Trenger hjelp til å velge best mulig 55-65" 4K TV til maks 15K

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp til å velge best mulig 55-65" 4K TV til maks 15K

Hei. Bildepanelet (eller c3 kretskortet) på min Panasonic TX-50GT30Y røk for en måned siden, noe som endte i reklamasjon og så kreditering pga manglende deletilgang. Får en fin slant tilbake der og kan slenge i litt mellomlegg på neste, slik at jeg har budsjett på 15K +evt. frakt.

Har lest en del tester og forbrukeranmeldelser og har vel siktet meg mest inn på fjorårets bedre modeller (i følge tester,) men er redd for å gjøre et dårlig kjøp, evt. dårligere enn nødvendig, så jeg henvender meg derfor her og håper dere kan hjelpe meg på riktig spor. Kan jo være TV bransjen har gjort et kvantehopp og at billigere 2016 modeller er bedre enn eldre toppmodeller o.l. :P

Jeg er glad i sort og detaljert sortnivå. 3D er ikke så nøye. HDR er jo sikkert bonus, men har aldri sett det i praksis og så er det vel lite av dette på 2015 modeller. Har hovedsakelig sett på 55". Kan jo lett leve med 65" også, men sånn jeg tenker så bør man jo klare å oppdrive en bedre 55" på samme budsjett.

De to jeg har klart å sile ut selv, er:

Panasonic tx-55CXC725/CX700/CXE720 15K hos Elkjøp (henting blir da 3 timer tur/retur og 2 fergeturer...uff) Siden Elkjøp nekter å sende til nærmere butikk.

Samsung UE55JS9005 15K hos netonnet

Samsungen har jeg stort sett bare lest gode ting om, med unntak av en post her inne, der en person nevnte at bildet hakket ved panorering. Dette skremmer meg litt. Ellers skal jo denne ha HDR-støtte, enn om noe begrenset.

Ting jeg har lyst til å unngå:

Godt synlig kantbelysning
    Clouding
    Hakkete bildeflyt ved panorering og fartsfylte scener.
    Masse gjenskinn på blank skjerm.

Bonus:

HDR
    Evt. bakgrunnsbelysning, med mindre TV har lite merkbar kantbelysning.
    Bra på sortnivå og farger
    God oppskalering av HD og SD
    Raskt og responsivt Smart TV-system (trenger ikke mange apper, men Netflix og youtube er must)

----------------------------------------------------------------------
    Ellers kan jeg nevne at sofagruppen har avstander på 2,5-3M fra TV-benk. Vi har grei lyskontroll da det er kjellerleilighet, som ellers er innredet for hjemmekino (Kjører JVC RS10 på 100"), men enkelte skjermer er jo så blanke at lyset fra et telys kan ødelegge hele bildet. Noe av det verste jeg vet.

Kan være jeg stiller for høye krav her, så dere får bare dra meg i tøylene om jeg er storforlangen. Poenget er vel egentlig om dere klarer å finne en bedre TV enn de to jeg har listet opp her, til budsjettet mitt.

Setter stor pris på svar Tenkte å bestille i morgen, eller lørdag.

Edit: Har 4K reciever, 4K BD-spiller, 4K Skjermkort i PC og 4K kabler, så alt har bare ventet på ny TV.
    Sist endret av thundercoil; 06-18-2016 kl 04:08

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3. Takk thundercoil takket for denne posten
    Liker thundercoil har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dexxer Vis post
    Tusen takk for svar Noen som har sett denne vs 55" JS9005?
    Sist endret av thundercoil; 06-20-2016 kl 05:09

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig sluttet de med tilbudet! Nå koster den 23K i stedet for 15.999 :P

De fra komplettgruppen sa at de overførte pengene etter reklamasjonen på tirsdag som var, så håpet på at de var på plass, senest til fredagen mtp forskjellige banker, men de har fortsatt ikke dukket opp, så har ikke fått bestilt. Skulle bare bestilt den på postoppkrav eller utsettelse med en gang. Men men.. Sånn er livet. Hehe

Lurer på å bare gå på elkjøp i området her, og hente en KD-55X8505C. Den koster rett under 13K nå. Surt mtp at den har vært på tilbud til ca. 8K for et par måneder siden, men også mtp at 65"eren med LED bak panel bare kostet 3K mer på tilbudet som var.

Er denne TVen et dumt kjøp nå, i forhold til andre og evt. nyere TVer i samme prisområde?

F.eks. denne er jo på tilbud til 14K (+ trådløs høyttaler jeg ikke er interessert i) hos Expert (20K i mars, og 15K ellers):

https://www.expert.no/tv/tv/samsung-...mpaign=product

Og på Elkjøp sier de at den har HDR, mens Expert ikke nevner noe om dette:

Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55KS7005 - TV - Elkjøp
    Sist endret av thundercoil; 06-20-2016 kl 06:33

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på Elkjøp i dag og tittet litt og lekte meg med innstillinger.
    KS7005 som jeg linket over her, likte jeg ikke mye med. KD55X8505 var selvfølgelig eneste skjermen på rekken som ikke var "på" og koblet til noe.

Den jeg likte best i hele butikken (av de billigere enn 35K) var Samsung sin 55JS8505. Den var virkelig fantastisk å se på. Så på testene at den fikk litt kjeft for sortnivået, men jeg synes det hvert fall så bra ut i butikken. Så ikke noe lyslekkasjer heller, men litt gjenskinn var det. Heldigvis ikke så mye at det blir problematisk i vår stue. Problemet er at den nettopp hoppet fra 15K til 19.995kr og det blir for dyrt akkurat nå.

På andreplass kom Sony 55XD8505, som jeg synes hadde klarere og mer behagelig bilde enn de andre i samme prisområde, men jeg vet ikke hvordan den kan sammenlignes med 55X8505 som er den jeg er/var klar for å handle.

Når jeg er veldig fornøyd med JS8505, så burde jo hvert fall JS9005 være innenfor Og den er på tilbud til 15K hos netonnet, som nevnt i første innlegg, så tror jeg går for den.

Edit: Bestilte 55JS9005 på tirsdagen, så den dukker vel opp ila neste uke.
    Sist endret av thundercoil; 06-22-2016 kl 15:25

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste melding: 08-05-2013, 09:22
  2. Svar: 2
    Siste melding: 12-07-2010, 10:29
  3. Svar: 13
    Siste melding: 07-29-2009, 16:00
  4. HJELP! Trenger effektforsterker, MAKS PRIS 4000
    By Wangern in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 01-15-2008, 17:04