Samsung 2015 SUHD og Netflix HDR - Side 2
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Tizen 2 oppdateringen er komt, men ikke interfacet, det interfacet som er på andre tizen 2 tv'er kommer ikke til sek-3500u, tizen 2 er bare "under the hood"
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Jeg venter fortsatt i spenning på denne oppdateringen.. Synes de tar seg litt for god tid med dette her.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Ser frem til denne firmware oppdateringen i TVn, men det er vel ikke så mange HDR filmer å serier på Netflix for øyeblikket?

Har brukt Panasonic DMP-UB900 spilleren til å spille av Netflix HDR seriene Jessica Jones og Luke Cage fra Marvel, men det er vel egenlig ikke så mye å velge mellom ennå?

Vet ikke om denne lista er riktig, men fant denne HDR oversikten sist jeg googlet for Netflix

The Ridiculous 6 (Movie)
    A Series of Unfortunate Events (TV Series)
    Bloodline (TV Series)
    Chef’s Table (TV Series)
    Hibana (TV Seriees)
    Knights of Sidonia (TV Series)
    Marvel’s Daredevil (TV Series)
    Marvel’s Jessica Jones (TV Series)
    Marvel’s Luke Cage (TV Series)
    Marvel’s The Defenders (TV Series)
    The Do-Over (Movie)
    Sist endret av ask4me2; 01-23-2017 kl 18:55
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

For min del går det mer på prinsippet. Jeg setter overhodet ikke pris på at selskapet holder tilbake utvikling for å fremme salg av neste generasjons produkter når forgjengeren fungerer utmerket.
    Hadde det vært behov for en ny chip eller annen hardware ser jeg logikken i at jeg ikke får delta i utviklingen, men når de holder tilbake en oppdatering for å tvinge meg til å kjøpe en ny bluray-spiller eller bytte ut en 10mnd gammel tv har noen i det selskapet mistet totalt bakkekontakt, og burde vært skutt bak en låve.

Ser selvfølgelig frem til å se Luke Cage i HDR, og kanskje se noen av episodene av Chef's Table på nytt. Synes fortsatt det har tatt for lang tid, og jeg antar det ikke blir Samsung TV på meg de nærmeste årene, ene og alene pga holdningen de har til egne kunder. Det er jo ikke lenge siden de droppet utvikling av Evolution Kit til forrige generasjon high-end tv-serie heller, noe som ødela levetid betraktelig for de stakkars kundene

Ja, det er synd å si det. Men i dagens marked er tv-er priset opp mot 100.000,- "utrangert" etter 2-3 år.
    Minner litt om slik iPhones og diverse andre er. Det kommer noe nytt hvert år. Problemet er bare at vi snakker om tv-er som koster mange ganger mer enn en telefon.
    Og som newmann221 skriver. Det er ikke noe teknisk i veien for at de kunne oppdatert. De holder bare igjen.

Tesla er jo et kremeksempel på rake motsetningen til Samsung TV. Så langt det lar seg gjøre, oppdaterer de gamle biler hele tiden, og bilen får nye og bedre features.

Sitat Opprinnelig postet av newman221 Vis post
    For min del går det mer på prinsippet. Jeg setter overhodet ikke pris på at selskapet holder tilbake utvikling for å fremme salg av neste generasjons produkter når forgjengeren fungerer utmerket.
    Hadde det vært behov for en ny chip eller annen hardware ser jeg logikken i at jeg ikke får delta i utviklingen, men når de holder tilbake en oppdatering for å tvinge meg til å kjøpe en ny bluray-spiller eller bytte ut en 10mnd gammel tv har noen i det selskapet mistet totalt bakkekontakt, og burde vært skutt bak en låve.

Ser selvfølgelig frem til å se Luke Cage i HDR, og kanskje se noen av episodene av Chef's Table på nytt. Synes fortsatt det har tatt for lang tid, og jeg antar det ikke blir Samsung TV på meg de nærmeste årene, ene og alene pga holdningen de har til egne kunder. Det er jo ikke lenge siden de droppet utvikling av Evolution Kit til forrige generasjon high-end tv-serie heller, noe som ødela levetid betraktelig for de stakkars kundene

Er selfølgelig ikke uenig med deg i det du angir newman221.

Det kan virke som Samsung ikke tar vare på sine kunder som så godt som de burde, men dette gjelder vel mange leverandører som har vært tidlig ute og levert 4K utstyr de siste årene.

Grunnen har vel vært at de nye standardene ikke har vært eller er klare før utstyret blir produsert og levert, og da kommer kunder som er tidlig ute opp i situasjoner der utstyret har klare begrensinger og ikke fungerer når standardene blir vedtatt.

Samsung sine Evolution Kit er vel like mye et bevis på at de prøver å løse noen av disse begrensingene for TV kundene, men det kan jo hende at flaskehalsen i en litt eldre modell ikke lenger er mulig å løse i den eksterne interface boksen, men f.eks ligger i bånbredden, fargerommet og lysstyrken i selve panelet.

Etter å ha jobbet med drifting av diverse programvare i olje relatert industri, og sett hvordan enkle oppgraderinger på brukernes PC kan skape problemer, så kan jeg på en måte forstå at ikke alle leverandører leverer ut ny firmware så veldig ofte hvis det ikke skal løse store alvorlige drifts problemer. Hadde vært interesant å vite litt mer om hvor mange slike oppgraderinger som resulterer i nye problemer, nedetid, reklamasjons utgifter og missfornøyde kunder.

I det lange løp er det vel fornøyde kunder disse AV leverandørene lever av, så får håpe Samsung tar til vettet og ordner denne HDR firmware på best mulig måte for kunder som faktisk kan nyte godt av dette.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Oppdatering som gir HDR er rullet ut i USA for en liten stund siden, så da er det bare å vente i spenning!
    https://us.community.samsung.com/t5/...d/2729/page/28

Nå har jeg sendt epost til Samsung Support og spurt om hvor den nordiske 1481.1 firmwaren blir av.
    Har henvist til at USA og Korea har hatt den siden januar.
    Skal poste når jeg får svar, men skulle ikke forundre meg om det blir et svadasvar, slik at de kan "tvinge" folk over på 2016+ modeller for å få HDR i Netflix.

Nei, for min del lukter det tv fra Sony eller Philips neste gang. Liker ikke måten de behandler eksisterende kunder

Og her her standardsvaret jeg får fra Samsung Norden, når jeg påpeker at 1481.1 med Netflix HDR har vært i USA og Korea siden januar, og vi nå er kommet til mars.
    Vi beklager men vi har ingen informasjon om når denne oppdatering kommer til os.Den som finns nå är 1480.4. Denne skal du ha nå.
    Men vi har ingen annen at sende til deg.
    Så snart den finns tilgjengelig skal du kunne oppdatere din tv selv hvis du ikke allerede har
    den innstilt på Automatisk oppdatering.

Home > Innstillinger > Support > Programvareoppdatering > Oppdatere nå.

Nå har Samsung sluppet firmware 1490 på nettsiden sin.
    Prøvde tv-en fant den ikke selv over internett, men den kan lastes ned og installeres.

Laster ned nå, og regner med de har fått på plass Netflix HDR nå.
    http://www.samsung.com/no/support/model/UE65JS9505QXXE/

Tok tydeligvis bare 12mnd fra jeg begynte å vente på appen... Aldri Samsung igjen er foreløpig inntrykk

Sitat Opprinnelig postet av newman221 Vis post
    Tok tydeligvis bare 12mnd fra jeg begynte å vente på appen... Aldri Samsung igjen er foreløpig inntrykk

Men du bruker en Samsung mobil,,,og de brukte bare et halvt år på siste store oppdatering...så her går det i IPhone og LG TV. [emoji851][emoji851]

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Vel. Ingen Netflix HDR i firmware 1490.3 heller!!!
    Da vil jeg påstå at Samsung Nordic/Europe faktisk bevisst holder den fra oss.
    Canada og Asia fikk Netflix HDR i firm 1481.
    Hos oss hoppet den over 1481, og vi gikk fra 1480 til 1490. Ingen HDR.

Har selvsagt reinstallert Netflix-appen, men den er like HDR-løs som tidligere.

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post

Jeg har 4K og Dolby Vision i min Netflix men ikke noe HDR. Grand Tour på Amazon er den eneste som gir utslag for HDR på min LG UH 850

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Helt utrolig at det er mulig å bry seg så lite om eksisterende kunder. I USA så jeg det var et eget Samsungforum som hadde Samsung moderatorer. Der hev mange seg med i debatten. Kanskje det kunne være noe her også? Evt. at mange etterlyser dette på Facebooksidene til Samsung Norge? Jeg postet allerede spørsmål om dette der for noen dager siden. Da skulle de sjekke videre og komme tilbake.

Sitat Opprinnelig postet av hhagl Vis post
    Helt utrolig at det er mulig å bry seg så lite om eksisterende kunder.
    Ja.
    Jeg har mast om dette med Netflix HDR til support tidligere, og får aldri noe godt svar.
    Var senest i kontakt med Samsung support tidligere i uken, hvor jeg hadde 2 spørsmål.
    1. gikk på noe med fargesjatteringer, og 2. spørsmål var nok en oppfordring til firmware med Netflix HDR.
    De svarte svada på spørsmål 1, og de hoppet galant over å ta stilling til spørsmål 2.
    Så oppdaget jeg nye firmware igår, og tenkte nå har de hatt nok press på seg til at de velger å slippe firmware.
    Da jeg i tillegg så at den gikk forbi 1481, og rett opp i versjon 1490 tenkte jeg Netflix HDR var bankers, og at det kanskje var andre forbedrede funksjoner også.
    Men jeg har nå trålt gjennom tv-ens menyer, og finner ingen endringer. Jeg finner heller ikke noen versjon 1490 changelog på nettet, så hva som er gjort aner jeg ikke.

Er nå rimelig overbevist om at vi faktisk aldri vil få Netflix HDR på disse 2015-modellene, og at det dermed er forbeholdt nyere tv-er slik at vi kan "pushes" til å skifte ut tv tidligere.

Ja.
    Jeg har mast om dette med Netflix HDR til support tidligere, og får aldri noe godt svar.
    Var senest i kontakt med Samsung support tidligere i uken, hvor jeg hadde 2 spørsmål.
    1. gikk på noe med fargesjatteringer, og 2. spørsmål var nok en oppfordring til firmware med Netflix HDR.
    De svarte svada på spørsmål 1, og de hoppet galant over å ta stilling til spørsmål 2.
    Så oppdaget jeg nye firmware igår, og tenkte nå har de hatt nok press på seg til at de velger å slippe firmware.
    Da jeg i tillegg så at den gikk forbi 1481, og rett opp i versjon 1490 tenkte jeg Netflix HDR var bankers, og at det kanskje var andre forbedrede funksjoner også.
    Men jeg har nå trålt gjennom tv-ens menyer, og finner ingen endringer. Jeg finner heller ikke noen versjon 1490 changelog på nettet, så hva som er gjort aner jeg ikke.

Er nå rimelig overbevist om at vi faktisk aldri vil få Netflix HDR på disse 2015-modellene, og at det dermed er forbeholdt nyere tv-er slik at vi kan "pushes" til å skifte ut tv tidligere.
    Rart at dette skal være så vanskelig etter at Samsung lanserte boksen bak TV fordi da skulle det være lettere å oppdatere. Ellers så er det bare et par serier på Netflix som har HDR...Luke Cage skulle være en av dem...ikke noe HDR hos meg...

Hvis du er på en enhet med Netflix HDR og søker etter "HDR" i søkefeltet, får du opp en neve HDR-materiale. Det er også merket spesifikt med tag "HDR" i programbeskrivelsen.

På 2015 Samsung TV får du ved et slikt søk opp seriene som Ultra 4k. Men uten HDR og de blir ikke avspilt som HDR.

Hvis du er på en enhet med Netflix HDR og søker etter "HDR" i søkefeltet, får du opp en neve HDR-materiale. Det er også merket spesifikt med tag "HDR" i programbeskrivelsen.

På 2015 Samsung TV får du ved et slikt søk opp seriene som Ultra 4k. Men uten HDR og de blir ikke avspilt som HDR.
    Helt riktig det...da kom det frem en del...samtlige er Dolby Vision...så da hjelper det ikke mye med HDR...[emoji1][emoji1]

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 21
    Siste melding: 02-24-2016, 14:33
  2. Samsung 2015 JS905 sett på Elkjop
    By MaxGoos in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 04-04-2015, 12:21
  3. Når kommer 2015 modellene fra Samsung?
    By mrtore in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 03-14-2015, 15:59
  4. Samsung 2014/2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 01-06-2015, 13:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg