Ny tv, og spørsmål om årets modeller

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, og spørsmål om årets modeller

Hei,
    Har måtte levere inn den gamle Panasonic P50ST50-en til reperasjon etter et uhell, og har nå fått beskjed om at forsikringen dekker en ny tv.
    Har lest gjennom en rekke tester, og vurderer blant annet:

LG UB850
    LG UF950
    Sony X8505
    Sony W805
    Sony W855

Prissjiktet er mellom 10-14000kr og størrelse 50-55. Skal brukes til spilling og HD-innhold. Lyd er ikke viktig. Foreløpig heller jeg litt mot 855-en siden det foreløpig er kun den svartnivået ikke bemerkes på. Problemet er dog at jeg ikke finner den på Expert sine sider ( TV - expert ). Kan det være at denne er årets modell ( TV - SONY KDL55W955BBAEP 55" LED TV - expert ), og er like god? Noen som har erfaringer med den, meninger om bedre alternativer eller liknende?

På forhånd: tusen takk!
    Sist endret av Furun; 07-30-2015 kl 23:19

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uklart rundt de Sony modellene dine.
    X805 = W805?
    X855 = W855?

W805 er iallefall på salg hos Siba nå til 8888kr. Tenker da på 55". Jeg ville gått for den. Det er en 2014 modell.
    Den er forresten ikke 4K hvis det var viktig.

W955 er ikke årets W855 nei. Det er Sonys toppmodell fra 2014. Den kan du få til 7000kr hos elkjøp nå, men det er ips å det trekkes for sortnivå.
    Årets utgave av W855 er W855C. Den fås i 65".
    Sist endret av BigBadAde; 07-30-2015 kl 22:33

3. Takk Furun takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var visst litt for rask på labben der. Mente selvsagt W på Sony-tvene ja. Du ville gått for W805 av alle tver i prissjiktet mitt? Og er W807CSAEP årets utgave av den? Planlegger nemlig å kjøpe tven på Expert og den er det nærmeste jeg finner der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun Vis post
    Var visst litt for rask på labben der. Mente selvsagt W på Sony-tvene ja. Du ville gått for W805 av alle tver i prissjiktet mitt? Og er W807CSAEP årets utgave av den? Planlegger nemlig å kjøpe tven på Expert og den er det nærmeste jeg finner der.
    Okei, da ble det litt værre.
    W807C er årets oppfølger ja. Men den ligger jo en del høyere i pris.
    Expert har innen W815 noen steder enda, det er deres utgave av W805 fra 2014. Den er billigere. Hvis smart TV ikke er av betydning kan du jo se på den.

Fjorårets 4K TV fra LG er forøvrig ikke så bra til spilling på grunn av høy inputlag.
    Du vet et er fjorårets ved at de heter UB. UF er årets modeller.

Litt vanskelig å vite hva du ønsker.
    Men er du opptatt av svartnivået så bør du ikke ha IPS panel. Det gjelder alle LG sine modeller bortsett fra OLED.

Jeg mener at Full HD holder i dag om du ikke planlegger å se mye 4K matriale, som jo knapt nok finnes i dag.

Så hvis sortnivå er viktig se på W8 serien til Sony. Da får du også bra inputlag til spilling.
    Du kan også se på AS640. Den ligger ute til 8000kr hos CDON og 10 000kr hos SIBA. Så den kan du eventuelt forhandle på i butikk.

Vil du ha 4K så kan jeg komme med andre alternativer. Men du er litt låst når du bare ønsker å handle hos Expert.

6. Takk Furun takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig svar. Er nok låst til Expert ja siden forsikringen er deres trygghetsavtale.

Er klar over at IPS-panel er bedre for innsynsvinkel, noe jeg ikke trenger, men sliter med svartnivået. Grunnen til at jeg nevner svartnivået er at jeg ofte hører at det er en god indikasjon på bildet generelt. 4K er langt fra en nødvendighet siden jeg tror det i første omgang blir OLED som tar verden med storm. 4K-panelene trenger nok litt tid på å luke ut input lag-problemer og liknende før de tar av.

Har ikke så mye erfaring med ulike butikkers ulike varianter av tver. Tror du W815-en er like god som 805en på alle punkter utenom Smart TV-funksjonene?

Du må gjerne komme med andre forslag også så får jeg eventuelt spare de 11000 jeg får av Expert til en annen anledning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805B og 815B er samme tv med forskjellig farge på rammen.
    Hvis du tenker på W8 fra 2015 mot fjorårets så er det omtrent samme tv når det gjelder bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som valget står mellom W815 (W807 ligger da "bare" på 9999kr den også så kanskje verd oppgraderingen?) og AS640. Blir dog litt nervøs for AS-en med tanke på bildeproblemene jeg leser om i anmeldelsene. Noen erfaringer eller meninger? Hvilken ville du eventuelt valg? Fordeler/Ulemper med hver enkelt? Beklager maset.
    Sist endret av Furun; 07-30-2015 kl 23:37

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at de probleme gjelder de engelske modellen. Ikke de som selges ellers i europa.
    Hvis du skal spille en del så er w815 det beste valget uansett.

Er det 50 eller 55" du ser på?
    807 i 55" koster vel ikke 9999kr.?

Jeg mener uansett det bare er å ta den som er biligst om man ikke er opptatt av å den nye smart tvn. Altså Android tv
    Sist endret av BigBadAde; 07-30-2015 kl 23:56

11. Takk Furun takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg går for 50" denne gangen også. Da koster 807-en 9999kr. Får se om jeg skal spare 1000-lappen på å ta 815-en eller 807-en da. Begge to står "kontakt butikk" på i nettsida, men som du sier er begge tilgjengelige andre steder i landet så får eventuelt fraktet de hit. Tusen takk for all hjelp og nyttige informasjon.

Om andre leser må dere gjerne komme med deres meninger og eventuelle erfaringer med nevnte tv-er.
    Sist endret av Furun; 07-31-2015 kl 00:21

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Jeg tror ikke du får sent hvis de ikke har den der du bor, men du kan jo spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger kanskje min LG 55EC930V hvis jeg er fornøyd med den nye Sonyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan kan være interessert i det tilbudet, DaButcher. Hvor mye kunne du eventuelt tenke deg for tven, og har problemene med bildebevegelser blitt luket vekk? Spiller jo en god del, og ser fotball.

Samtidig: Er kanskje H8005-en til Samsung et alternativ i forhold til Sonys W805?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun Vis post
    Jeg kan kan være interessert i det tilbudet, DaButcher. Hvor mye kunne du eventuelt tenke deg for tven, og har problemene med bildebevegelser blitt luket vekk? Spiller jo en god del, og ser fotball.

Samtidig: Er kanskje H8005-en til Samsung et alternativ i forhold til Sonys W805?
    Jeg hadde 2 eksemplarer av H7005 som er den flate versjonen av H8005. Begge hadde forskjellige feil. Bildet er i utgangspunktet meget bra, men den hadde lysgjennomslipp i tilegg tiil forskjellige andre feil som nevnt.
    H8005 er buet å er derfor mere utsatt for clouding. Du kan jo selvfølgelig prøve å se, du har vel 30 dagers åpent kjøp.
    Selv ville jeg valgt Sonyen da jeg ble mer formøyd med den og jeg synes bilde faktisk er bedre.

Lignende tråder

1. Årets TV-modeller Siste skrik i TV-jungelen
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2014, 14:57
  2. 2012 modeller ut, 2013 modeller inn - når?
    By Shercko in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-23-2013, 18:25
  3. Og årets TV er...
    By UltimaNoctis in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-02-2013, 19:29
  4. Årets cd-kjøp?
    By HoJ in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 57
    Siste melding: 12-26-2007, 15:17
  5. Svar: 8