Samsung UE55F8005 - Nettverkskabel frakoblet

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
  1. #1
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Samsung UE55F8005 - Nettverkskabel frakoblet

    For å unngå problemer under ett tordenvær tidligere i uken, så koblet jeg ut alt av elektrisk utstyr en kveld.
    Etter at jeg slo på alt igjen (fiberboks, router, tv, tv-tuner, switch etc), så kommer denne meldingen opp veldig ofte på TV-skjermen:
    "Nettverkskabel frakoblet". Meldingen kommer med svært ujevne mellomrom, det kan gå 10 sekunder mellom hver gang, eller det kan gå en halvtime. Uansett fryktelig irriterende. Og nettverket kan ikke være "frakoblet", for f.eks alle app'er i Smart-TV'en funker ok. Ser også under "Nettverksstatus" på TVen at den har MAC-adresse, IP-adresse, nettmaske, gw og dns-server. "Du er koblet til internett" står det også.

    Fra TV'en går det en nettverkskabel inn i en switch, som går videre til routeren.
    TV'en har siste FW 1123.3.

    Så hvorfor denne meldngen?
    Når jeg googler denne feilmeldingen, så ser jeg noen få andre med samme problem, men kan ikke se noen løsning på problemet.
    Andre som har opplevd dette?

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville startet med å restarte alt av utstyr i loopen. Dvs. både TV, switch og router. Deretter ville jeg prøvd med en annen nettverkskabel inn i TV (og muligens gått direkte fra router til TV bare for å utelukke at problemet ligger på switch). Hvis dette ikke gir resultater ville jeg forsøkt en fabrikk-resetting av TV'en.

    Neste steg blir vel å ta kontakt med Samsung eller forhandler.

  3. Takk cy takket for denne posten
  4. #3
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    takk for tips. Jeg har tidligere restartet alt av utstyr opptil flere ganger, uten synlig hell. Men jeg har ikke prøvd å gå direkte fra router til TV tidligere, og det kan se ut som at det gjorde susen! Switchen jeg har brukt er en gammel 3Com OfficeConnect 5 (3c16793), 10/100 Mbps. Ikke sikkert den er kompatibel med fibernettet fra Telenor ( Bredbånd 50/50)?. Det har fungert ok fram til nå da...
    Grunnen til at jeg bruker switch er at jeg har så mye utstyr i tv-benken som krever ip, at jeg har ikke nok porter på routeren.
    Burde kanskje oppgradert til en TP-LINK Metal Gigabit Switch (5 eller 8 port)...?

  5. #4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, kjører samme oppsett som deg selv, med en switch i TV-benken for alt utstyret der.

    Sitat Opprinnelig postet av cy Vis post
    Burde kanskje oppgradert til en TP-LINK Metal Gigabit Switch (5 eller 8 port)...?
    Var jeg deg ville jeg spyttet inn noen ekstra kroner og gått for en swtich fra Cisco istedefor. TP-Link er ikke kjent for å lage det mest pålitelige nettverksutstyret.

    5-porter: https://www.komplett.no/cisco-sb-100...gigabit/760060
    8-porter: https://www.komplett.no/cisco-sb-100...gigabit/759772

  6. #5
    Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av Imperilous Vis post
    Ja, kjører samme oppsett som deg selv, med en switch i TV-benken for alt utstyret der.


    Var jeg deg ville jeg spyttet inn noen ekstra kroner og gått for en swtich fra Cisco istedefor. TP-Link er ikke kjent for å lage det mest pålitelige nettverksutstyret.

    5-porter: https://www.komplett.no/cisco-sb-100...gigabit/760060
    8-porter: https://www.komplett.no/cisco-sb-100...gigabit/759772
    Har en 5 porter til rundt 200kr fra TP-Link selv.
    Hatt den i 1,5 år nå.Den har overlevd til nå.Kanskje jeg har vært heldig?

    Men uansett,fint du fant feilen og etter denne positive posten så ryker vel min også

  7. #6
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tips. Da blir det trolig en Cisco SG100D-08. https://www.komplett.no/cisco-sb-100...gigabit/759772

Lignende tråder

  1. HW-H750 Soundbar under TV (Samsung UE55F8005)
    By arovik in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-13-2015, 10:14
  2. Svar: 5
    Siste melding: 01-13-2014, 19:46
  3. Strømkabel til Samsung Led TV (UE55F8005)
    By tormi in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 09-21-2013, 15:14
  4. Fjernstyring av Samsung UE55F8005
    By shift in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 07-16-2013, 22:02
  5. Kalibrering av Samsung UE55F8005
    By terjeg in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-17-2013, 00:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •