Pioneer 5090 vs ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2015
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 5090 vs ?

Hei,
    når pioneer lanserte 5090 så kjøpte jeg denne tv`n samme dag. Har frem til i dag hatt denne tv`n og er fortsatt kjempe fornøyd. Eneste jeg ikke lenger er fornøyd med er størrelsen. Har tittet på panasonic ax900, samsung 9505, LG`s Oled. For å være helt ærlig så er det ingen av dagens tvèr som får meg til å tenkte: wow, denne er mye bedre enn min kuro!
    Det første jeg tenkte når jeg så OLED var at bildet ble så unaturlig bra at det rett å slett virker falsk. Det blir klarere enn virkeligheten.
    Så spørsmålet er enkelt: er det noen tvèr i dag som jeg ville blitt fornøyd med etter å ha hatt kuro 5090?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik jeg ser det kun OLED som kan overgår 5090 fult ut. Har selv ZT60 og den blir hengende til Flat Oled 65" kommer ned i litt mer fornuftig prissetting. Var Oled skjerm du så på kalibrert for butikk belysning? Hvis den står i butikk modus så vil du få et helt feil inntrykk av skjermen med helt feil farger-kunstig skarphet m.m. rett og slett et dårlig bilde er min mening.. Jeg har personlig aldri sett bilde enn på en 960 som var kalibrert for butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2015
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rs-banditt:

Jeg har kun sett Oled i butikk så da er de jo sikkert satt opp for å trekke blikk. Leste at siste Oled til LG sliter med rask panorering også.
    Synd at plasma ikke produseres lenger. 5090 er så behagelig å se på. Jeg betale 30k for min pioneer, hmm, var det i 2008 den kom? Uansett, jeg forventer at skal jeg betale 30 000 for en ny tv nå 7 år etter jeg kjøpte 5090 så skal den nye tv`n være bedre. Nesten så jeg vurderer å kjøpe en brukt 6090 istedenfor fordi ikke noe av det som selges i dag er verdt pengene.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Panasonic kommer med egen OLED skjerm snart

Kommer nok til å knuse Kuro på alle områder...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ziik Vis post
    rs-banditt:

Jeg har kun sett Oled i butikk så da er de jo sikkert satt opp for å trekke blikk. Leste at siste Oled til LG sliter med rask panorering også.
    Synd at plasma ikke produseres lenger. 5090 er så behagelig å se på. Jeg betale 30k for min pioneer, hmm, var det i 2008 den kom? Uansett, jeg forventer at skal jeg betale 30 000 for en ny tv nå 7 år etter jeg kjøpte 5090 så skal den nye tv`n være bedre. Nesten så jeg vurderer å kjøpe en brukt 6090 istedenfor fordi ikke noe av det som selges i dag er verdt pengene.

Fatter ikke folk kan si 5090 er behagelig å se på! Det hakker jo så i bildet at det er forferdelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2015
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en pris på 10 000 euro så tror jeg neppe panasonic`s oled blir noen allemannseie. Jeg har fått ett knall tilbud Samsungs flaggskip 9505. Faktisk så bra tilbud at den er billigere enn ax900. Hva tror dere, en billig 9505 el panasonic ax900? Vil jeg bli fornøyd med tanke på hva jeg er vant med?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Fatter ikke folk kan si 5090 er behagelig å se på! Det hakker jo så i bildet at det er forferdelig!

høres ut som du ikke har/har hatt en

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg har hatt en 500.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme TV som deg i 7 år eller noe. Kjempegod TV. Denne byttet jeg for et par mnd siden i en Sony KD 55X8509C, Denne har absolutt bedre bilde, eneste som ikke er spesielt bra er betraktningsvinkelen. Blir fort grått på sidene, men i realiteten ikke et praktisk problem da jeg ikke ser TV i fra skrå vinkel.

Bildet er som nevnt kjempebra - etter justering. Fabrikkinnstillingene er ikke spesielt gode. Ellers er jo 4k (Netflix) og 3D morsomme tilskudd.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsatt en KRP 500M - ingen planer om å bytte - strålende TV til film i mørkt rom, finnes knapt bedre selv i dag

Maset til Nordic45 om hakking har jeg hørt før, kjenner meg overhodet ikke igjen...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Har forsatt en KRP 500M - ingen planer om å bytte - strålende TV til film i mørkt rom, finnes knapt bedre selv i dag

Maset til Nordic45 om hakking har jeg hørt før, kjenner meg overhodet ikke igjen...
    Har sett andre og kommentere det. Det må være forskjell på folk/øyne som ser. Men til TV-titting opplevde jeg flere ganger per dag en forferdelig hakking i bildene. Ser lite film.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post

Har Kuro selv.. Aner ikke hva Nordic snakker om. Syns den hakker MINST av alle TVer jeg har sett (omtrent)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Har Kuro selv.. Aner ikke hva Nordic snakker om. Syns den hakker MINST av alle TVer jeg har sett (omtrent)
    Nei å snakke nedverdigende om Pioneer er som å banne i kirka, og de som fremdeles har det, forsvarer seg som best de kan. Jeg byttet fra 500'en til Samsung 850 var det vel den plasmaen hete, og der var det mye mindre blafring i bildet. Kjøpte så 7705 var det vel etterfølgeren deretter, og har litt problemer med visse bilder her, men har aldri angret på salget av Pioneeren. Den var i tillegg utrolig "teit" i menyer/innstillinger. Husker det med å tilegne innganger feks.
    Sist endret av nordic45; 11-05-2015 kl 02:10

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva du mener med hakking - du skriver blafring i siste innlegg. Tenker du på flimringen? Det er mulig å se flimring på alle plasma-tv-er, men det er jo ikke det samme som hakking. Jeg har aldri eid en Pioneer-TV, men jeg har sett mange, og har aldri sett noe hakking. Hvis det i tillegg stemmer, som du skriver over, at du opplevde sporadisk hakking ("opplevde flere ganger per dag"), så kan det vært noe annet enn TV-en som forårsaket problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Jeg skjønner ikke hva du mener med hakking - du skriver blafring i siste innlegg. Tenker du på flimringen? Det er mulig å se flimring på alle plasma-tv-er, men det er jo ikke det samme som hakking. Jeg har aldri eid en Pioneer-TV, men jeg har sett mange, og har aldri sett noe hakking. Hvis det i tillegg stemmer, som du skriver over, at du opplevde sporadisk hakking ("opplevde flere ganger per dag"), så kan det vært noe annet enn TV-en som forårsaket problemet.
    Blafring ble feil ord å bruke. Det er hakking jeg mente.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Blafring ble feil ord å bruke. Det er hakking jeg mente.
    Kuroene er litt sære på input-frekvens og innstilling av Drive-modus. Både frekvens-klokke på input-signal og Drive må være korrekt. Har sett det på mange Kuroer. Dette har vært problematisk for mange som bruker det til pc, konsoller og kabel-bokser som ikke gir riktig timinger(problemet har vært størst med pc, mange grafikk-kort gir ikke ut nøyaktig den timingen de er innstilt på).

Det er fullt mulig å få Kuroene til å ikke hakke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Kuroene er litt sære på input-frekvens og innstilling av Drive-modus. Både frekvens-klokke på input-signal og Drive må være korrekt. Har sett det på mange Kuroer. Dette har vært problematisk for mange som bruker det til pc, konsoller og kabel-bokser som ikke gir riktig timinger(problemet har vært størst med pc, mange grafikk-kort gir ikke ut nøyaktig den timingen de er innstilt på).

Det er fullt mulig å få Kuroene til å ikke hakke.
    Vanlige TV-sendinger for meg. (Forskjellige satelittunere)

Lignende tråder

1. Pioneer PDP-LX 5090 H - HDMI Problemer
    By beewer in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 09-25-2011, 20:15
  2. Pris for Pioneer PDP-5090
    By afroysaa in forum TV-apparater
    Svar: 55
    Siste melding: 07-12-2011, 22:19
  3. Pioneer 5090 Garanti?
    By trym in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 03-08-2010, 22:04
  4. Fornuftig brukpris på en Pioneer LX-5090?
    By roddis in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 27
    Siste melding: 10-24-2009, 23:26
  5. Pioneer 5090..
    By GR3 in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 02-16-2009, 23:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg