Samsung UE65KS7005 vs UE65KS8005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Jeg har en voksende samling UHD-plater. Og den råeste på billedkvalitet så langt er Mad Max i HDR.
    Sinnsykt fett bilde. En referanseplate uten tvil.
    Revenant var ok, men det er mye drit der ute også.
    Lucy som kommer 10.10.16 er kjent for å ha et knivskarpt bilde. Men filmen i seg selv er en kjedelig affære.

Sony sine utgivelser holder stort sett god kvalitet.

Star Trek Into Darkness er interressant. Den er blandet med scener filmet i IMAX og vanlige "sort stripe oppe og nede"-scener.
    Der er det merkbart mye bedre bilder på IMAX-scenene enn de andre. Lydsporet er også meget bra i den filmen.
    Takk for tips! The Martian fulgte med i esken så da har jeg hvert fall noe å teste med..

Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post

Ang power, så er vel det en eneste knappen som er IR, ikke RF, slik jeg forstår det. Mulig det er noe lurt som må aktiveres, men har ikke funnet det enda.
    Det er nok riktig ja!

Har nå hatt to eksemplarer oppe samtidig her i helgen og ett klikk "power" fungerer på begge. Ellers er hver enkelt fjernkontroll knyttet til en TV og fungerer kun på den.

Mitt siste eksemplar har bedre farger, men en del dårligere baklys enn det første. Ser mye fotball så kommer nok til å velge den med nesten perfekt baklys så jeg slipper DSE ved panoreringer. Så får jeg heller leve med litt grønnskjær mot grått på deler av skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ks8005 og Sonos playbar

Sitat Opprinnelig postet av jrs Vis post
    Da ble det en UE65KS8005 + UBDK8500 for 21990 hos Hifiklubben til meg også :-)
    Det ble det på meg også. Men har store problemer med å koble til sonos lydplanke. Er tilkoblet optisk, men får ikke brukt fjernkontrollen til å justere lyden på Sonos. Er kjipt å måtte justere lyd med telefonen. Har prøvd de triksene jeg har funnet ute på nett, uten hell. Er det noen som har funnet en løsning på dette? eller må jeg kjøpe en annen fjernkontroll?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at tv-ens fk skal kunne styre lydplanken, må de mest sannsynlig kobles via HDMI, og aktivere HDMI-link.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos har ikke hdmi inngang. Endte med å programmere fjernkontrollen til dekoderen til å kontrollere Sonos. Ikke optimalt , med det beste jeg får til nå.

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeoX Vis post
    Sonos har ikke hdmi inngang. Endte med å programmere fjernkontrollen til dekoderen til å kontrollere Sonos. Ikke optimalt , med det beste jeg får til nå.

Noen forslag?
    Det riktige er å skru av tv'ens innebygde høyttalere i systemmenyen, for så å programmere Sonos lydplanke til å trigge via tv-fjernkontrollerens volumknapper.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er ikke nødvendig. Jeg koblet til en Yamaha-receiver via optisk, og valgte lyd ut. Fjernkontrollen må konfigureres så den vet hva som styrer lyden. Var ganske rett frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine Vis post
    Det riktige er å skru av tv'ens innebygde høyttalere i systemmenyen, for så å programmere Sonos lydplanke til å trigge via tv-fjernkontrollerens volumknapper.
    Ja, det var det jeg gjorde.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det jeg gjorde.
    Bruker du nå Samsung fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du nå Samsung fjernkontroll?
    Ja, jeg bruker Samsung kontrollen til det meste HBO, Netflix, viasat, youtube, mm., men uten å styre lyd, den styrer jeg fra altibox fjernkontrolen. Er helt ok. Bruker jeg sonosen til musikk så styrer jeg lyden fra telefon/nettbrett

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bruker Samsung kontrollen til det meste HBO, Netflix, viasat, youtube, mm., men uten å styre lyd, den styrer jeg fra altibox fjernkontrolen. Er helt ok. Bruker jeg sonosen til musikk så styrer jeg lyden fra telefon/nettbrett
    Veldig rart. Jeg testet også med optisk ut, og da var det rett frem å få justert lyden med fjernkontrollen. Fant Tv'en Sonos under konfigurering, og test fungerte? Er oppsettet på hvordan du har koblet rett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart. Jeg testet også med optisk ut, og da var det rett frem å få justert lyden med fjernkontrollen. Fant Tv'en Sonos under konfigurering, og test fungerte? Er oppsettet på hvordan du har koblet rett?
    Hm, ser ut til at jeg må teste mer. Er vel ikke så mange måter å koble på. Optisk fra Sonos og rett i one connect boksen. Fant Tv Sonos nett eller oppdaget den selv at den var koblet til optisk?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ser ut til at jeg må teste mer. Er vel ikke så mange måter å koble på. Optisk fra Sonos og rett i one connect boksen. Fant Tv Sonos nett eller oppdaget den selv at den var koblet til optisk?
    Jeg har ikke sonos, men en Yamaha receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sonos, men en Yamaha receiver.
    Der har du nok årsaken med en gang, problemet er med Sonos

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått dette riktig så er den nye Samsung fjernkontrollen blåtann, mens Sonos krever en IR-kontroll. Skal man ha en kontroll som kan styre både TV og Sonos, så må man kjøpe denne: https://www.hifiklubben.no/tilbehor/...fjernkontroll/
    Hvis noen har fått til å styre Sonos med smart kontrolleren, så vil jeg gjerne høre hvordan!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73 Vis post
    Hvis jeg har forstått dette riktig så er den nye Samsung fjernkontrollen blåtann, mens Sonos krever en IR-kontroll. Skal man ha en kontroll som kan styre både TV og Sonos, så må man kjøpe denne: https://www.hifiklubben.no/tilbehor/...fjernkontroll/
    Hvis noen har fått til å styre Sonos med smart kontrolleren, så vil jeg gjerne høre hvordan!
    Det er delvis korrekt, Samsung Tv - de nyeste bruker RF - radiosignaler til å styre med. Sonos krever IR. Du må bruke en eller annen Ir kontroller til å styre Sonos.
    Vet ikke om du får en kontroller som har både Ir og RF. Leser de har problemer med å bruke Logitech harmony kontrollerne også. Kanskje noen andre her har en løsning?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er delvis korrekt, Samsung Tv - de nyeste bruker RF - radiosignaler til å styre med. Sonos krever IR. Du må bruke en eller annen Ir kontroller til å styre Sonos.
    Vet ikke om du får en kontroller som har både Ir og RF. Leser de har problemer med å bruke Logitech harmony kontrollerne også. Kanskje noen andre her har en løsning?
    Hvordan er det med eldre Yamaha-receivere? Går vel på IR der?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. LG 65" 4K UHD Smart TV 65UH850 vs SAMSUNG UE65KS8005
    By zitrix2 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 08-31-2016, 17:44
  2. Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2014, 22:34
  3. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  4. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  5. Svar: 3
    Siste melding: 11-22-2008, 19:47

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg