Anbefaling av "non 4K" TV

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av "non 4K" TV

Er på jakt etter en TV der primærbruken er film fra BD/DVD og en fotballkamp i uka, ikke noe spilling (Har ikke hatt tv på mange år så jeg håper på litt hjelp til å velge). Virker som all fokus er på 4K for tiden men jeg ønsker best mulig 1080P ytelse for pengene. Finnes det noe ekstra bra kjøp som fortsatt er tilgjengelig nytt? Sist jeg vurderte TV så droppet jeg dette da jeg reagerte på "hakkingen" ved beveglse, men dette var noen år siden (Pioneer plasma).Litt usikker på størrelse men blir nok sittene ca 2m fra tven og budsjettet er 10-20 tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBadAde Vis post
    Hvorfor anbefaler du denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den beste tilgjengelige "non 4K" TV'n som er ute nå.
    Eller w855C i 65". Den er back-lit i motsetning til den andre som er edge-lit så den har en fordel der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er vanskelig å komme utenom LG EG910 OLED i prisklassen under 20000. Svært fornøyd med min.
    Størrelse må du nesten finne ut av selv hva du ønsker, men 55" blir nok ikke helt feil på 2m avstand.
    Ca 2m på øyemål er erfaringsmessig ikke et veldig nøyaktig mål, om det er nærmere 3m blir 55" smått. Jeg hadde kjøpt OLED og heller flyttet sofaen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gode tvene nå er UHD, sånn er det bare så ingen grunn til og velge vekk dette.
    Eneste potensielt negative disse har er kanskje en smule høyere input lag iforhold til fullhd variantene, men dette begynner og bli et "ikke problem". Alt annet blir egentlig bare positivt.

Den OLED tv'en til 20k, er et gammelt panel og har dermed større problem med innbrenning og uniformitet enn de nye i tillegg, med nedskalert video prosessering fra topp modeller, eneste grunnen til at de kan ta så mye betalt for den er at det er eneste tve'n på markedet til under 50k med med så god on\off kontrast.

Men uansett kontrast nivåer, er det uaktuelt for meg og kjøpe en TV hvor produsenten selv påstår at man aldri skal se på en hel fotball kamp uten og forvente permanent innbrente logoer.

Dette er året UHD BD faktistk endeligkommer, alle protokollene er etablert i løpet fjor året, så HDMI 2.0a, HDCP 2.2 er på plass.

Det blir interessant og se hva som lanseres på CES som starter vel omtrent i løpet av uka\neste uke mener jeg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brent meg på en Samsung TV som visstnok ikke er back-lit som annonsert der jeg kjøpte, så det returneres straks, er denne tråden interessant. Sonyen frister og den gir større skjerm for pengene enn tilsvarende UHD.

Så vidt jeg kan se stemmer det BigBadAde sier, at det ikke finns andre back-lit HD-tver? Jeg utelukker UHD pga pris på de panelene som er back-lit. Jeg visste også at OLED er litt i startgropa og har ikke vurdert OLED. Det som dog er viktig er at jeg kommer nærmest mulig plasmaopplevelsen, med sortnivå og lokaldimming.

Og det ser jeg ikke finns på Sonyen, så den er kanskje ikke det beste valget for meg? Da må det vel bli en av toppmodellene og mindre skjerm innenfor mitt budsjett.

OK og en liten ting til, jeg har hatt dårlig erfaring med LG og Samsung når det kommer til CI+ sporet og RiksTV (jeg vet det er dårlig båndbredde per kanal, og at komprimeringen suger, men satellitt er problematisk om vinteren her oppe i nord, og nett-tv er dyrt, og har sine feil og mangler), er det noen som vet om det har blitt bedre siden plasma-tiden?

8. Takk TorTorden takket for denne posten

Lignende tråder

1. Anbefaling av "lydtrykks-app" til Android
    By Eirik84 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-01-2012, 16:17
  2. Svar: 6
    Siste melding: 12-02-2011, 21:49
  3. Svar: 2
    Siste melding: 09-29-2006, 18:17
  4. Svar: 8
    Siste melding: 09-20-2006, 15:35