Samsung UE78JS9505, mystiske feil og låst pixel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE78JS9505, mystiske feil og låst pixel

Hei

Kjøpte en 4K UE78JS9505 i våres, og er jevnt over meget fornøyd med denne.

Men det har oppstått noen feil som irriterer meg. For det første åpner TV plutselig forskjellige menyer, og den lille musepekeren flytter seg rundt og velger avogtil undermenyer, selv om jeg ikke har gjort noe selv og attpåtil har tatt batteriene ut av begge fjernkontroller for å teste.
    Har ingen gjenboere, men har persienner i stua, kan det ha noe å si?

Bruker en stuepc med Logitech trådløs mus/tastatur mot den, ofte blacker HDMI porten som den står på ut noen sekunder før den re-synker og får bilde tilbake igjen.

Har også en låst pixel midt på skjermen (selvsagt), og klarer ikke finne hva Samsungs garanti på døde/stuck pixels er?
    Sist endret av EivindLunde; 10-10-2016 kl 12:20

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning kjører du?
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Hvilken oppløsning kjører du?
    Fra PC?
    4K via et Nvidia GTX980Ti, utover det har jeg kun de innebygde appene i TV. Ingen dekoder altså.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenker jeg at du har litt prøving og feiling med hdmi kabler foran deg. Prøvde mange kabler før jeg endelig endte opp med Monster for å bli kvitt droppet outs. Det betyr ikke at du må kjøpe Monster. :-)
    Samsung UE65HU7505
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Da tenker jeg at du har litt prøving og feiling med hdmi kabler foran deg. Prøvde mange kabler før jeg endelig endte opp med Monster for å bli kvitt droppet outs. Det betyr ikke at du må kjøpe Monster. :-)
    Nei, akkurat de blackout problemene kan skyldes mye annet enn TV`n. Men at menyer plutselig åpner seg, for så og randomly åpne submenyer og lukke seg, det har ikke noe med HDMI kabelen å gjøre.

Og hva er Samsungs pixelgaranti på UHD TV`er? Jeg har googlet på det, men eneste jeg finner er at de hadde en 0 døde pixler garanti på HD TV`er, og det var lenge siden.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde Vis post
    Nei, akkurat de blackout problemene kan skyldes mye annet enn TV`n.
    Javel.
    Samsung UE65HU7505

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,434
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en gang en CD spiller som "levde sitt eget liv" når den ble utsatt for lys fra lysrør. i en skrivebords lampe...

Når det gjelder Samsung TVer så er vel fjernkontrollen med pekefunksjonen delvis overført via ir og delvis "blåtann".. Det finnes vel også mulighet for fjernstyring fra Samsung apper på smart telefoner og via samsung sin hjelpefunksjon via internett. Utstyr tilkoblet via HDMI kan vel også kjøre enkelte kommandoer, men menyer er vel ikke så vanlig der. Når det gjelder dropouts i bildeoverføringen så ville jeg gått over og sjekket at alle HDMI tilkoblinger er skikkelig inne i kontaktene sine. Hvis denne TVen også har en egen extern HDMI hub så sjekk at kabelen mellom TV og denne er skikkelig satt inn. Når det gjelder døde pixler og samsung er jeg ikke sikker på hva som er garantien der.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har UE78JS9505 og har samme problemet med at tv-en blir svart i noen sekunder også kommer den tilbake. Så er nok et problem med denne modellen, det skjer dog ikke så ofte. De andre problemene done har jeg ikke opplevd, sikker på det ikke er noe som lager elektromagnetisk støy som gjør det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaexoN Vis post
    Har UE78JS9505 og har samme problemet med at tv-en blir svart i noen sekunder også kommer den tilbake. Så er nok et problem med denne modellen, det skjer dog ikke så ofte. De andre problemene done har jeg ikke opplevd, sikker på det ikke er noe som lager elektromagnetisk støy som gjør det?
    Har lurt på om det kan være sollys som gjør det, men det skjer om kvelden også. Har også tatt ut batteriene fra begge fjernkontroller for å se om det kunne gjøre noen forskjell, men det skjer allikevel.

Har et trådløst Logitech tastatur som bruker WiFi, men dette skjer også når det ikke er i bruk, så det er veldig irriterende.

Når det gjelder pikselgaranti, så er det eneste jeg har klart å finne ut at det går litt på gefüllen fra Samsungs side. Så en pixel som er midt i bildet, som min selvsagt er, kan utløse garantien, mens en som er i utkanten ikke vil gjøre det.

Men en stuck piksel midt i bildet, once seen, cannot be unseen.
    Så dette kommer jeg til å bråke om jeg ikke får fikset, det er tross alt en svært dyr TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har samme tv som du. Det jeg har problem med er Vertikal Banding når jeg ser på ski med en lys bakrunn får jeg en stålpe som er lys og som ikke skal være der.

Lignende tråder

1. Samsung BD-P6500 har låst seg...
    By wolfcry in forum Blu-ray-spillere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-04-2011, 14:03
  2. Samsung C8705, låst til kun Canal Digital Sat??
    By JabbaTheHut in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-11-2010, 04:23
  3. Samsung C8705, låst til kun Canal Digital Sat??
    By JabbaTheHut in forum Satellitt
    Svar: 0
    Siste melding: 12-10-2010, 12:19
  4. Samsung BD-P1500 låst på Firmware oppdatering
    By 007 in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 0
    Siste melding: 12-02-2008, 09:55
  5. RF-støy? Får ikke låst/låst opp bilen.
    By EspenH in forum Generell chitchat
    Svar: 10
    Siste melding: 06-23-2006, 16:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •