Ny 65" Budsjett 20k-30k - Side 8
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 200
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Jeg tror ikke den går særlig mye lavere enn 24.990,-
    Har sett på flere kvalitetstver som typisk starter på 49.990,- som nye. Dukker nedover, som regel bunner de på 29.990,- og så blir de værende der til ny modell kommer.
    Det er ikke slik at prisen kommer til å gå ned mot null, og jeg tror kanskje et kort sveip innom 25.000,- kan skje, og så vil det stabiliserer seg på 29.990 igjen, eller noe billigere.
    Vi er der snart vi og. Danskene hadde 55" til ca 15 K DK for en tid siden, som jo er mer enn 15 K NOK. http://www.recordere.dk/2016/11/mand...der-20-000-kr/

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har fått den opp nå
    og testet en par timer.
    Hovedsaklig div film klipp og netflix uhd.

Absolutt bedre enn min gamle samsung, bedre sort nivå til og med

Første jeg gjorde var og sette på THX Cinema modusen.
    Synes også faktisk bevegelser er veldig bra nå etter at jeg fant 'Custom' muligheten på interpoleringen.
    Kjører blur reduction på 1, film smooth på 3 og clear Motion er slått på, og resultatet er da på par, om ikke bedre enn Sony hw50 sin Motion flow på medium.

Så langt er THX modusen og pro 1/2 til og være sånn nogen lunde innafor
    Jeg må nå si meg storfornøyd etter kalibreringen på min TV. Begynner å venne meg mer og mer til et mer nøytralt bilde. Det er vakkert

Da har jeg en utfordring til deg. Se på dette nøytrale bildet i 2 uker til. Kos deg.
    Så prøver du en film eller to i dynamisk eller butikkmodus.

Da har jeg en utfordring til deg. Se på dette nøytrale bildet i 2 uker til. Kos deg.
    Jeg hadde heller blitt waterboarda.

Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Could not agree more!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Sitat Opprinnelig postet av mrmarbles Vis post
    Så lavt tror jeg ikke 65" vil falle. Det er mulig å kjøpe 55" til 15k på onsdag eller torsdag på Lefdals black friday salg.
    Angående pris...

Jeg kjøpte LG C6 i 65" i går til 24.995.- på Expert.

Expert hadde "timesalg" på den modellen på søndag kveld uten at jeg fikk kjøpt (var nok lokkesalg - jeg fikk prisvarsel-epost og trykka meg umiddelbart inn, og da var den borte)....

Jeg troppa dog opp i går hos den lokale Expert-butikken og viste til at de hadde hatt den på tilbud dagen før, og at jeg egentlig hadde bestemt meg for en 65" 9000-serie som jeg skulle plukke opp på Lefdal på torsdag.... Men om de ga meg samme pris som de selv hadde hatt kvelden før... Da gikk jeg opp i pris og tok den....

Og det fikk jeg... :-)

For de uinvidde så er C6 for øvrig B6 i svakt buet utgave med lavere input-lag, raskere prosessor og sannsynligivs verdens beste 3D til stuebruk.... Går for sistnevnte fordi det er kult for kidsa; og det er mulig å få en hel haug 3d Blu Ray-film til under hundrelappen

Trenger dog hjelp til kalibrering, så om noen i Sandnesområdet vil stille opp hadde det vært knall!

Har aldri brukt hverken dynamsik modus eller butikkmodus på noen av mine mange tv'r. Det er helt forferdelig å se på. Trenger ikke 2 uker for å ane forskjellen

Vel jeg kan gi en dag 1 tilstands rapport dx900.

Sett mye i dag, siden jeg har hatt muligheten til og holde meg hjemme.
    Alt fra gamle 90 talls DVDer, hyperkomprimerte saker fra nettet, og blueray.
    Også selvsagt spillt litt via PCen, dog da bare i 1080p siden den går via receiver.

Den er kanskje ikke montert helt bra, jeg sitter litt for lavt og litt nærme så jeg er helt på kanten av og få litt skift i innsynsvinkel.
    Dette skal utredes snarlig.
    Og det faktum at har VA panel er en grunnene til at ville ha denne så dette er ikke noen overraskelse.

Kontraster skuffer ikke, sortnivået er nok markant bedre enn på min forrige plasma tv.

Netflix appen og uhd derfra har verdt greit men jeg synes den appen skuffer på bilde kvalitet, hjelper ikke at smart funksjonene låses til normal, eller dynamisk bilde modus.
    Så jeg synes faktiskt netflix appen fra oppo gir markant bedre bilde selv om dette kun er 1080p, for hyperkomprimert video og være.

Har og sett hele Batman begins og Pixar incredibles og så langt har jeg ikke savna projektoren, bilde er bare såpass bra.
    Spessielt ut av oppo'n som kilde.

Akkurat nå leker jeg meg litt med Custom profilen for og se hva enkelte funksjoner gjør.
    F.eks dynamic range remaster gir mykere overganger med dypere sort og høyere lys punkt.
    Nesten som en Darbee med mindre artefakter. Graderinger ble også en del mykere med denne funksjonen på.

Grunn følelsen jeg da sitter igjen med etter en dag er "Herregud for et bilde", og etterfulgt av et glis som kan skremme katten. Og jeg ser det kunne kommet lenger med en kalibrering.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Hahaha......blir det krig og du sitter på viktige opplysninger, kjører motparten en tv opp i trynet på deg, full dynamisk modus, mono lyd og med en Atmos-høyttaler montert på gulvet.
    Skal vedde på du hadde lekket informasjon til høyre og venstre lenge før rulleteksten på første kortfilm.

Hva med Samsung UE78-KS9005XXE til 34 995,- black Friday pris hos Elkjøp? Det tror jeg at jeg skal slå til på :-)

Er den jeg hadde gått for om jeg skulle kjøpe ny tv i år.

Snakk om GOD service de leverer på Expert i Åsane! Fikk først DX900 til kr 33000,- som en prismatch uten diskusjon. I ettertid har Soundgarden solgt den for kr. 27999,- et kort øyeblikk. Jeg kontaktet de og fikk da ytterligere kr. 5000,- i avslag uten diskusjon. DET kaller jeg kundeservice. Så til alle som skal kjøpe ny TV i Bergen og omegn, kontakt Truls på Expert i Åsane. Han vet å behandle sine kunder.

Har også fått veldig bra service fra Expert sin kundeservice via chat. Virker som Expert har skjerpet seg etter at de fikk nye eiere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Vel soundgarden viser nå dx900 som utsolgt enda, men har justert prisen til 55k.
    Samme har Stereofil gjort så budalradio.no er nå de eneste som ikke har satt opp prisen på 65dx900 enda.
    Denon AVR-4520 CI

grunnen til at de justerer opp prisene, er for å kunne annonsere med x% rabatt black friday.
    http://www.vg.no/forbruker/forbruker...ay/a/23854424/

Har sett det på flere andre produkter de siste dagene. De har lagt stabilt til ok pris, og i disse dager blir de priset opp.
    Så blir de sikkert priset ned og med litt ekstra reduksjon på fredag, for å kunne flagge "supertilbud".

Min Kuro LX5090H har begynt å gi meg feilmeldinger som maser om speaker wiring, shutting down. Tydeligvis noe galt med lydkortet eller noe i TV-en da dette aldri var noe problem når jeg kjørte lyd til AV-receiver over HDMI, men så fort jeg har gått over til optisk til lydplanke så driver den å skrur seg av annen hver dag..

Smelte derfor til på LG OLEDB6V 65-tommer fra HiFi-klubben, så får vi se om jeg føler den er en verdig erstatter. Har jo heldigvis 30-dager åpent kjøp, og skulle den bli ytterligere rabattert de nærmeste dagene så tar jeg det nesten for gitt at de imøtekommer det og gir meg den rabatten.

Tror nok TV-en kommer til å være hakket bedre enn min LX5090H på det meste, eneste jeg er skeptisk til er "black crush", eller "grey crush" som det vel blir mer riktig å kalle det og det faktum at LG bruker sample-and-hold for motion som gjør at til tross for lynrask responstid så oppstår det motion blur akkurat som på LCD. Eller det blir jo ikke helt likt da den lynraske responstiden eliminerer problemet med undershot/overshot/trailing som du har på LCD, men ting er fremdeles blurry når det er i bevegelse som et resultat av sample-and-hold. TV-en har tilsynelatende også lavere motion resolution sammenlignet med plasma/LX5090H.

Spørsmålet er jo om dette er noe som vil irritere meg i praksis eller ikke. Problematikken blir vel også fullstendig eliminert ved bruk av interpolering / motion flow. Men det fører jo til såpeoperaeffekten som folk skyr som pesten. Men min erfaring med SVP på PC, og filmer som Hobbiten i 48Hz tilsier at jeg personlig ikke har noe imot denne såpeoperaeffekten. Er det noe jeg klarer å leve med så vil vel OLED-TVen fort gi bedre resultater hva gjelder motion enn min LX5090H som ikke har støtte noen form for interpolering overhodet og kun har et 60Hz panel.

Dette med lavere lysstyrke bryr meg ikke så alt for mye, nå har jeg ingen tall på maksimal lysstyrke på LX5090H, men tar det for gitt at OLEDB6V som tilsynelatende klarer å peake på ca 650 nits overgår LX5090H. Plasma falmer vel over tid også så jeg har vel redusert lysstyrke nå 6 år etter enn jeg hadde fra starten. Det er vel kun ved HDR TV-en eventuelt vil bli begrenset av lysstyrken, men siden den står i et relativt mørkt rom med grei lysskontroll så vil jeg tro at den klarer å få det til å svi mer enn godt nok i øya selv om den ikke klarer å peake på over 1000 nits som et par LCD-modeller klarer.

Litt skuffet over antallet HDMI-innganger. Har ikke fulgt noe særlig med på TV-er etter jeg skaffet LX5090H med 3x HDMI-innganger. Men når jeg ser antallet som er på diverse AV-receivere osv disse dager så ble jeg skuffet når jeg ser denne kun har 4x HDMI-innganger. Etter jeg sløyfet receiver og høyttalere til fordel for lydplanke så har jeg det problemet at jeg ikke har nok innganger på TV-en så jeg må rote med HDMI-switch. Hadde trodd og håpet at TV-en ville ha nok til at jeg nå kunne slippe dette, men den gang ei...

Men ser at Canal Digital lister at den har offisiell støtte for IDTV, så sånn sett så kan det gå akkurat om jeg sløyfer dekoder til fordel for IDTV. Det er vel også fordelaktig med tanke på å slippe at dekoder prosesserer og skalerer TV-sendinger til 1080P, hvorpå TV-en deretter prosesserer og skalerer det til 4K/UHD. Bruker jeg IDTV så regner jeg med at TV-en får signalet "rått" og foretar all prosessering og skalering direkte til UHD/4K på egenhånd og jeg går ut ifra at det er bedre.

Ettersom TV-en kun har en enkelt tuner så betyr det jo at man mister muligheten for opptak av to kanaler samtidig, og mulighet for å kunne se på en kanal og ta opp en annen samtidig. Men ettersom vi har tilgang på 99% av alle kanalene via Apple TV og Canal Digital sin app så kan jo den begrensingen omgås ved at vi ser på live-TV på Apple TV og benytter IDTV for opptak. Det jeg dog ikke klarer å finne noe informasjon om er hvor smart og bra IDTV faktisk fungerer? Vil TV-en utføre opptak selv om den står i standby? Vil den utføre opptak selv om vi benytter TV-en på andre inputs osv..? Tar jo det jo egentlig for gitt at alt det skal fungere, men det er jo helt umulig å oppdrive noe faktisk informasjon om teamet....

Tror ikke du blir skuffet. Savner ikke min Kuro. Canal Digital IDTV fungerer bra det men opptak har jeg ikke testet enda.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-X8500H | SONY UBP-X800

Da ble det bestilling av Samsung UE78KS9005 til kr 34995,- på meg. Kjenner jeg gleder meg nå :-)

Det skulle bli en solid tv.
    Post bilder
    Denon AVR-4520 CI

Sitat Opprinnelig postet av RamGuy Vis post

Dette med lavere lysstyrke bryr meg ikke så alt for mye, nå har jeg ingen tall på maksimal lysstyrke på LX5090H, men tar det for gitt at OLEDB6V som tilsynelatende klarer å peake på ca 650 nits overgår LX5090H. Plasma falmer vel over tid også så jeg har vel redusert lysstyrke nå 6 år etter enn jeg hadde fra starten. Det er vel kun ved HDR TV-en eventuelt vil bli begrenset av lysstyrken, men siden den står i et relativt mørkt rom med grei lysskontroll så vil jeg tro at den klarer å få det til å svi mer enn godt nok i øya selv om den ikke klarer å peake på over 1000 nits som et par LCD-modeller klarer.

Hvis du er heldig klarer din Kuro 100nits (29fl) med 10% vindu, med 100% klarer den maks halvparten pga ABL restriksjonene. Hvis du ikke har tunet den da, da kan du klare opp til 100nits i 100% vindu. LG OLED vil være mye bedre på alt bortsett fra motion resolution og kanskje uniformitet. Blackcrush er bare kalibrering og grånivå på OLED har jeg ikke hørt om...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

1. Trenger tips til ny hjemmekino på "budsjett"
    By ksjon in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 02-17-2014, 20:39
  2. CM7 - Rimelig forsterker "student" budsjett.
    By OriginalRed in forum Høyttalere
    Svar: 35
    Siste melding: 08-11-2010, 01:26
  3. Panasonic DMP-BD65. Ny "budsjett" blu-ray spiller til stor tv.
    By thamule in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-27-2010, 00:35
  4. Plasma/LCD 47"-50" (maks 8000,-) budsjett-TV
    By niccen in forum TV-apparater
    Svar: 36
    Siste melding: 02-22-2010, 22:20
  5. Innspill til første "budsjett" hifi anlegg
    By Øivind-J in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2008, 03:56

Stikkord for denne tråden