Tips til ny tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny tv?

Er en stund siden jeg var innom her på forumet nå..
    Jeg har vært en glad og fornøyd eier av en Sony 55X4500 tv, som var en av de beste lcd-tv på markedet i 2009 da jeg kjøpte den for en ganske betydelig sum. Har fortsatt ikke sett en vanlig tv med 1080p som er særlig mye bedre på ren bildekvalitet. Ihvertfall ingen WOW følelse.
    I går kveld dukket det opp horisontale linjer over halve skjermen, og etter en e-post til Sony verksted så blir det konstatert en mest sannsynlig panel feil, og det kan ikke repareres.

Så nå er jeg på utkikk etter en ny tv med like god bildekvalitet og sortnivå. X4500 serien til Sony har ekte bakmontert led, og dermed utrolig god kontroll på sortnivå. Sortnivå er viktig for meg, og jeg setter pris på at skjermen "forsvinner" i ett ganske mørkt rom. Fargebalansen bær også være så naturlig som mulig.
    Dessverre er det slik at budsjettet er mye mer begrenset i dag, og jeg bør bruke minst mulig penger på nytt tv. Kan godt leve med en ny 55" og 1080p, bare bildekvaliteten er god. Det hadde selvsagt vært morro å gå for 4K, men føler at man bør nok styre unna de billigste utgavene for å få godt sortnivå og bildebehandling. Jeg reagerer også mye på hakkete bevegelser og panoreringer...
    65" hadde også vært en fin oppgradering, men da er 1080p utelukket. Det duger ikke på min sitteavstand, og så stiger vel summen jeg må ut med enda mer.

Tips til gode og billige tv'er mottas med stor takk

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å høre om tv'n din. Hvis sortnivå er viktig, ville jeg sett på de siste Panasonic-plasmaene som ble produsert, på brukten til en fin pris. Eller må det være nykjøp? Den her skulle jeg gjerne hatt selv: FINN.no - Mulighetenes marked
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, men ønsker helst å kjøpe nytt. Den der hadde nok vært fin å ha på veggen, men litt for dyr og alt for langt unna. Bor i hordaland...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i billig? Hvilken pris ser du for deg?

Expert har vennefest ut dagen i morgen som innebærer at du får personalpris hvis du viser frem en invitasjon i kassen. Se hjemmesiden deres.
    Sjekk Sony 55x8507 og 55W807C meget gode TV'er med bra sortnivå. Men de er begge kantbelyste.. Rammen er forøvrig sølvfarget på Expert sine modeller.

De finnes også i X8505 og X8509. Mens W8 serien finnes i W805, 8 og 9 i tilegg. Disse er alle med svart ramme mener jeg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en tilsynelatende veldig god pris på en Panasonic TX-55AS800E fra lokal forhandler, Er det noen som har erfaringer med denne? Den har ips panel og lokal dimmbar bakmontert led. 32 soner på dimming. Er litt redd for ujevnt sortnivå siden det er IPS. Har en god Eizo monitor på pc'en og den har ganske plagsom ips-glow.

Ellers vurderer jeg også en brukt PX-55VT30Y Panasonic plasma fra 2011 til 7000 kr. Lite klokt, eller greit valg?

Sony KDL-55W805 er også ett alternativ jeg har sett meg ut, men her finnes det jo forksjellige utgaver der den siste er C. Denne har blitt testet en del plasser og får trekk for dårlig innstilte farger og gamma. Trenger nok proffverktøy for å kalibrere den skikkelig. Forstår det slik at B verjsonen fra i fjor var bedre på dette, men den er ikke noens nettlager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lov å spørre om hvilken pris du har fått på AS800?
    Har ikke erfaring med den. Men fant en test for 60".
    https://www.avforums.com/review/pana...v-review.10506

Er 3 butikker i Hordaland som har W815 inne. Altså samme som W805 bare med sølv farget ramme.
    TV - SONY KDL55W815BSN 55" LED TV - expert

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for AS800 er 12500, noe som ikke er så ille.

Ser ut til at jeg kommer til å gå for brukt plasma. Takk for tips ang. Sony på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond Vis post
    Prisen for AS800 er 12500, noe som ikke er så ille.

Ser ut til at jeg kommer til å gå for brukt plasma. Takk for tips ang. Sony på lager.
    Fin pris det ja.
    Ingen problem!
    Lykke till med kjøp

Lignende tråder

1. Tips til ny tv? vær snild å gi mej tips :)!!
    By Stian Falch Ulstein in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 07-11-2012, 13:09
  2. TV Tips
    By Jokk3 in forum TV-apparater
    Svar: 22
    Siste melding: 02-15-2012, 20:53
  3. Tips til ny tv
    By murre906 in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 01-22-2012, 18:59
  4. Tips til DAC