Finnes denne tv'n noe annet sted enn mine drømmer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes denne tv'n noe annet sted enn mine drømmer ?

Sitter jo og myser på og ser det er ikke snakk om og få råd til noen uhd projektor, enn så lenge.

Og siden jeg ikke har dedikert rom men må bruke stua, som forøvrig fungerer som dedikert rom så er det jo enda ikke ideelt med kombinert løsning.
    Greieste hadde verdt om det fantes en god nok tv som kan stå for all videre underholdning.

Og ja dette er mer eller mindre bare ren fantasi\frustrasjon over tv bransjen jeg poster denne, dessuten vil det ikke skade og debattere litt høyt.

Så hva er det jeg vil ha ut av en tv?

hmm, minimum, absolutte minimum størrelse 65", helst ikke mindre enn 75", men gjerne 80+, skal jo delvis erstatte et 90" bilde fra før.
    • <80"
    • UHD,HDR.
    • FALD, med dimming over en billion soner, faller jo ut om det er snakk om OLED.
    • God kontrast, kalibreres til full utnyttelse av DCI spekter etc
    • Lav input lag, helst under <20ms
    • Kan fint gå på DC strøm (gir roligere bilde).
    • Og helst koste >5000kr.

Jeg setter sånn sett større prioritet rundt panel uniformitet i grått\sort enn laveste sort nivå.
    Men aller mest har jeg følelse av at jeg bommer med budsjettet på en ca 125 000 kr, men hadde jeg hatt de penga hadde jeg heller vurdert UHD projektorer.

En laser basert UHD\HDR kapabel JVC hadde jo ikke akkurat verdt og forakte..

Jeg har sånn sett heller ikke akkurat fulgt med veldig nøye på tv markedet etter jeg kjøpte plasma'n min.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den finnes vet jeg ikke, men at den helst skal koste over 5000kr tror jeg ikke er noe problem.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Kan fint gå på DC strøm (gir roligere bilde).
    Vet ikke om jeg følger den tanken og sammenhengen med likestrøm og en moderne TV...
    De fleste High end Projektorer og TV skjermer drives vel av en form for SMPS som selv kutter opp nettspenningen og ikke er så følsom for støy på nettet. Roligere bilde får man vel mer med å gå opp i frekvens på bildepanel..?

En ting jeg skulle ønske med OLED er at de blir mindre følsomme for inn-brenning og endring av farge egenskaper over tid. De teknologiene som generer lys på piksel nivå har dessverre en lei tendens til å være følsomme for inn-brenning.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Vet ikke om jeg følger den tanken og sammenhengen med likestrøm og en moderne TV...
    De fleste High end Projektorer og TV skjermer drives vel av en form for SMPS som selv kutter opp nettspenningen og ikke er så følsom for støy på nettet. Roligere bilde får man vel mer med å gå opp i frekvens på bildepanel..?

En ting jeg skulle ønske med OLED er at de blir mindre følsomme for inn-brenning og endring av farge egenskaper over tid. De teknologiene som generer lys på piksel nivå har dessverre en lei tendens til å være følsomme for inn-brenning.
    Helt enig, og dette er grunnen til at jeg ikke ser på som Oled aktuelt enda, og det ser jo ikke helt ut som de fokuserer mot dette problemet helt enda.

DC strøm er noe jeg fikk på min nye PC skjerm (forutenom mobiler) og den har et merkbart roligere bilde og lysnivå enn den andre AC skjermen ved siden av (greit nå bygenner jo den og bli gammel) men jeg merker jo litt 60hz flimmer på plasma'n og.

Og ja dette burde jo absolutt kunne håndteres internt, men det finnes jo ikke noen raskere frekvens enn "konstant på"
    Neida, bare slang det på lista for morro skyld, og er ikke nærheten av et viktig krav.

Man kan jo og si at hva jeg ønsker er nærmere en 80" LED basert Panasonic VT-60 med UHD oppløsning...

Første jeg kan tenke på er vel panasonic sin nye TX-65DX900E 4K PRO - Panasonic Norge
    Kunne jo verdt interessant, men kan jo egentlig ikke helt koste noe mer enn 750 verjonen...

Kanskje et bedre spørsmål.
    Hva er de beste bilde entusiast tvene på markedet i år (hovedsaklig 2016 modeller)?
    Og jeg glemte kanskje det viktigste kravet, den må være flat.
    Har kurvet pc skjerm siden desember, og ja jeg merker enda at den gir et forvrengt bilde, men kan overleve med det siden jeg så sitter en armlengde unna.
    Sist endret av TorTorden; 03-10-2016 kl 14:32
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Man kan jo og si at hva jeg ønsker er nærmere en 80" LED basert Panasonic VT-60 med UHD oppløsning...

Første jeg kan tenke på er vel panasonic sin nye TX-65DX900E 4K PRO - Panasonic Norge
    Kunne jo verdt interessant, men kan jo egentlig ikke helt koste noe mer enn 750 verjonen...

Kanskje et bedre spørsmål.
    Hva er de beste bilde entusiast tvene på markedet i år (hovedsaklig 2016 modeller)?
    Og jeg glemte kanskje det viktigste kravet, den må være flat.
    Har kurvet pc skjerm siden desember, og ja jeg merker enda at den gir et forvrengt bilde, men kan overleve med det siden jeg så sitter en armlengde unna.
    Jeg tror DX900 blir årets TV under 75000 kr. Derfor er en slik i 65" på vei hjem til meg!

Lignende tråder

1. Finnes denne tven?
    By kyllingJazz in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 12-18-2012, 17:56
  2. Mediaspillere med display - finnes det en oversikt noe sted??
    By Luna in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-20-2007, 20:11
  3. Finnes denne forsterker?
    By gromkaellen in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 05-17-2006, 23:31
  4. Finnes denne nå? (DVD-opptager)
    By Berzerk in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 01-17-2006, 22:16
  5. HTPC + server annet sted i huset