samsung UE60J6275XXE vs pioneer 5090

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung UE60J6275XXE vs pioneer 5090

Hei!

Noen her som har en formening om denne Samsung 60" Smart LED-TV UE60J6275XXE - TV - Elkjøp

vs min 2009 Pioneer PDP lx 5090..?

Jeg trenger overhodet ikke smart tv funksjonene men alltid gy med litt strre tv!

MVH Johan

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt 5090 men jeg hadde 6090 og den mtte nok se seg sltt av min nvrende Samsung 75". Det mest irriterende p Kuroen synes jeg var panelstyen som stort sett flger med plasma. Hvis jeg blir spurt om jeg savner plasma n, s er svaret definitvt nei. Dessuten var Kuro sterkt overpriset.

3. Takk Zeke1983 takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Tronic.

Jeg fikk bare kikka kjapt p elkjop og da var den garantert ikke kalibrertt noenting, men syns fortsatt fargene s meget bra ut! Dette med absolutt sort og kuro var jo et salgsargument i den tida, men fler liksom det kanskje overskugger resten n...

Du har ikke opplevd noe handshake problemer? Jeg har kun pioneer av utstyr og det har fungert helt plettfritt!

Er vel ikke mange hundrelappene man fr for en kuro uansett n?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Tusen takk for svar Tronic.

Jeg fikk bare kikka kjapt p elkjop og da var den garantert ikke kalibrertt noenting, men syns fortsatt fargene s meget bra ut! Dette med absolutt sort og kuro var jo et salgsargument i den tida, men fler liksom det kanskje overskugger resten n...

Jeg har kun pioneer av utstyr og det har fungert helt plettfritt!

Er vel ikke mange hundrelappene man fr for en kuro uansett n?

Etter at Pioneer la ned TV produksjonen, er det andre som har kommet lenger. Men p annet utstyr er jeg enig med deg at Pioneer er et godt valg. Jeg har selv nettopp anskaffet en BDP-LX58 som er en glimrende spiller og jeg har ogs en VSX-LX70 som er en meget god receiver p musikk og film.
    Hvis du har kun Pioneer utstyr - utenom TV - kan du imo. ikke g feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Etter at Pioneer la ned TV produksjonen, er det andre som har kommet lenger. Men p annet utstyr er jeg enig med deg at Pioneer er et godt valg. Jeg har selv nettopp anskaffet en BDP-LX58 som er en glimrende spiller og jeg har ogs en VSX-LX70 som er en meget god receiver p musikk og film.
    Hvis du har kun Pioneer utstyr - utenom TV - kan du imo. ikke g feil.
    Reiser en tur p elkjp etterp s fr jeg se om de har flere igjen. Vet de illefall har en demo modell...

hper 50"-> 60" blir en bra oppgradering da...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt 5090 men jeg hadde 6090 og den mtte nok se seg sltt av min nvrende Samsung 75". Det mest irriterende p Kuroen synes jeg var panelstyen som stort sett flger med plasma. Hvis jeg blir spurt om jeg savner plasma n, s er svaret definitvt nei. Dessuten var Kuro sterkt overpriset.
    Hper du kdder n? Kuro var sterkt UNDERpriset. Pioneer tapte veldig mye penger per Kuro solgt...

50" for 30 000 er ikke s galt i 2008 (nr 50" faktisk var stort) flaggskip LED TVer i 55" (dagens "50 tommere") er ikke s langt unna 30 000 merket.

Det du m huske er at det tok hele fem - 5 r fr Kuro ble overgtt bildemessig (ZT60/VT60). Det er helt sinnsykt tro.

Kan du se for deg en datamaskin forbli verdens raskeste i 5 r p rad? Neppe, de blir raskere hver 6. mnd...

en iPhone 6s starter idag (2015) p rundt 7500 kr og koster fort over 10 000 mtp modell og strrelse p minne.

Men hvor mye hadde en iPhone 6S kostet i 2010? Snakker ikke om iPhone 4, jeg mener virkelig om du hadde hatt en 2015 flaggskip telefon i r 2010, hvor mye hadde det kostet deg?

Er nettopp det Kuro var, det var en Samsung Galaxy S6+ Edge eller iPhone 6S i et TV marked hvor alle andre produsenters' TVer tilsvarte type HTC Desire, iPhone 4, Samsung Galaxy 1, gammel Nokia osv.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, synes ikke jeg kdder, nei.
    Har sjekket n, og den Kuroen jeg hadde var en LX-6080D som jeg i 2008 betalte 53 500,- for. Med andre ord: Dyrt! I tillegg kom bordstativ til 2500,-. At dette skulle vre sterkt underpriset, er nok ikke hva jeg syntes p den tiden, og heller ikke senere. Kuroen hadde muligens markedets beste bilde p den tiden, men plasmastyen gjorde at jeg etterhvert angret endel p kjpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, synes ikke jeg kdder, nei.
    Har sjekket n, og den Kuroen jeg hadde var en LX-6080D som jeg i 2008 betalte 53 500,- for. Med andre ord: Dyrt! I tillegg kom bordstativ til 2500,-. At dette skulle vre sterkt underpriset, er nok ikke hva jeg syntes p den tiden, og heller ikke senere. Kuroen hadde muligens markedets beste bilde p den tiden, men plasmastyen gjorde at jeg etterhvert angret endel p kjpet.
    Jeg tror veiledende p 5090 som jeg har var ca 38 inkl. Bord i 2010, s ja jeg syns ogs,de var relativt stivt prisa. At de var kongen over tv ene i den tida er det vel lite tvil om da.

n har jeg iallfall kjpt meg en samsung nevnt i frste post... S fr vi se om den dukker opp fr jul! Blir uansett gy se hvor stor/liten forskjell det er til 5090!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Gy med noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Gy med noe nytt.
    Takk! Ja! Alltid gy med no nytt! S ikke s verst ut i butikk heller ! Var dog overmettet i farger og fullt opplyst butikk s ikke de beste forholdene... Men fotball s faktisk veldig bra ut!

Lignende trder

1. Samsung 60" Smart LED-TV UE60J6275XXE
    By blodskjegg in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 12-10-2015, 01:39
  2. Pioneer 5090 vs ?
    By ziik in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 11-06-2015, 17:41
  3. Pioneer 5090 Garanti?
    By trym in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 03-08-2010, 22:04
  4. Pioneer 5090..
    By GR3 in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 02-16-2009, 23:30
  5. Samsung 866 52" vs Pioneer 5090 forskjeller?
    By zephyr in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-08-2009, 19:25

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •