Ny tv til ca 10k. Samsung 6875 eller 7005?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv til ca 10k. Samsung 6875 eller 7005?

Skal kjøpe meg ny tv i løpet av de nærmeste dagene, og har hovedsakelig tittet på samsung sine forskjellige.

Akkurat nå har Elkjøp Samsung UE55JU6875 på salg til 8000. Samsung 55" 4K UHD LED Smart TV UE55JU6875XXE - TV - Elkjøp

Er dette en tv dere anbefaler? Har også tittet på samsung UE55JU7005. Denne var satt ned til 9999 for et par uker siden, men ligger nå til 12500 ca.

Er det verdt å betale litt mer for 7 serien?

Eventuelt andre tv'r som kan anbefales?

Mine krav er Sumo/Netflix/Viaplay.

Har en eldgammel 42"fra Philips med 50hz nå, så alt vil være en oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Haugalandet
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianEike Vis post
    Skal kjøpe meg ny tv i løpet av de nærmeste dagene, og har hovedsakelig tittet på samsung sine forskjellige.

Akkurat nå har Elkjøp Samsung UE55JU6875 på salg til 8000. Samsung 55" 4K UHD LED Smart TV UE55JU6875XXE - TV - Elkjøp

Er dette en tv dere anbefaler? Har også tittet på samsung UE55JU7005. Denne var satt ned til 9999 for et par uker siden, men ligger nå til 12500 ca.
    Vurderer også ue55JU6875. Liker det jeg har sett av omtale av den.

Vurder også om jeg skal droppe UHD/4k og heller gå for ue55j6275 som ligger et par tusenlapper under i pris.

Har en våt drøm om 65" men med budsjekk på 10k så er det ikke så mye lovende tilgjengelig. Expert har en sony 60" som folk ser ut til å være fornøyd med, men den er igjen uten UHD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke så god greie på TVer altså, men jeg var og så på den til 8.000,- i helgen. Helt ok bilde ut fra prisen, men langt fra bra. Ville aldri kjøpt den til fullpris, og klarer ikke helt å få lyst på den når den er på tilbud heller. Ved oppskalering til vanlig HD får den et litt flatt og blekt bilde som hakker ved bevegelser. Dette unngår du vel hvis du tar den på Lefdal uten 4K til 6.000, men den har jeg ikke sett, så jeg har ingen formening om bildekvalitet. Ser jo grei ut på papiret

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kjøpte den i går (UE55JU6785) ved første prøvekjøring ser den veldig bra ut synes jeg. Men nå er jeg ikke super kresen etter å ha hatt en gammel tv da! Eneste jeg merket var at i kantene var svarfargen lysere enn mot midten. Er dette normalt? Var et program hvor alt var veldig svart, så var da jeg la merke til det først. Skal prøve å koble til Xbox 360(ja den er gammel ) for å se hvordan det fungerer.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kjøpte den i går (UE55JU6785) ved første prøvekjøring ser den veldig bra ut synes jeg. Men nå er jeg ikke super kresen etter å ha hatt en gammel tv da! Eneste jeg merket var at i kantene var svarfargen lysere enn mot midten. Er dette normalt? Var et program hvor alt var veldig svart, så var da jeg la merke til det først. Skal prøve å koble til Xbox 360(ja den er gammel ) for å se hvordan det fungerer.
    Dette er nok ganske normalt, ja. Kantbelyst LED (stort sett alt av moderne LCD tv) vil alltid ha litt ujevn belysing siden LED diodene er plassert langs rammen for å få de tynne som mulig. Kan selvfølgelig variere litt fra eksemplar til eksemplar. Vet ikke om du har vært uheldig, men det høres ganske normalt ut det du beskriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Haugalandet
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testet den med spill og raske bevegelser?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått tid til å koble opp Xbox enda.. Men så landskampen i går, og var storfornøyd med bevegelsene og bildet da. Fått testa ut 4K videoer på YouTube også, fantastiske bilder der også. Men nå har jeg lite peiling, og kommer fra en dårlig tv.

Men ligger an til å være kjempe fornøyd med kjøpet. Flott design på tvn også synes jeg.

Lignende tråder

1. Samsung eu55 7005 HJELP CAM.
    By Oevre7 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 02-03-2014, 15:03
  2. Samsung 55" - 7005 eller 8005?
    By eekeroth in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2012, 17:55
  3. Hjelp!!! samsung 55" 7005
    By eddie in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 10-19-2012, 10:37
  4. Samsung 63" 7005 vs Projektor
    By eddie in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2010, 20:10
  5. Kabel-tv med 6875 S/R på Samsung 786?
    By nordic45 in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 01-01-2009, 16:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •