LG OLED - Fremtidens teknologi med store begrensninger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er helt utenkelig og ikke ha pc tilkoblet tv. Og det skal en kunne ha uten å tenke på om bildet er statisk eller ikke. Så når oled er klar for det, da blir jeg kunde av den teknologien.. Er forresten blitt mye bra bildekvalitet produsert av de siste generasjonene med led-tv, så jeg har ikke noe problem med å vente. Men så klart er man hard core bildeentusiast, så er det jo et problem...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte tidligere i denne tråden at det i manualen til 910 med liten skrift advares mot IR (innbrenning) og det nevnes at både døde og fast lysende pixler kan forekomme og at dette ikke påvirker ytelsen (!) og at LG fraskriver seg ansvar (erstatningsplikt) for dette. Det virker som de stadig endrer teksten (jeg har sammenlignet to "identiske" trykte manualer og pdf på nettet), og at tonen blir strengere. I den gjeldende nettutgaven av manualen til 55eg9100 per dags dato står det klart at både innbrenning og lysende piksler lett vil forekomme og sistnevte er det ingenting man kan gjøre for å unnga. Innbrenning (permanent) er det ifølge manualen ganske vanskelig å unngå.

Jeg kjøpte en 910 i februar og byttet den da en pixel låste seg i grønt. Tanken på innbrenning og hurtig slitasje (generelt lystap) gjorde at jeg ikke ville ha Oled som hoved-TV. Forleden kjøpte jeg en ny 910 som skal være på hytta. Da vil den vare lenge. Og det er jo digg å ha det som kanskje er verdens beste TV i full-HD klassen. enn så lenge på hytta da...

Active
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid kjørt in mine Oled tvr 300timer før bruk null inbrenning og jeg er en flittig gamer.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette med innbrenning blitt noe bedre på 2016 modellene fra LG? Hadde begynt å forberede meg på å få inn en LG OLED i stua i slutten av året, men etter å ha lest denne tråden, blir jeg noe usikker..

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er innsynsvinkelen på dagens OLED? Har en Samsung LED som ser meget bra ut når man sitter rett fremfor den men blir blass og tull i farger når man setter seg litt ut på siden av. Hadde ikke dette problemet med PLASMA.

Active
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8 Vis post
    Hvordan er innsynsvinkelen på dagens OLED? Har en Samsung LED som ser meget bra ut når man sitter rett fremfor den men blir blass og tull i farger når man setter seg litt ut på siden av. Hadde ikke dette problemet med PLASMA.
    Nesten perfekt insyns vinkler på Oled tvr.

Active
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko Vis post
    Er dette med innbrenning blitt noe bedre på 2016 modellene fra LG? Hadde begynt å forberede meg på å få inn en LG OLED i stua i slutten av året, men etter å ha lest denne tråden, blir jeg noe usikker..
    Pixel shift på 2016 Oled pluss mere aggressiv 4 timers cleaning av skjermen, og en manuell skjerm rense prosess som tar 1time.
    virkerlovende på min G6 Oled

8. Liker nikkospikko har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke sett antydning til innbrenning etter 12 dager med 950v oled,tror det er uaktuellt hvis man ikke bruker standard bildemodus hele døgnet.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp vært igjenom tråden "OLED65B6V near black uniformity" på flatpanels.dk der noen opplever panelproblemer med 65B6V modellen (OLED65B6V near black uniformity. - Forum for fladskærme - FlatpanelsDK). Det anbefales der å tegne ekstra trygghetsforsikring dersom butikken man handler i tilbyr dette.

Videre begynte jeg å sjekke om komplett.no's trygghetsgaranti dekker problemer som innbrening, banding og vignetting, og i vilkårene til forsikringselskapet Vardia som Komplett benytter seg av, står det noe interesant dersom du vurderer å handle OLED gjennom komplett.no.

I punkt 6.6 under "UNNTAK - Erstatning gis ikke ved:", står det følgende:

Skade på plasma- og LCD-skjermer som innebærer at bildepunkter slukner, eller skader av type at bildet har”brent seg fast”
    Sist endret av nikkospikko; 09-17-2016 kl 12:19

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2016
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik at i følge kjøpsloven så er IR en feil - dersom du følger prosedyren med å ikke bryte strømmen når du skrur av tven?

Dette betyr at det er en reklamasjon og man har rett til reparasjon eller nytt produkt.

Er det så stort problem lenger på den nye 55oledb6v?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. LG klar med store OLED UltraHD TV på CES 2014.
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-2014, 21:51
  2. Fremtidens tv, nok en App store?
    By SteffenJ in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-30-2011, 18:07
  3. Ny teknologi - QLED (ikke Oled)
    By J.Haugen in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-10-2010, 15:33
  4. Svar: 2