philips android tv reklamasjon.?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

philips android tv reklamasjon.?

Hei forum.
    Har kjøpt en philips tv. Kjøpt like oppunder jul i fjor.
    Når jeg fikk tvn fungerte den greit til å vise innhold via receiver. innebygde funksjoner som netflix fungerte men det var mye Pixeleringer på bilde osv. kontaktet philips og de lovet at dette skulle fikses i softwareoppdatering. Gikk ca 5 mnd før det kom en oppdatering som gjorde det mulig å skru av "perfect natural motion" også på netflix ,youtube etc. MEN da hadde de lagt på så mye tid på bildebehandling at tv nå har input lag på over kapasiteten til receiver 250 ms.
    Philips påberoper seg softwarefeil og at dette ikke dekkes av reklamasjon etc. de foreslår at jeg setter kildevalg til datamaskin og sender lyden gjennom tv og videre til receiver.
    Litt usikker på hva det gjør med signalet og vil helst kvitte meg med dette produktet før neste "oppdatering" kommer.
    Noen som har erfaring med å klage på sånt. Halve supportforumet til philips fremstår som angrende kjøpere stuck med et produkt som ikke svarer til forventningene pga svak/buggy software.
    Jeg forstår at smart tv bare er tull men hadde ikke forventet å få produktet dratisk endret til det veŕre etter en periode.

Har vi som forbrukere ikke rettigheter når vi kjøper et produkt med crappy software?

Nb! til philips eiere som vurderer å oppdatere sine apparater:
    Nå kjøpte ikke jeg kalibrering, men det er jo en fordel da hver gang det kommer en oppdatering mistes ALLE innstillingene du har gjort. har vel vært 4 oppdateringer til nå på under 1 år.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,703
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forstå at "software feil" ikke skal være en del av garantiordning/reklamasjon. Hva hvis software i kaffemaskinen min plutselig ikke ville lage kaffe, skulle da Miele påberope seg at "software feil ikke dekkes av garanti". Må være den dummeste påstanden jeg har lest på lenge, og hvis den medfører riktighet så bør alle holde seg langt unna Philips?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å forsøke returnering til butikk.
    Finner det dog litt vanskelig å bevise at ting ikke fungerer. regner med at philips kommer til å si at her funker alt hvis man bruker apparatet på den og den måten.
    La oss si at jeg kjøpte tv på grunn av "perfect natural motion" og alle de andre bildeforbedringene som denne blir solgt med. Denne tvn klarer ikke vise bildet uten mye pixeleringer (eller hva det nå heter) uten at alt slikt er slått av/satt til minimum.
    Jeg har vel egentlig blitt lurt til å tro..
    Må sette kilden som pc for å kunne hente inn millisekunder nok på lyden. Men da er jo alle bildeinnstillingene utilgjengelige.

Kjernen i saken er om vi som forbrukere har rett når vi mener produktet er endret(softwareoppdatering) etter kjøpstidspunkt/returperiode.

For "Lydplankebrukeren" har sikkert produktet blitt bedre. men ikke for meg som vil ha dette gjennom receiver.

Lignende tråder

1. Her er Android TV - Sony, Philips & Sharp er klar
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 07-13-2014, 18:26
  2. Philips med Android i TV-en
    Svar: 14
    Siste melding: 07-13-2014, 14:24
  3. Philips announces Android-powered Smart TVs
    Svar: 0
    Siste melding: 01-07-2014, 21:12
  4. Philips Fidelio M1BT + Android = mono ?
    By 3utt0n in forum Head-Fi
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2013, 00:26
  5. El-kjøp, Philips, garanti og reklamasjon.
    By SnOopy in forum Generell chitchat
    Svar: 24
    Siste melding: 01-27-2004, 18:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •