra YouTube...Var en tur i butikk og tenkte at jeg kanskje skulle få en ny HDMI mellom receiver og TV...kjøpte en ordentlig K Monster Cable...den som var der fra før av kjøpte jegor 3 år siden på nettet...skulle være utrolig bra...Men da jeg byttet ut den med den nye Monster Cable så fikk jeg et merkbart bedre bilde.... så kom ny Viasat 4K tuner i hus...og bildene fra Astra satellitten var utrolig bra...i dag er det et utvalg fra NASA.... Valgte å bytte ut min Yamaha 2020 med en 860 for å få HDCP 2.2 på plass slik at jeg kunne se det lille av 4K sendinger som Viasat foreløpig har i gjennom receiver. Min konklusjon er jo at man må ha balanse i sitt oppsett...dvs. komponenter som matcher hverandre...og med nye standarder som HDR osv så

For et syn du må ha som så forskjell med ny HDMI-kabel!

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    For et syn du må ha som så forskjell med ny HDMI-kabel!
    Og jeg har hatt briller i mer enn 60 år....[emoji851][emoji41]

Og jeg vil anbefale alle å lese litt om HDMI standarder...og ikke glemme at det sitter noe inne i TV og receiver som man kobler HDMI ledningen til...
    Og at kravene til datamengder disse ledningene skal formidle har økt...

Ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd.....

Dette minner meg om diskusjonen for mer enn 30 år siden da de første CD spillerne kom. Ettersom alt var digitalt så ble det sagt at alle CD spillere ville lyde likt...
    Vi vet jo i ettertid at det ikke helt stemte...

Og går du på et HI FI / Bilde og lyd show...eller din lokale bilde og lyd
    butikk så finner du ikke mange Biltema kabler der...

Og jeg brukte div. Monster Cable på mitt første Surround anlegg i 1988...[emoji3]

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Du ser overhodet ikke forskjell ved å bytte en HDMI-kabel til 1 krone mot en til 100 millioner, forutsatt at kabelen er i 100% orden.

Sitat Opprinnelig postet av gertost Vis post
    Prøver forøvrig desse innstillingene på tven nå:

https://www.youtube.com/watch?v=HXwFi3E1K0g
    Har sett de men syntes det ble bedre med disse innstillingene med litt små justeringer.
    http://www.flatpanels.dk/test.php?su...65360043&rss#3

Er fra test av E-serien med er samme panelet i begge.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Sitat Opprinnelig postet av mrmarbles Vis post
    Du snakker om AppleTV, og den er jo helt på tryne mtp på at den kjører alt på 60Hz og ikke på 23/24Hz. Spesielt ille på NRK-appen. Det er natt og dag forskjell på bevegelser dersom du ser på NRK via Canal Digital Kabel og AppleTV. Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt bruker Plex på stuePCen når jeg skal se filmer i god kvalitet, samt at jeg også bruker Netflix appen på TVen, selv om den tar 3 minutter å starte. Da får jeg helt perfekte (i mine øyne) bevegelser på innholdet jeg skal se.
    Jeg har en LG 910 OLED, og etter å ha merket meg litt 'hakking' fra NRK-appen, så satte jeg opp AppleTV'en min til å kjøre på 50Hz. Har ikke gjort noe veldig vitenskaplig A-B testing, men umiddelbart inntrykk er at bevegelser ser bedre ut.

Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post

Nå er alt i skjønneste orden når det gjelder bildet TVn avgir. Den har blitt kalibrert og etter en tilvenningsperiode, som jeg nok fortsatt befinner meg i, blir jeg mer og mer forelsket i det jeg ser på skjermen fra denne fantastiske monitoren av en TV. Er helt enig med deg når det kommer til oppgraderinger av elektronikken som skal formidle bildene. RiksTv blir byttet ut til fordel for Canal Digital Satelitt. Vurderte Viasat, men avventer inntil videre. Dette basert på tester jeg har lest om dekoderne til de respektive leverandørene og dels basert på tips fra folk jeg har en oppfatning av vet bedre enn meg om slike ting. Investerer i noen middels dyre HDMI kabler som støtter 4K fra Soundgarden og har også kjøpt Panasonic DMP-UB900 4K BD-spiller for maks nytelse av 4K filmer. Så Hancock forleden og ble vel ikke så veldig imponeret over kvaliteten på bildet. Mulig filmen er produsert slik. Litt mørk og blass, med antydning til kornete bilder. Mulig det er meg igjen, som ikke har gjort alt riktig i forhold til innstillinger på TV eller BD-spiller...HDR var i alle fall aktivert ut i fra det jeg kunne se.

Det eneste som gjenstår er å bytte ut gammel receiver til fordel for en ny som støtter 4K. Det har jeg ikke pr i dag, og innbiller meg at det nok ville vært en fordel med tanke på at min gamle Yamaha DSP-Z7 sikkert nå har sine begrensninger i forhold til hvordan den behandler og sender ut signaler fra dekoder til TV. Kanskje noen her på forumet har en mening om det? Og om tips til en brukbar receiver som ikke behøver koste en månedslønning. Tror kona nærmer seg smertegrensen for nye innkjøp nå.

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh Vis post
    Jeg har en LG 910 OLED, og etter å ha merket meg litt 'hakking' fra NRK-appen, så satte jeg opp AppleTV'en min til å kjøre på 50Hz. Har ikke gjort noe veldig vitenskaplig A-B testing, men umiddelbart inntrykk er at bevegelser ser bedre ut.
    Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut :-) Er det ting som vil få ulempe ved å kjøre 50Hz?

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Det er HELT innafor å ha innebygde høyttalere. Ikke alle som gidder "fyre opp" ekstra enheter for å høre på Dagsrevyen.
    For min del er det bortkastet penger. Hatt egen TV helt siden jeg var gammel nok til å snu en Laser Disc plate (cirka 1995) og brukte ikke høyttalerene på noen av de. Vokst opp rundt hi-fi

Selvfølgelig så kommer de aldri til å kutte ut innebygde høyttalere helt, men er en liten del av meg som dør hver gang jeg hører noen som så på transformers på macbooken sin, eller så Avatar på DVD på sin Samsung 55" til 19 990,- uten anlegg

Hadde jeg vært keiseren av kloden så skulle 5.1(+) surround og HD(+) vært eneste måten å se innhold hehe

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

1. Trenger tips til ny hjemmekino på "budsjett"
    By ksjon in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 02-17-2014, 20:39
  2. CM7 - Rimelig forsterker "student" budsjett.
    By OriginalRed in forum Høyttalere
    Svar: 35
    Siste melding: 08-11-2010, 01:26
  3. Panasonic DMP-BD65. Ny "budsjett" blu-ray spiller til stor tv.
    By thamule in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-27-2010, 00:35
  4. Plasma/LCD 47"-50" (maks 8000,-) budsjett-TV
    By niccen in forum TV-apparater
    Svar: 36
    Siste melding: 02-22-2010, 22:20
  5. Innspill til første "budsjett" hifi anlegg
    By Øivind-J in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2008, 03:56

Stikkord for denne tråden