Ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ny TV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV

Min herlige men slitne plasma skal byttes ut. Synes det er vanskelig å finne en TV med like godt bilde.
    Har blitt litt betatt av denne: Philips 55" 3D Smart LED-TV 55PFS8109 - TV - Elkjøp
    Synes bildekvaliteten var veldig god, den skilte seg ut i butikken. Og så likte jeg at den hadde Ambilight på alle fire sider siden den skal henges på vegg.

Det er likevel to ting som gjør at jeg holder igjen:
    1. Synes det er litt kjedelig å måtte betale 15.000,- for en allerede utgått modell. Det var visst lite sannsynlig at den ville bli noe billigere. Kostet visstnok 40.000,- da den kom på markedet?
    2. Jeg lurer på om det er dumt å ikke velge UHD/4K.

Han som jobbet der forklarte at mye av grunnen til at bildet er så bra på denne TVen er nettopp det at den _IKKE_ har UHD. At UHD gjør bildet dårligere med mindre man kan velge blant toppmodellene, siden nesten ingen sendinger støtter det. Samtidig ser jeg mange mener det er galskap å bruke så mye på en vanlig HD-TV. Jeg vil gjerne ha UHD/4K i tilfelle det blir mer utbredt senere, men er livredd for hakking/lagging på vanlig sending -- det vil være en skikkelig dealbreaker. Nå vet jeg ikke hvem jeg skal høre på, er det noen som har noen innspill? Eller forslag til andre TVer med veldig godt (lyst og livlig) bilde som ikke hakker og lagger? Skal se film, TV, fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg at TVen jeg linket til kostet 6.995,- i sommer. Da er det helt uaktuelt å betale 15.000,- for den nå, bare fordi den er utsolgt i nettbutikken og derfor ikke vil komme på tilbud mer.
    Problemstillingen over er derimot fortsatt relevant: vanlig HD (for bedre bilde), eller UHD/4K som kan lagge og hakke? Og er det noen som kanskje kan hjelpe med å finne et bra alternativ, ut fra at jeg likte TVen over veldig godt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt råd: Alt annet en Philips... Ikke at de lager dårlige apparater hele tiden, men feilmargin er litt i overkant... Og blir man plaget, så er det i dag et sant H... Pluss det, så er ikke de de mest innovative tv produsentene idag...
    På en del 2013 og 2014 modeller 4k skjermer, så var det problemer med hakking og dårlige bildeprosessorer på rimeligere apparater, men det ser ut til at dette er løst på de fleste 2015 modeller som selges i dag... Et godt eksempel er Samsung 7005(7505 buet), som er et meget godt kjøp! Meget gods til vanlige full-hd sendinger også, selv i 65" størrelse! Har flere jeg kjenner som har denne...
    Sony, LG og Panasonic er også tver man bør se nærmere på...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Et godt råd: Alt annet en Philips... Ikke at de lager dårlige apparater hele tiden, men feilmargin er litt i overkant... Og blir man plaget, så er det i dag et sant H... Pluss det, så er ikke de de mest innovative tv produsentene idag...
    På en del 2013 og 2014 modeller 4k skjermer, så var det problemer med hakking og dårlige bildeprosessorer på rimeligere apparater, men det ser ut til at dette er løst på de fleste 2015 modeller som selges i dag... Et godt eksempel er Samsung 7005(7505 buet), som er et meget godt kjøp! Meget gods til vanlige full-hd sendinger også, selv i 65" størrelse! Har flere jeg kjenner som har denne...
    Sony, LG og Panasonic er også tver man bør se nærmere på...
    Takk for innspill! Jeg har faktisk, siden sist, begynt å se litt mer bort fra Philips. Synes det er vanskelig å velge Philips når det er så mange som er misfornøyde, selv om jeg synes bildet på de bedre modellene er veldig fint. I tillegg er visst noen av modellene uten 4K fra Netflix, og da faller jo nesten hele poenget med 4K bort.

Sjekket ut UE65JU7005XXE nå, og den ser ut til å være akkurat det jeg vil ha. Men den er jo veldig nærme UE65JS8505XXE i pris nå, så da ville jeg nok kanskje heller kjøpt den. Får se om det kommer et godt tilbud på 7005! Var og så på en Panasonic som hadde meget fint bilde, en testvinner hos Elkjøp. Bare synd den var 55", for nå har jeg begynt å tenke at den burde være litt større.

Spent på hva som dukker opp på Black Friday. Ut fra hva jeg har lest, har ikke folk vært så fornøyde med tilbudene tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Samsung 7005 er et godt valg. De fleste er meget fornøyde med denne modellen. I tilegg er den ikke så ille i pris på 65" Er også spent på Black Friday... Satse på noen gode tilbud der
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ja, Samsung 7005 er et godt valg. De fleste er meget fornøyde med denne modellen. I tilegg er den ikke så ille i pris på 65" Er også spent på Black Friday... Satse på noen gode tilbud der
    Ikke mye å rope hurra for hos Elkjøp og Lefdal, i alle fall...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •