Samsung UE65KS7005 vs UE65KS8005

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE65KS7005 vs UE65KS8005

Hei.

Ser at prisen på Samsung 65 tommer har gått ned denne uka.
    7005 modellen koster nå 17990
    8005 modellen koster nå 21990

Så nå har jeg 2 dilemmaer:
    1) Er veldig usikker på hvilken av dem jeg skal velge. Hva får man igjen for å betale 4k ekstra for 8005 modellen. Er det verdt det? Er veldig usikker her, selv etter å ha lest litt rundt omkring på nettet.
    2) Kommer prisene til å synke noe særlig mer i løpet av de nærmeste månedene? Hadde egentlig tenkt å vente til Black Friday, men er usikker på om det blir noe særlig spare. Noen som har erfaring med hvordan prisene på Samsung TV'r pleier å oppføre seg?

Takker for alle gode innspill :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående punkt 2 kan du jo bare se i pris historikk på fjorårest modeller.
    f.eks Prisutviklingen på Samsung UE55JS9005 - Lavest Pris
    eller Prisutviklingen på Samsung UE65JU7005 - Lavest Pris
    onkyo 818+rotel rb1070, PSB Image T65, SVS SB13-ultra, 4stk dynavoice FX-4 (back + front height)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs Vis post
    Hei.

Ser at prisen på Samsung 65 tommer har gått ned denne uka.
    7005 modellen koster nå 17990
    8005 modellen koster nå 21990

Så nå har jeg 2 dilemmaer:
    1) Er veldig usikker på hvilken av dem jeg skal velge. Hva får man igjen for å betale 4k ekstra for 8005 modellen. Er det verdt det? Er veldig usikker her, selv etter å ha lest litt rundt omkring på nettet.
    2) Kommer prisene til å synke noe særlig mer i løpet av de nærmeste månedene? Hadde egentlig tenkt å vente til Black Friday, men er usikker på om det blir noe særlig spare. Noen som har erfaring med hvordan prisene på Samsung TV'r pleier å oppføre seg?

Takker for alle gode innspill :-)
    Er i samme situasjon som deg, men har landet på 7005, tror jeg. Ift pris tror jeg ikke de vil droppe mye mer, kanskje en tusenlapp eller maks to, på enkelte tilbud.

Slik jeg har forstått det er 7005 litt enklere designmessig, spesielt på baksiden, men bildemessig er det mye likt. Et litt mindre avansert kantlys er visstnok hovedforskjellen. Bedre lyd skal det også være. /-serien skal ha fått et løft i år, og virker for meg å gi mest for pengene.

Test av den buede her, som jo er identisk ellers:

Test av Samsung UE65KS7505 | Lyd & Bilde

Her er test av 8-eren:

Samsung KS8005 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av JD; 09-09-2016 kl 08:50

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Er i samme situasjon som deg, men har landet på 7005, tror jeg. Ift pris tror jeg ikke de vil droppe mye mer, kanskje en tusenlapp eller maks to, på enkelte tilbud.

Slik jeg har forstått det er 7005 litt enklere designmessig, spesielt på baksiden, men bildemessig er det mye likt. Et litt mindre avansert kantlys er visstnok hovedforskjellen. Bedre lyd skal det også være. /-serien skal ha fått et løft i år, og virker for meg å gi mest for pengene.

Test av den buede her, som jo er identisk ellers:

Test av Samsung UE65KS7505 | Lyd & Bilde

Her er test av 8-eren:

Samsung KS8005 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Jeg hoppet i det og bestilte 65KS7005 i går, kommer på torsdag. Blir nice...

6. Takk jrs takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med kjøp av 8005..

Jeg kjøpte 65" 8005 for 30 000 med 20% fra Expert for noen uker siden. Den kom frem med et hakk midt i skjermen så sende den tilbake igjen. Den var ellers strålende bildemessig.

Kjøpte senere den samme fra Hifiklubben for 27 000, men den åkte også tilbake pga altfor mye DSE / vertikal banding og ujevne farger. Kjøpte enda en ny fra Hifiklubben som har veldig lite DSE, men også den litt ujevne farger (høyre side av skjermen har et lite grønnskjær mot grått). Dog veldig lite og også veldig lite clouding så trolig et bra eksemplar.

Så i går at prisen nå er nede i 22 000 inkludert UHD Blu-rayspiller fra Hifiklubben, så har bestilt enda en og beholder den beste

Dette er generelt en veldig god TV, langt bedre enn min to-tre år gamle 65" Panasonic AX-800E på alle punkter. Jeg er nok litt mer pirkete enn de fleste, de har virkelig fått mye ut av kantbelyste skjermer nå. Bildet er for det meste veldig bra, spesielt 4K Netflix. Likevel synd at det fortsatt er stor variasjon mellom eksemplarene.

Nummereringen av modellene til Samsung er forvirrende, men jeg tror dette er den samme som 7005 i Norge (8500 = 9500?):
    Samsung KS8000 Review - 4K SUHD Smart TV - UN65KS8000, UN55KS8000

7005 er nok et godt kjøp, ser ut til å være samme TV med litt dårligere dimming, motion rate (gimmick?) og design. Vil anbefale å handle fra et sted med god returpolicy i tilfelle du får et dårlig eksemplar (sjekk Trustpilot / Prisjakt).

8. Liker jrs har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en UE65KS8005 + UBDK8500 for 21990 hos Hifiklubben til meg også :-)

10. Liker oyvinfb har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What to do...

oyvinfb, har du sammenlignet 7005/8005? UHD-BD er ikke noe stort tema, med plater til 300,- pr nå, men en spiller er jo greit å ha, selv om det er 1.generasjon, og det for det meste går i streaming-tjenester om dagen.

Hovedspørsmålet er jo da, hvor mye bedre er selve TV'en?

Har en 55HU7505 som jeg egentlig ikke savner noe med bildemessig i det daglige, men det er jo noe med eiegleden og vite at man har en bedre modell også.

Hvordan er leveringstiden til HFK?

Og ift returnpolicy, er det forskjell på HFK og Elkjøp?
    Sist endret av JD; 09-14-2016 kl 13:16

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What to do...

oyvinfb, har du sammenlignet 7005/8005? UHD-BD er ikke noe stort tema, med plater til 300,- pr nå, men en spiller er jo greit å ha, selv om det er 1.generasjon, og det for det meste går i streaming-tjenester om dagen.

Hovedspørsmålet er jo da, hvor mye bedre er selve TV'en?

Har en 55HU7505 som jeg egentlig ikke savner noe med bildemessig i det daglige, men det er jo noe med eiegleden og vite at man har en bedre modell også.

Hvordan er leveringstiden til HFK?

Og ift returnpolicy, er det forskjell på HFK og Elkjøp?
    Har ikke sett så nøye på 7005, bare litt i butikken. Likte designet på 8005 såpass mye bedre. Ser litt bedre ut i stuen noe som gjør seg når damen i utgangspunktet synes TVen er altfor stor.

HFK sender fra Danmark, tok ca. en uke. Kom med Bring som kun kunne levere ut på dagtid (selv om det sto kveldstid da jeg bestilte). Fikk melding av Bring om avtale om utkjøring nå nettopp og bestilte mandag kveld. Bring er uansett langt bedre enn Postnord (tidligere Tollpost) som Expert bruker.

Usikker på retur hos Elkjøp, HFK er hvert fall veldig hyggelige. Fikk så vidt plass til esken i Golfen så kjørte bort med den selv. Samme prosedyre for Expert, men der måtte jeg dra den inn på egenhånd gjennom hele butikken og deretter stå i kø i supportdisken. De fleste har vel uansett 30 dager "åpent kjøp" nå.

Alltid gøy med noe nytt og kan få god pris for gammel TV på FINN

...og UHD Bluray er egentlig ikke så mye poeng så lenge prisene er så høye nei. Spilleren har apper og slikt, men de er sikkert ikke bedre enn de som er på TVen. Har for lenge siden flyttet det meste av plater ut på hytta

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvinfb Vis post
    Har ikke sett så nøye på 7005, bare litt i butikken. Likte designet på 8005 såpass mye bedre. Ser litt bedre ut i stuen noe som gjør seg når damen i utgangspunktet synes TVen er altfor stor.

HFK sender fra Danmark, tok ca. en uke. Kom med Bring som kun kunne levere ut på dagtid (selv om det sto kveldstid da jeg bestilte). Fikk melding av Bring om avtale om utkjøring nå nettopp og bestilte mandag kveld. Bring er uansett langt bedre enn Postnord (tidligere Tollpost) som Expert bruker.

Usikker på retur hos Elkjøp, HFK er hvert fall veldig hyggelige. Fikk så vidt plass til esken i Golfen så kjørte bort med den selv. Samme prosedyre for Expert, men der måtte jeg dra den inn på egenhånd gjennom hele butikken og deretter stå i kø i supportdisken. De fleste har vel uansett 30 dager "åpent kjøp" nå.

Alltid gøy med noe nytt og kan få god pris for gammel TV på FINN

...og UHD Bluray er egentlig ikke så mye poeng så lenge prisene er så høye nei. Spilleren har apper og slikt, men de er sikkert ikke bedre enn de som er på TVen. Har for lenge siden flyttet det meste av plater ut på hytta
    Får 7005 i morgen, så jeg tenker jeg ser om den er tilnærmet uten feil. Skal henge på vegg i TV-stua, så ikke så big deal med designet bak.

Bruker heller penga på en fotballtur, tenker jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,756
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart å se folk klager på prisen på 300 kr for en 4K BD. For over 30 år siden betalte vi nesten like mye for en uinnspilt VHS-kassett. "Oversett" det til dagens krone...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Rart å se folk klager på prisen på 300 kr for en 4K BD. For over 30 år siden betalte vi nesten like mye for en uinnspilt VHS-kassett. "Oversett" det til dagens krone...
    Klager ikke, men konstaterer at det er høyere enn det jeg vil betale for å se en film sannsynligvis én gang, og derav ikke et stort behov. Kjøpte heller ikke VHS-er... Hadde mye DVD, og endel BD, men er nå vel så opptatt av brukervennlighet, Netflix, iTunes etc gjør mye lett tilgjengelig.

Er ikke lenger en puritaner, men fokuserer på hva er godt nok, og gir mest value for money.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Jepp, det er trend i samfunnet generelt mer enn noe som bare gjelder media. Barna som setter sammen elektronikken og klærne våre har blitt merkverdig effektive siste årene, hurra for dem.

Fikk min nye TV levert i morges med UHD spilleren, tester i kveld. Hvis man skal kjøpe en UHD-plate, hvilken bør det være? Martian? (kanskje litt for off-topic).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er trend i samfunnet generelt mer enn noe som bare gjelder media. Barna som setter sammen elektronikken og klærne våre har blitt merkverdig effektive siste årene, hurra for dem.

Fikk min nye TV levert i morges med UHD spilleren, tester i kveld. Hvis man skal kjøpe en UHD-plate, hvilken bør det være? Martian? (kanskje litt for off-topic).
    Life of Pi skal være et must, The Revenant er visstnok en av de bedre, The Martian ikke så bra:

Ultra HD Blu-ray: The ultimate guide to 4K Blu-ray movies

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JD: har du fått TV'n og kan komme med litt synsing?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått Tv'en, men ingen synsing mulig enda. Ikke fått justert inn, og har et par andre problemer.

Får ikke lyd fra Altiboxen. Er kun tilkoblet med HDMI til One-connect, og bruker foreløpig bare TV-høyttaler. Får lyd på f.eks Netflix. Har sjekket det jeg kommer over av innstillinger, men finner ikke ut av det. Noen med tips?

Får heller ikke av-knappen på fjernkontrollen til å virke. Må skru av på knappen på selve TV'en. Noen lure triks for å få den aktivert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,756
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått Tv'en, men ingen synsing mulig enda. Ikke fått justert inn, og har et par andre problemer.

Får ikke lyd fra Altiboxen. Er kun tilkoblet med HDMI til One-connect, og bruker foreløpig bare TV-høyttaler. Får lyd på f.eks Netflix. Har sjekket det jeg kommer over av innstillinger, men finner ikke ut av det. Noen med tips?

Får heller ikke av-knappen på fjernkontrollen til å virke. Må skru av på knappen på selve TV'en. Noen lure triks for å få den aktivert?
    Jeg har faktisk opplevd noen ganger selv at powerknappen ikke virker på fjernkontrollen på 7005.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en voksende samling UHD-plater. Og den råeste på billedkvalitet så langt er Mad Max i HDR.
    Sinnsykt fett bilde. En referanseplate uten tvil.
    Revenant var ok, men det er mye drit der ute også.
    Lucy som kommer 10.10.16 er kjent for å ha et knivskarpt bilde. Men filmen i seg selv er en kjedelig affære.

Sony sine utgivelser holder stort sett god kvalitet.

Star Trek Into Darkness er interressant. Den er blandet med scener filmet i IMAX og vanlige "sort stripe oppe og nede"-scener.
    Der er det merkbart mye bedre bilder på IMAX-scenene enn de andre. Lydsporet er også meget bra i den filmen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk lyd, måtte deaktivere HDMI UHD color.

Ang power, så er vel det en eneste knappen som er IR, ikke RF, slik jeg forstår det. Mulig det er noe lurt som må aktiveres, men har ikke funnet det enda.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 65" 4K UHD Smart TV 65UH850 vs SAMSUNG UE65KS8005
    By zitrix2 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 08-31-2016, 17:44
  2. Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2014, 22:34
  3. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  4. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  5. Svar: 3
    Siste melding: 11-22-2008, 19:47

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg