Sony KDL 65W955C vs KDL 65W855B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL 65W955C vs KDL 65W855B

Skal ha ny tv og har sett på disse to til 15990,- Sitter 5 meter fra tven. 955 er 2014 modell med ips panel og 3d briller inkludert. 855 er 2015 og har va panel og 3d briller følger ikke med . Skal bare brukes til familietv. Hvem burde jeg velge .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er vanskelig å si hvilken du bør velge. Det kommer jo litt an på bruken.
    Hvis du skal se film med dempet belysning osv så er det jo en fordel at W855C har direct-led og at det er VA panel. Fordi den har bedre sortnivå og kontrast, samt at den er mindre utsatt for lysgjennomslag.
    Med på kjøpet får du smalere innsynsvinkler så blidet blir dårligere for den som sitter lenger ut til sidene.

I normal belysning vil du jo ikke se lysgjennomslaget og det svakere sortnivået vil heller ikke vises så godt.
    Så får du jo bedre innsynsvinkeln slik at flere kan nyte godt av det pene bildet hvis du velger W955.

Hvis det skal spilles på TV'n så har W955 et lite fortrinn når det kommer til input lag.

Så er det jo Android smart TV på W855C, mens det på W955 er den gamle SEN platformen. Du bør altså spørre deg selv om du kommer til å bruke smart TV noe særlig eller ikke og hva som evt er viktig med smart-tv'n.

Jeg har ikke peiling på 3D og hvilken av modellen som er best av dem når det gjelder det. Ser ikke det selv.

Uansett hvilken TV du velger så får du en bra TV med meget bra bildekvalitet. Du får bare vurdere styrkene og svakehetene opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBadAde Vis post
    Synes det er vanskelig å si hvilken du bør velge. Det kommer jo litt an på bruken.
    Hvis du skal se film med dempet belysning osv så er det jo en fordel at W855C har direct-led og at det er VA panel. Fordi den har bedre sortnivå og kontrast, samt at den er mindre utsatt for lysgjennomslag.
    Med på kjøpet får du smalere innsynsvinkler så blidet blir dårligere for den som sitter lenger ut til sidene.

I normal belysning vil du jo ikke se lysgjennomslaget og det svakere sortnivået vil heller ikke vises så godt.
    Så får du jo bedre innsynsvinkeln slik at flere kan nyte godt av det pene bildet hvis du velger W955.

Hvis det skal spilles på TV'n så har W955 et lite fortrinn når det kommer til input lag.

Så er det jo Android smart TV på W855C, mens det på W955 er den gamle SEN platformen. Du bør altså spørre deg selv om du kommer til å bruke smart TV noe særlig eller ikke og hva som evt er viktig med smart-tv'n.

Jeg har ikke peiling på 3D og hvilken av modellen som er best av dem når det gjelder det. Ser ikke det selv.

Uansett hvilken TV du velger så får du en bra TV med meget bra bildekvalitet. Du får bare vurdere styrkene og svakehetene opp mot hverandre.

Smart tv dreier seg vel kun til Netflix og youtube ville jeg tro . 3D og spill har vel egentlig ikke så stor interesse heller . Har lest litt rundt det med Led løsninger og var ikke da klar over at det også brukes kant led kun nede i tven som det er på 955 . Ser at det er high end tver som benytter seg av dette noe jeg da ikke trodde var bra nok . Når det gjelder belysning blir nærmeste vindu 3 meter fra tven ellers er stua ikke veldig belyst men jeg demper ingenting for å se på tv . Tror vel jeg går for 955 modellen så fremt det ikke dukker opp et eller annet supertilbud . Bytter ut en gammel 50 tommer bakprojektion tv fra sony som begynner å bli mørk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv innkjøpt , det ble Sony KD65X8505C , veldig spent på hvordan den er .

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  3. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 12-23-2010, 07:53
  4. Svar: 2