Hjelp til valg av ny UHD TV opp til 20000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny UHD TV opp til 20000,-

Min supre Kuro begynner å trøble. Den vil ikke slå seg på og blinker bare blått. Det er et periodisk problem,men skjer oftere og oftere.
    Ser på dette som et tegn til å oppgradere til noe nyere.
    Har satt grensen på 20000,-, men etter besøk på Elkjøp, Lefdal og Expert, er jeg bare mer usikker enn før jeg dro dit.

Ser både mye TV, serier (Netfilx) og film, så bildekvaliteten må være bra. Liker også et bra sortnivå.

På Elkjøp var de ikke i tvil om at Sony KD-55X9005CBAE til 16995,- var det beste valget. Ingen av de andre kunne måle seg med dette.

På Expert var det LG 58UF830V til 12990,- som var tingen. Denne var det raskeste LED TV på markedet i dag og ikke minst, det beste App systemet, med rask menyhåndtering. Det skulle også inneha flere farger enn de andre, noe som gjorde fargene mer naturlige.

På Lefdal var det også Sony som var den store anbefalingen.

Samsung og Panasonic ble ikke tatt med i betraktningen av noen av selgerne.

Noen som vet bedre eller har tips til hva jeg bør velge i denne priskategorien?
    Setter virkelig pris på innspill, da jeg ikke har lyst å gjøre bomkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor TV skal du ha? Får jo 55 oled til den prisen. Av det jeg har sett på utstilling var både sortnivå og bildekvalitet upåklagelig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at anbefalingene man får i disse butikkkjedene ofte gjenspeiler hvor god inntjening de har på den spesifikke TV modellen og ikke nødvendigvis ytelsene og kvaliteten på selve produktet.

Vil anbefale at du leser tester og gjør egne betraktninger av de forskjellige modellene selv. Butikk oppsettet med valg av kildemateriale og lyssetting osv kan også være med på å lure kunden slik at man blir skuffet over den kvaliteten man får hentet ut når TV-en kommer inn i stuen. Greit at mange av disse kjedene har 30 dagers retur, så kan man teste litt selv der hvor skjermen skal brukes.

Hadde også lyst på en Oled skjerm når jeg kjøpte TV sist, men da var det mye problemer med inn-brenning og fargefeil på disse. Det er kanskje blitt litt bedre nå på de nyeste modellene, men det er kanskje litt tidlig å gå for denne teknologien fremdeles i de prisklassene man ser på her.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man har jo sony 55" til billige 7777,- hos Lefdal. nypris var vel opp mot 20K. ser også at de har over 100 stykk på lager av 65" som også er utgående modell. tror sterkt på at den også dumpes i pris om kort tid

Sony Bravia KD-55X8505C - TV - Finn lavest pris, test og informasjon

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse "billige" fullhd Oled tvene er nettop disse gamle panelene med alle dems problemer og feil.
    Verst av alt er innbrenningen.

Og måtte bytte panel hver gang man har sett en hel fotballkamp på tvnorge er ikke akkurat noe jeg er villig til og akseptere med en tv til 20k.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å gå for 65 ". Får ikke bedre øyner med alderen . Holdt nesten på å kjøpe Lg, men blir jo ikke klok på selgerne. Han ene mente også at jeg ikke måtte bry meg om hva de fikk av omtale hos de som testet de, da han mente de var kjøpt og betalt av de store som annonserte der.
    Da var det bedre å høre på venner etc. Hjelper lite når jeg ikke har noen venner som har kjøpt dette.
    Fikk skikkelig lyst på Samsun 9005 serien, men foreløpig litt dyrt med 27900,-. Kanskje den kommer på tilbud snart. Sony hadde også en til 22000,- som han på Elkjøp sa en ikke kunne bomme med.
    Så var der Phillips da. Hadde egentlig ikke vurdert de, men så er det kanskje en underdog. Tøft med bakgrunnsbelysningen og ikke minst det nye prosjektorbaklyset som er på vei. Konklusjonen er vel at jeg sikter litt høyt og håper det kommer et supert tilbud, men hvilket merke er ikke satt ennå :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der har jeg nok bestemt meg. Går nok for Samsung UE65JS9505XXE :-) Den ligger til 29990,- og selv om det er mye penger, så er det jo en langsiktig investering. Har jo fått sykt god kritikk av både proffe og kjøpere. Håper på denne eller neste uke

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert flott tv
    Synd noen satte seg på den og ødelagte panelet:P
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

9. Liker Gorm har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha - Du er for buede tv skjønner jeg . Aner ikke hvordan det vil ta seg ut i stuen, men blir det helt feil, så benytter jeg meg av angreretten :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR Vis post
    Ha ha ha - Du er for buede tv skjønner jeg . Aner ikke hvordan det vil ta seg ut i stuen, men blir det helt feil, så benytter jeg meg av angreretten :-)
    Hehe, ja buede skjermer har jeg fint lite til overs for.

Selv etter og ha hatt en kurvet pc skjerm i snart 4 måneder så merker jeg enda at panelet er "ødelagt"...

Men nå er jeg og kjent for og være en smule sta og på kanten ekstrem i enkelte meninger :P
    Jeg har dog beholdt den siden 21:9 aspect er brilliant, erstatter nesten tre skjermer alene, bare uten alt surret som følger et multi skjerm oppsett, spessielt til spilling.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2016
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt Sony KD-55X9005C, er så og si fornøyd med den. Bildekvaliteten er upåklagelig, og bildebehandlingen er suveren. Har en kompis som kjøpte Samsung 8005, og den er ikke på langt nær så god på bildebehandlingen (Raske scener er hakkete). Det jeg derimot ikke liker med sonyen er at sortnivået ikke er på topp, litt clouding i kantene. Der er KD65-8505 mye bedre da denne har bakbelyst panel. Jeg vil heller anbefale deg "lillebroren" til KD55-9005C; KD65-8505 er helt suveren på alle kanter. Det er noe av det beste jeg har sett/prøvd i totalvurdering. Om du vil ha sortnivå og bra bildekvalitet nærmest OLED, så ville jeg gått for Panasonic's TX-55CXC725.
    Jeg personlig ville ha styrt unna Samsung sine modeller da de fleste sliter mye med bildebehandlingen i raske scener. Men om du selv ønsker Samsung, ta med en minnepinne i butikken med en film i bra kvalitet med mange raske scener, mye farger og (om du får til) en scene der det forandrer seg ofte mellom mørke/lyse scener. Da får du oppleve litt selv hvordan bildet/TV er. De filmene som står på i butikken er ofte produsert av produsenten selv for å få det til å se best ut. (Timelaps, slowmo, osv).

Lykke til med valg av TV!
    Må komme tilbake med hvilken det ble og hva du synest om den!

Thomas

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg endelig skulle kjøpe Samsung 9505, da var den utsolgt over hele fjøla 2 timer før jeg kom vi butikken . Nå satt de heldigvis ned prisen på 8505 til 20000,- så jeg skal hente meg en sånn i morgen. Vet at den er kantbelyst, så jeg tar en litt større risiko her, men som tidligere nevnt kan jeg alltids angre kjøpet :-).

Skal gi en oppdatering på hva jeg syntes når den er oppe å går. Har forresten bestilt den ferdig kalibrert, selv om jeg vet at noen syntes Elkjøp kalibrering var crap.

Gleder meg da

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Da var 8505`en oppe å går. Førsteinntrykket var "faen".....her var det sykt med gjenskinn. Ble nesten litt kvalmen av å se på TV når det er skrudd av.
    Fyrte det opp og fremdeles var det sykt med gjenskinn. Kunne nesten ikke se på det. Skal si lys fra vindu/terrassedør ble forsterket med buet skjerm.
    Hang opp et par tepper for å sjekke og da ble det jo riktig så perfekt. Fantastisk kvalitet. Kanskje litt matt og gulaktige farger (for varmt).
    Så etter en stund at den stod på film og er nok blitt kalibrert slik av Elkjøp.
    Satt den på Naturlig og da ble fargene mye bedre (Standard var litt for mye (skarpt). Kona ble også mye mer imponert når vi valgte Naturlig som bildeinnstilling. Vet ikke jeg, men jeg regner med at Naturlig ikke er kalibrert, men at det er slik den kom som standard?

Har nå sett på vanlige sendinger på Canal Digital, Netflix, 4K på You Tube og er egentlig sinnsykt fornøyd, både med farger, klarhet og sortnivå - meget imponert.

Nå bestilte vi lystette gardiner i går kveld, så den saken skal komme i orden :-). Nytt THX lydsystem bestilte jeg også, da det gamle JBL systemet ikke passet til dette TV. Lyden i TV`en er OK til å se på vanlige TV programmer, men til serier og film, var det ikke noe å rope hurra for.

Blir veldig bra dette. Må bare venne meg til refleksproblematikken. Selv stuelampen som vi har på siden ble et problem, når jeg lå på motsatt side, så dekket jo lyset fra lampen hele skjermen - skikkelig tivolieffekt.

Som sagt har jeg jo 30 dagers returmulighet, men jeg likte jo TV bildet utrolig bra og Appene var raske som bare det, så jeg håper jeg slipper å returnere den.

Forresten. Noen som vet hvor jeg finner NRK Appen? Eller har ikke Samsung den inne, slik som LG har?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering etter en helgs bruk.
    Har nå fått opp lystette gardiner (som faktisk var fine og godkjent av kona ;-).
    Flyttet lampen og byttet den med en som ikke reflekterer på samme måte.

Resultat: Fantastisk. Er strålende fornøyd med valget. Bidet, fargene, sortnivå, hurtighet på apper/nett og design er utrolig bra. Det beste jeg har sett (selv om jeg ikke har sett så mye). Er nå ganske så sikker på at jeg har gjort det rette valget, utenom at 9505 hadde vært enda litt høyere oppe på ønskelisten.
    Merker litt lysinnslipp på serier på Netflix, men ikke på Canal Digital? Når jeg ikke tenker på det og leter etter det, så er ikke det et stort problem.

Alt i alt - Super fornøyd nå. Det var en verdig arvtager etter Pinoeer Kuro

Lignende tråder

1. Ny tv max 20000 og 40", hjelp
    By AL in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 08-08-2010, 22:51
  2. Jeg har 20000 - Hjelp meg!
    By bigwill in forum TV-apparater
    Svar: 24
    Siste melding: 01-19-2007, 01:09
  3. Lcd tv til under 20000
    By snake1mi in forum TV-apparater